• yllass

Killar som lirar dataspel. omogna?

I tråd efter tråd så dyker det upp meningar
    "Sen har han spelat dataspel hela dagen"
    Eller "han satte sig och spelade istället för att vara med mig" och det verkar vara en gemensam nämnare för förhållanden där killen inte växt till sig och prioriterar datorn/spelet.
    Jag gillar att placera folk i "fack". Så som folk som har dålig koll på sin ekonomi antigenen röker, dricker förmkt energidryck/Cola/kaffe och äter mkt pizza.
    Kan man även då säga att killar som lirar dataspel är omogna och kassa att ha en relation med?

• Svar på tråden Killar som lirar dataspel. omogna?
  • riboflavin

Killar som prioriterar bort allt annat för spelandet, absolut. Men killar (och tjejer) som spelar för skojs skull och med måtta har på sin höjd barnasinnet kvar.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Rainbow gg

Min kille älskar dator och tv-spel. Jag tycker inte att han är omogen. Under de 6 år som vi har varit tillsammans så har vi inte bråkat en enda gång, har aldrig känt att han satt mig åt sidan eller nått annat väldigt negativt. Så nä, inte dålig på relationer heller.

Men varför känner du att personer måste placeras i fack? Tillhör du själv ett fack? Vilka ingår i det facket ?

• Josefin 086

Mjäää. Nu vet jag inte hur du menar riktigt. Min sambo kan mer än gärna sitta å spela 10-12 timmar varje dag utan problem.
    Men! Han städar,jobbar heltid, lagar mat osv utan att spelandet går före. Ska vi iväg någonstans kan han planera sitt spelande så han inte är i ett game å måste avsluta mitt i.
    Han är/var aktiv streamare (stavas?) så detta är ju något jag har accepterat:)

Jag tycker det är skönt när han spelar. Man får Lixom "egentid" och kan göra vad som helst utan att han blir sur/avis/tråkig (välj ditt ord som passar bäst) haha :)

• sextiotalist

Jag ogillar att placera folk i fack. Men jag ser inte datorspel som något annorlunda än något annat intresse. Det är väl när man väljer bort annat och omgivningen blir lidande av det som det blir fel. Om man inte inser det så är man troligen omogen.

• Aniiee
    riboflavin skrev 2016-01-01 13:37:43 följande:

Killar som prioriterar bort allt annat för spelandet, absolut. Men killar (och tjejer) som spelar för skojs skull och med måtta har på sin höjd barnasinnet kvar.

Absolut, barnasinnet kvar. När spelade du Last of Us sist? Eller Until Dawn, eller, heck, Dragon Age är inte heller för barn, egentligen.

Men jag håller helt med, annars.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • yllass
    Rainbow gg skrev 2016-01-01 20:41:10 följande:

Min kille älskar dator och tv-spel. Jag tycker inte att han är omogen. Under de 6 år som vi har varit tillsammans så har vi inte bråkat en enda gång, har aldrig känt att han satt mig åt sidan eller nått annat väldigt negativt. Så nä, inte dålig på relationer heller.

Men varför känner du att personer måste placeras i fack? Tillhör du själv ett fack? Vilka ingår i det facket ?

Klart jag gör, det lite bättre facket.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

De som du beskriver (från andra trådar) är förmodligen omogna eller oförmögna att se vad som behöver göras i hemmet/relationen, men det kunde lika gärna handla om killar (eller tjejer) som mekade med bilar, tränade på gymmet, höll på med hästar/hundar, läste eller något annat intresse som går ut över hemmet eller relationen.

Men det handlar ju om en viss del (osagt hur stor) av de som spelar. Jag spelar själv mycket (mindre än vad jag har gjort) och jag är varken omogen eller "ovuxen" och spel har aldrig fått ta prioritet över andra saker utan det är där jag använder min fritid. Fritid där andra gör andra saker som att hålla på med sporter, vara aktiva i föreningsliv, sticka, scrapbooka, hålla på i trädgården, gå studiecirklar eller vad man nu gör med sin fritid.

Så ja, det finns killar (och tjejer) som spelar och som är omogna. Men jag ställer mig frågande till att alla eller ens en majoritet av de som spelar skulle vara omogna.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Killar som lirar dataspel. omogna?