Inlägg från: Mondly |Visa alla inlägg
  • Mondly

Viktkamp 2016

Hej, jag är gärna med här.
    35 år, fick mitt andra barn förra året och vi tänkte att vi är nöjda med våra två. :) nu vill jag en gång för alla gå ner de 15-20 kg som jag lagt på mig, till den vikt jag hade innan jag blev gravid första ggn.

Är 166 cm lång och vägde 85 kg på nyårsdagen. Drömmen är att komma ner under 70 igen, gärna kring 65 kg.

Har bestämt mig för att jag behöver en kickstart för att bli riktigt motiverad, så jag kör ren pulverdiet just nu 500-600 kcal om dagen. Är inne på dag fyra. Hoppas jag orkar hålla ut ett tag. Minus 2,5 kg än så länge, men förmodligen mest vatten.

Hur gör ni andra?

• Mondly

Kokos, situps är nog inte att rekommendera efter förlossning. Köp Olga Rönnbergs bok Träning för nyblivna mammor. Många bra övningar för magen även på pilatesboll. Viktigt att vara försiktig särskilt om man har delad magmuskel.

• Mondly

- 3,9 kg första veckan. Nästan 20% av mitt mål avklarat. Kört ren pulverdiet men bytt ut mot färdig shake nån gång när vi varit ute. Även sprungit på löpbandet 3 ggr. Hoppas på 2,5-3 kg denna vecka i viktnedgång. Mår förvånansvärt bra. Dag 3-5 som var jobbigast.

• Mondly
    jagärjagvemärdu skrev 2016-01-09 09:40:07 följande:
    Förstår inte hur du orkar jag dör ju nästan känns det som haha, äter 496 i genomsnitt enligt Lifesum!

Fuskade lite igår, var sjukt hungrig och framför mig stod en burk med pepparkakor så blev 5 st, usch :( Ska väga mig idag men befinner mig inte hemma och är rädd att någon annans våg visar hemskt annorlunda så man blir besviken :(
    Fast jag skulle aldrig palla att leva på så få kcal i mat. Pulver är enklare då jag slipper frestas eftersom jag helt enkelt inte äter nån mat just nu. Trist men klart och koncist!

Nu har jag avklarat dag 9 med både trerätters middag med släkten och pizza- och vinkväll med vänner. Bara druckit ramlösa! Känner mig stolt då jag nöjd mig med att njuta av maten med syn och lukt. ;)
  • Mondly

Äntligen -5 kg efter 12 dagar pulver och shakes. Ketostickan visar på ketos och jag mår bra, tänker knappt på mat längre och sällan hungrig. Plötsligt känns det lätt! Kommer fortsätta ett tag till så länge jag mår såhär och fortfarande går ner i vikt. 300 g kvar till under 80-strecket!

Kan tipsa om en app (iphone) som jag tycker är bra. Happy scale, som ger dig delmål och sätter prognos för hur mycket du går ner kommande vecka baserat på historik, samt visar viktnedgång i en graf. Kikar på den varje dag och blir påmind om att det går riktigt bra. :)

• Mondly

Idag har det gått två veckor med vlcd-kur. Resultatet är -5,9 kg på vågen och minus på måttbandet. -6 cm i midjan som bäst. Jag är så peppad att jag kommer köra en vecka till, tar en vecka i taget och utvärderar motivation kontra hur jag mår.

Tanken för mig är att jag ska bli av med min övervikt, sen köra styrketräning.

Svar på tråden Viktkamp 2016