• Asirna

Vilken kroppsform föredrar du på kvinnor?

Kan säga jag är kvinna och gillar Timglas formen, (vilket jag själv har 0:) )

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-29 22:55
    För er som blev upprörda av "planka" så kom jag inte på vad man brukar säga annars, inget att bli upprörd över. Försökte se om man kunde ändra det men vet inte hur man gör det..
    Och det är hur man ser kroppen rakt framifrån, inte med rumpa o bröst..
    Till den som skrev planka är platta bröst o päron så stämmer det verkligen inte, detta är bara hur man ser ut framifrån, inget med om man har bröst(rumpa eller ej.

Om ni inte vet vad det är för kroppsformen kan ni söka det på google bilder :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken kroppsform föredrar du på kvinnor?
  • moaz

Vad fan är "päron"? Stor rumpa men små bröst?

• K grrl

"Planka"? Nice. Jag föredrar kroppsformer som min egen, dvs långa och smala kvinnor med vältränade rumpor, armar, axlar och ben.

• moaz
    K grrl skrev 2015-12-29 07:23:12 följande:

"Planka"? Nice. Jag föredrar kroppsformer som min egen, dvs långa och smala kvinnor med vältränade rumpor, armar, axlar och ben.

Vad räknar du som vältränad rumpa?

En rumpa med underliggande muskulatur men mycket fett ovanpå?
  • Anonym (Anonym)

Och vad fan är planka? Du kunde inte ha använt ett finare ord för att beskriva den kroppsformen eller ännu bättre, använt bilder? Det är som att säga "vad tycker du är snyggast, smala människor eller fetton?" Ett fult ord för en ofta fin figur.

• moaz
    Anonym (Anonym) skrev 2015-12-29 07:32:10 följande:

Och vad fan är planka? Du kunde inte ha använt ett finare ord för att beskriva den kroppsformen eller ännu bättre, använt bilder? Det är som att säga "vad tycker du är snyggast, smala människor eller fetton?" Ett fult ord för en ofta fin figur.

Planka är utan kurvor. Alltså platta bröst och skinkor.

Men vad är päron egentligen?
  • Anonym (rövborrare)

bäst är smal med vältränad rumpa att borra, toppen!

• moaz
    Anonym (rövborrare) skrev 2015-12-29 08:13:36 följande:

bäst är smal med vältränad rumpa att borra, toppen!

Hur definierar du "vältränad rumpa"?
  • Anonym (Anonym)
    moaz skrev 2015-12-29 07:35:46 följande:

Med kurvor antar jag åt du menar axlar-midja-höft ratio. Men man kan ju vara päron/äpple/timglas formad och samtidigt vara plattbröstad och ha platt röv.
  • K grrl
    moaz skrev 2015-12-29 07:26:42 följande:
    Vad räknar du som vältränad rumpa?

En rumpa med underliggande muskulatur men mycket fett ovanpå?
    När jag skriver "smal kvinna" menar jag en kvinna med en kroppsfettsprocent på ca 20, och jag ser helst att det kroppsfettet är jämnt fördelat. En rumpa som består av mer muskler än fett dvs.
  • K grrl
    moaz skrev 2015-12-29 07:35:46 följande:

En planka är både platt och rak. Jag är rak, men inte platt.
  • moaz
    K grrl skrev 2015-12-29 10:02:13 följande:
    När jag skriver "smal kvinna" menar jag en kvinna med en kroppsfettsprocent på ca 20, och jag ser helst att det kroppsfettet är jämnt fördelat. En rumpa som består av mer muskler än fett dvs.
    Jo, men min poäng är att en vältränad rumpa fortfarande kan vara inbäddad i fett, och då är frågan om den ska klassas som vältränad eller mullig - eller både och.
  • K grrl
    moaz skrev 2015-12-29 10:32:12 följande:
    Jo, men min poäng är att en vältränad rumpa fortfarande kan vara inbäddad i fett, och då är frågan om den ska klassas som vältränad eller mullig - eller både och.
    Jag svarade på frågan vad jag föredrar för kroppsform, inte rumpform, och svarade "smal kvinna". Annars hade jag svarat "päron". Givetvis kan man vara vältränad och muskulös även som mullig, och är då både vältränad och mullig.
  • Anonym (Timglas)

Dom här kroppsformerna är ju mer hur kvinnan ser ut rakt framifrån. Då är huruvida rumpan platt eller inte irrelevant i sammanhanget.

