• mammatillenflicka

tecken på graviditet eller ej?

Tror min hjärna snart stänger av helt och hållet. Har ingen att prata med detta om, då mina vänner inte är speciellt intresserade av ämnet =)

Jag har en 3-åring, men minns inte hur eller om jag ens kände av min graviditet med henne. Utan jag bara plussade, efter ett gäng negativa sträck.

Nu börjar jag fundera om jag är gravid eller om jag hux flux börjat få PMS. Här är mina symptomer:

- Ont i svanken

- Lindrig huvudvärk varje dag sen en vecka tillbaka

- Tempen ligger kring 37,3 - 37,5 (normaltemp på mig är kring 36,4 - 36,7)

- Svullen mage (får inte igen byxorna som vanligt)

- HUNGER (hungrig ca 2 timmar efter jag redan ätit)

- Lite öm i brösten (kände av duschstrålen, när jag tog av bh:n)

- Hade vita lotion aktiga flytningar

- Gör lite ont vid sex, får ont efteråt

- Kissar oftare (normalt annars morgon + kväll)

- Lätt illamående

- Ont i tjejmagen till å från. Hugger till.

- Haft ont på högersida (i tjejmagen)

- Hängig och orkeslös

Jaa det där var lite hur jag mår. Gjort det i en vecka nu. Haft oskyddad sex ca 2 ggr/dag före/under/efter ÄL.

Jag vill ju så gärna ha en liten där inne, men vet att pms ska ha liknande symptomer. Har aldrig haft pms tidigare i mitt liv. Utan min mens har bara dykt upp utan att jag känt ngt.

Hade sista mensen den 4/12, så borde ha kring den 4/1 då, dvs nu på måndag, om 5-6 dagar. Har gjort gravtest idag, men negativt.

Även haft p-stav i 1 år. Tog ut den i oktober, fick mens den 4/12. Men kände aldrig av något, den bara låg där i trosorna :) haha!

Jag är verkligen totalt förvirrad. Min kropp spelar mig ett spratt eller något :/

• Svar på tråden tecken på graviditet eller ej?
  • svartensam
    mammatillenflicka skrev 2015-12-31 09:30:33 följande:

Tror min hjärna snart stänger av helt och hållet. Har ingen att prata med detta om, då mina vänner inte är speciellt intresserade av ämnet =)

Jag har en 3-åring, men minns inte hur eller om jag ens kände av min graviditet med henne. Utan jag bara plussade, efter ett gäng negativa sträck.

Nu börjar jag fundera om jag är gravid eller om jag hux flux börjat få PMS. Här är mina symptomer:

- Ont i svanken

- Lindrig huvudvärk varje dag sen en vecka tillbaka

- Tempen ligger kring 37,3 - 37,5 (normaltemp på mig är kring 36,4 - 36,7)

- Svullen mage (får inte igen byxorna som vanligt)

- HUNGER (hungrig ca 2 timmar efter jag redan ätit)

- Lite öm i brösten (kände av duschstrålen, när jag tog av bh:n)

- Hade vita lotion aktiga flytningar

- Gör lite ont vid sex, får ont efteråt

- Kissar oftare (normalt annars morgon + kväll)

- Lätt illamående

- Ont i tjejmagen till å från. Hugger till.

- Haft ont på högersida (i tjejmagen)

- Hängig och orkeslös

Jaa det där var lite hur jag mår. Gjort det i en vecka nu. Haft oskyddad sex ca 2 ggr/dag före/under/efter ÄL.

Jag vill ju så gärna ha en liten där inne, men vet att pms ska ha liknande symptomer. Har aldrig haft pms tidigare i mitt liv. Utan min mens har bara dykt upp utan att jag känt ngt.

Hade sista mensen den 4/12, så borde ha kring den 4/1 då, dvs nu på måndag, om 5-6 dagar. Har gjort gravtest idag, men negativt.

Även haft p-stav i 1 år. Tog ut den i oktober, fick mens den 4/12. Men kände aldrig av något, den bara låg där i trosorna :) haha!

Jag är verkligen totalt förvirrad. Min kropp spelar mig ett spratt eller något :/

Första graviditeten hade jag allt ovanstående. Denna gång nada. Tog test för att inte överraskas av mensen. Lagomt överraskad haha. Nu ligger tösen och sparkar för fullt :)

Förstår att du längtar och gärna vill. Men det bästa du kan göra är att testa. Tyvärr är det ju faktiskt så att man kan bli "skengravid" som de så fint kallar det. Håller tummarna för din skull :) vilken dag är du på?
  • mammatillenflicka

Blir även väldigt illamående efter jag ätit, en tanke som slog mig nu efter middagen =/ att det händer efter varje måltid.

