Inlägg från: Anonym (Timglas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Timglas)

Vilken kroppsform föredrar du på kvinnor?

Dom här kroppsformerna är ju mer hur kvinnan ser ut rakt framifrån. Då är huruvida rumpan platt eller inte irrelevant i sammanhanget.

Planka skulle jag här tolka som en kvinna som är helt rak, alltså ingen direkt skillnad mellan midja och höfter.

Kate Upton tex har en kroppsform som inte går att sätta under dom andra 3 alternativen. Kanske möjligtvis äpple. Fast då har man nog kanske inte så platt mage? Vissa kroppar är svårdefinierade.

• Anonym (Timglas)
    K grrl skrev 2015-12-29 18:33:21 följande:

Den kroppsformen brukar i och för sig kallas "banan", "kolumn" eller "rektangel", inte "planka", för man brukar avse en kvinna utan bröst när man pratar om "plankor" i vardagligt språkbruk. Dessutom är det ju mer negativt värderande än de andra alternativen.

Kate Upton är ett klassiskt äpple, det är Angelina Jolie också.

Jo men jag menade planka som här i tråden. Jag gissar att det var det ts menade. En rektangel. Inte platt byst. Angelina Jolie? Skulle aldrig benämna någon så smal och rak som ett äpple.
  • Anonym (Timglas)
    K grrl skrev 2015-12-29 22:46:47 följande:
    Ett äpple har breda axlar och stor byst jämfört med höfter och ben. En banan är mer jämnstor, som ett timglas fast utan midja. Ja, jag antar också att det var det TS menade, jag tycker bara att det var ett skittrist sätt att benämna en rak kroppsform.
    Fast nee, ett äpple är bredare på mitten än resten. Det du beskriver är en nedåtvänd  triangel.

Angelina är svårdefinierad. Väldigt rak från höfter och neråt.

Svar på tråden Vilken kroppsform föredrar du på kvinnor?