Anonym (eva) skrev 2016-01-01 20:19:18 följande:
Precis så är det. Jag har två barn tillsammans med en min sambo som har två äldre barn sedan tidigare.
Redan på bb fick jag känna av hur det var. Han åkte iväg med dom äldre barnen när dom hade hälsat på sitt nya syskon och då blir sambon bjuden på mat av hans ex så dom sitter och äter en trevlig middag tillsammans med deras barn under tiden jag var på bb och hade problem med amningen och en bebis som konstant skrek.. Det var bara början. Det är så många gånger han måste vara med dom äldre så det har försakat mycket av tiden med dom små och mig som en familj..
Ja det är ju så, och man retar sig på ett helt annat sätt än om det skulle vara gemensamma storasyskon som han måste åka hem med - och bli bjuden på mat av farmor... Allt positivt som något av ens egna barn får vara med om är ju någonstans positivt för en själv.
Jag känner förresten en kvinna som har varit bitter i hela sitt liv, för att hon inte fick igång amningen p.g.a. att hon hade så mycket besvär med mannens stora, bråkiga pojkar att hon aldrig fick en minuts ro med bebisen...