Min mens är beräknad till den 4/1..dvs på måndag om 5 dagar. Har testat, men visar negativt.

plussade väldigt sent med min dotter, så vet inte om det isf kan va samma denna gång.

Totalt förvirrad av detta iaf =)

• Kirsty

Säkert bebis på gång :) 

Jag testade 1 dag innan BIM med sån extra känsligt gravtest men fick negativt, sen testade jag igen BIM+5 med solklart positivt resultat.

Med första barnet hade jag inga symptom alls, med denna har jag haft både illamående, luktkänslighet och ömma tuttar ^^

• mammatillenflicka

Hoppas ju på att det är det :) men kan ju även vara pms eller "skengravid". Hoppas inte på något utav dom två :D

Har också nu testat med extra känsliga test, så får vänta lite å testa nästa vecka om inte mensen kommer! Minns att jag plussade rätt sent med min första graviditet. Tror jag hade gått över nästan två veckor av mensen, då fick jag först ett väldigt svagt plus. Men där var det iaf :)

• svartensam
    mammatillenflicka skrev 2016-01-01 00:50:40 följande:

Hoppas ju på att det är det :) men kan ju även vara pms eller "skengravid". Hoppas inte på något utav dom två :D

Har också nu testat med extra känsliga test, så får vänta lite å testa nästa vecka om inte mensen kommer! Minns att jag plussade rätt sent med min första graviditet. Tror jag hade gått över nästan två veckor av mensen, då fick jag först ett väldigt svagt plus. Men där var det iaf :)

Oj det var länge! Men jag avrekommenderar de tidiga testen för de kan visa mycket svagare än t.ex. clearblue och andra stickor.

Tedta på dagen då du ska ha mens om inget dykt upp. Annars kan du vänta några dagar extra. :)
  • mammatillenflicka

Tog jättelänge innan det visade ett plus med min dotter. Bara en massa negativa :)

Ska avvakta lite å se. Mår inte bra iaf. Jättekonstig i kroppen. Och trött!! Är inte den som vilar under dagen. Men nu kan jag bränna iväg timmar :/

• svartensam
    mammatillenflicka skrev 2016-01-01 15:51:04 följande:

Tog jättelänge innan det visade ett plus med min dotter. Bara en massa negativa :)

Ska avvakta lite å se. Mår inte bra iaf. Jättekonstig i kroppen. Och trött!! Är inte den som vilar under dagen. Men nu kan jag bränna iväg timmar :/

Haha samma här. Kan sova hur mycket som helst.

Uppdatera gärna hur det går! :) Jag är så tokigt nyfiken på sånt här haha
  • Mammatill3snart

En tanke bara men hur många dagar e din cykel på o när hade du ÄL? Lutealfasen e mellan 10-16 dagar dvs mens mellan 10-16 dgr efter ÄL! Om din mens e beräknad 4/1 o din senaste mens va 4/1 så har du då en cykel på 31 dagar? Har du 28 dagrar så e BIM idag.:)

Låter annars som om du har samma grav symptom som mig men kan oxå va pms för att man känner efter lite xtra. Lycka till

• mammatillenflicka

Min ÄL har varit under v.51, då jag får ruggigt ont kring ÄL. Kan även göra ont vid sex.

Så känner alltid av ÄL :)

Brukar alltid ha mens typ precis en månad efter förra mensen. Så får jag den 4/12, så kommer den typ 4/1. Brukar alltid hamna på precis en månad efter :)

Känner aldrig av något när jag ska ha mens, det liksom bara är där en vacker dag. Inga mensvärkar eller något tecken alls.

Isf är det här första gången jag känner av att jag ska ha mens. Pms har jag heller aldrig haft. Mitt liv har typ rullat på normalt.

Därför jag är så jädrans förvirrad just nu.. :/

Nåväl, bara vänta in och se om någon mens dyker upp. Annars får jag göra ett nytt test nästa vecka :)

Och kommer mensen...så får jag hoppas på att jag inte kommer må såhär varje gång jag ska ha mens. Haha!

Svar på tråden tecken på graviditet eller ej?