Planka skulle jag här tolka som en kvinna som är helt rak, alltså ingen direkt skillnad mellan midja och höfter.

Kate Upton tex har en kroppsform som inte går att sätta under dom andra 3 alternativen. Kanske möjligtvis äpple. Fast då har man nog kanske inte så platt mage? Vissa kroppar är svårdefinierade.

• K grrl
    Anonym (Timglas) skrev 2015-12-29 16:19:49 följande:

Dom här kroppsformerna är ju mer hur kvinnan ser ut rakt framifrån. Då är huruvida rumpan platt eller inte irrelevant i sammanhanget.

Planka skulle jag här tolka som en kvinna som är helt rak, alltså ingen direkt skillnad mellan midja och höfter.

Kate Upton tex har en kroppsform som inte går att sätta under dom andra 3 alternativen. Kanske möjligtvis äpple. Fast då har man nog kanske inte så platt mage? Vissa kroppar är svårdefinierade.

Den kroppsformen brukar i och för sig kallas "banan", "kolumn" eller "rektangel", inte "planka", för man brukar avse en kvinna utan bröst när man pratar om "plankor" i vardagligt språkbruk. Dessutom är det ju mer negativt värderande än de andra alternativen.

Kate Upton är ett klassiskt äpple, det är Angelina Jolie också.
  • Anonym (Timglas)
    K grrl skrev 2015-12-29 18:33:21 följande:

Den kroppsformen brukar i och för sig kallas "banan", "kolumn" eller "rektangel", inte "planka", för man brukar avse en kvinna utan bröst när man pratar om "plankor" i vardagligt språkbruk. Dessutom är det ju mer negativt värderande än de andra alternativen.

Kate Upton är ett klassiskt äpple, det är Angelina Jolie också.

Jo men jag menade planka som här i tråden. Jag gissar att det var det ts menade. En rektangel. Inte platt byst. Angelina Jolie? Skulle aldrig benämna någon så smal och rak som ett äpple.
  • K grrl
    Anonym (Timglas) skrev 2015-12-29 22:07:27 följande:
    Jo men jag menade planka som här i tråden. Jag gissar att det var det ts menade. En rektangel. Inte platt byst. Angelina Jolie? Skulle aldrig benämna någon så smal och rak som ett äpple.
    Ett äpple har breda axlar och stor byst jämfört med höfter och ben. En banan är mer
    jämnstor, som ett timglas fast utan midja.

Ja, jag antar också att det var det TS menade, jag tycker bara att det var ett skittrist sätt att benämna en rak kroppsform.
  • Anonym (Valnöt)

Jag gillar det som finns innanför pannbenet. Det ska gå att tala och diskutera med sin respektive. Djupa diskussioner och heta debatter. That's HOT!

• Anonym (Timglas)
    K grrl skrev 2015-12-29 22:46:47 följande:
    Ett äpple har breda axlar och stor byst jämfört med höfter och ben. En banan är mer jämnstor, som ett timglas fast utan midja. Ja, jag antar också att det var det TS menade, jag tycker bara att det var ett skittrist sätt att benämna en rak kroppsform.
    Fast nee, ett äpple är bredare på mitten än resten. Det du beskriver är en nedåtvänd  triangel.

Angelina är svårdefinierad. Väldigt rak från höfter och neråt.

Svar på tråden Vilken kroppsform föredrar du på kvinnor?