• zofies21

gravid med andra barnet, v 16

När började eran mage synas? När kände ni rörelser första gången?

Jag är normalviktig och har inte gått upp ett kg än, inte heller syns någon mage... Såklart blir man ju orolig... Hur var det för er? =)

• Svar på tråden gravid med andra barnet, v 16
  • Linnis92

Är gravid i vecka 19 med mitt första barn. Har hittills inte gått upp något och magen började synas i vecka 16. Var något överviktig från start men inte märkvärdigt :)

Har dock inte känt några fosterrörelser ännu.

• zofies21
    Linnis92 skrev 2016-01-01 09:46:59 följande:

Är gravid i vecka 19 med mitt första barn. Har hittills inte gått upp något och magen började synas i vecka 16. Var något överviktig från start men inte märkvärdigt :)

Har dock inte känt några fosterrörelser ännu.

Spännande! Då har iallafall magen börjat synas för dig :) har du varit på RUL än? Själv har jag inte ens fått en kallelse än... Suck!

Skrev fel i rubriken, är i vecka 15 men går in i vecka 16 på måndag... :)
  • Linnis92

Nej jag ska på RUL nästa fredag, samma dag som jag går in i vecka 20. Känns som en evighet!!!

Hur har du mått hittills? Var det din andra?

• zofies21
    Linnis92 skrev 2016-01-01 10:27:57 följande:

Nej jag ska på RUL nästa fredag, samma dag som jag går in i vecka 20. Känns som en evighet!!!

Hur har du mått hittills? Var det din andra?

Kul!! Lycka till! :) När fick du kallelsen dit? Ungefär vilken vecka var du i då?

Jag har mått upp och ner... Mått ganska illa på mornarna och spytt ett par gånger men nu börjar det avta iallafall =) sen har jag varit extremt trött men jag tror det också börjar bli bättre :) Japp det är min andra... Min första blev 3 nu i december :)

Hur har du mått? :)
  • Milleman

Jag är nu i v 24 med andra barnet men i v 16 kunde jag absolut "dölja" graviditeten. Fortfarande ser jag inte särskilt gravid ut när jag ligger ner men när jag står upp kan jag inte dölja det längre.
    Kände nog iofs rörelser i v 16 men har moderkakan i bakvägg (hade i framvägg sist så detta är jättehäftigt).
    Fick RUL-datum redan innan v 10, ring och kolla så du inte tappats bort i listorna. Eller att kallelsen inte kommit.

• Linnis92
    zofies21 skrev 2016-01-01 10:52:56 följande:

Kul!! Lycka till! :) När fick du kallelsen dit? Ungefär vilken vecka var du i då?

Jag har mått upp och ner... Mått ganska illa på mornarna och spytt ett par gånger men nu börjar det avta iallafall =) sen har jag varit extremt trött men jag tror det också börjar bli bättre :) Japp det är min andra... Min första blev 3 nu i december :)

Hur har du mått? :)

Tack detsamma!

Jag fick kallelsen dit den 22a oktober, då jag hade mitt inskrivningsbesök, fick den i handen då. Borde varit i typ vecka 9 eller något sådant.

Jag har kräkts Konstant mellan vecka 6 och 16, nu senaste veckorna har jag mått betydligt bättre! Tröttheten börjar också bli bättre, sov verkligen hela tiden i början. Haha!
    I
  • gruvan

Jag är gravid i v 18 med andra barnet. Började med mammabyxor i v 10 för det inte gick att knäppa de vanliga byxorna men kunde dölja magen till v 16 ungefär. Går nog nu också om jag har stor munkjacka och lägger saker i fickorna. Kände första fladdret i v 13 och sen har det blivit mer rörelser. I v 16+1 kände jag första ordentliga sparken som även sambon kände på utsidan. Nu känner jag små kickar nästan varje morgon. Den 13/1 har vi rul och då är jag i v 19+6. Längtar!

• zofies21

Oj vad olika det verkar vara för alla :) jag får försöka att inte oroa mig helt enkelt... Så här var det med första barnet också, jag var helt platt fram till typ vecka 20 nånting... På RUL var jag helt säker på att dom skulle säga att det inte fanns nån bebis i mig för att jag var så platt... Haha! Får hoppas på att det är så denna gång med, att magen kommer sent bara... Men man oroar sig ju för allt ;p

Jag måste nog ringa dit på måndag... I våran kommun är det lasarettet som skickar hem en kallelse några veckor innan RUL-datumet... Önskar att det var som hos er att man fick det i handen redan så tidigt! Lycka till, till er som ska på ultraljud snart =) spännande!

• zofies21
    Milleman skrev 2016-01-01 11:14:52 följande:

Jag är nu i v 24 med andra barnet men i v 16 kunde jag absolut "dölja" graviditeten. Fortfarande ser jag inte särskilt gravid ut när jag ligger ner men när jag står upp kan jag inte dölja det längre.
    Kände nog iofs rörelser i v 16 men har moderkakan i bakvägg (hade i framvägg sist så detta är jättehäftigt).
    Fick RUL-datum redan innan v 10, ring och kolla så du inte tappats bort i listorna. Eller att kallelsen inte kommit.

Va roligt att du kan känna rörelser redan! Det var ju ett tag sen man var gravid sist så jag har glömt av hur rörelserna kändes i början, haha :) ibland tycker jag mig känna något men sen intalar jag mig själv att det var nåt annat... Som vanligt! Men gjorde ett privat vul i vecka 10 och fick höra pyrets hjärtslag så jag hoppas att allt fortfarande är okej :) hoppas jag får tid till rul i veckan, men tror jag ringer på måndag och hör efter...
  • frida ahl

Hej!
    Jag gick in i v15 igår och förstår precis hur du känner. Jag har mått illa och varit otroligt trött men det har börjat avta, har inte någon direkt mage ännu, mest bara hull. har väl ett par kg för mkt och är svullen på kvällar men när jag ligger ned är det helt platt. Detta är mitt andra barn så jag trodde definitivt att det skulle synas mer nu. Jag såg mitt lilla pyre förra veckan på KUB test så egentligen borde jag inte vara så orolig men är det trots allt :/ Jobbig känsla.

Vill inte riktigt heller ringa BM och be dom lyssna på hjärtljuden, vill ju inte att jag ska känna att jag behöver göra det varje vecka för att sluta nojja.. :/

• skatten12

2.a barnet, 15+2. Magen syns ! Gått ner ca 8 kg. Mår bra nu. Inget fladder men hade inte de med första heller, va kickar direkt. ! Mk i framvägg denna gången med. Rul v 18

Svar på tråden gravid med andra barnet, v 16