• Anonym (Annica)

Jag älskar inte min dotter ...

Jag behöver er hjälp. Jag vet inte vad jag ska göra! Men detta är ett problem jag skäms så otroligt mycket över och mår dåligt för. Jag hatar mig själv för det. Men jag har tre barn. Och jag älskar inte äldsta som de andra två. Från början gjorde jag det. Men sedan personligheten utvecklades känner jag ibland bara irritation. Hon är rent sagt elak och manipulativ. Hon lyssnar inte och ljuger konstant. Inte alls som hon är uppfostrad. De andra två är väluppfostrade och snälla mot alla. Men äldsta gör allt för att göra andra ledsna känns det som. Jag kan känna stolthet men jag saknar henne aldrig när hon är borta. Jag mår extra dåligt över detta då jag själv var hatad av min mor. Jag lovade mig själv att älska alla mina barn lika mycket. Jag visar aldrig detta för någon och barnen vet ingenting. Men vad ska jag göra? Någon med konkreta tips? Jag kan inte ta kontakt med sjukvården eller nåt heller. Men jag måste få en bättre anknytning snarast.

• Svar på tråden Jag älskar inte min dotter ...
  • AnnaZL

Varför kan du inte ta kontakt med sjukvården? Det låter som omen pssykolog skulle kunna vara till stor hjälp.

• Anonym (Annica)

Jag jobbar inom sjukvården så det skulle sprida sig och förstöra mitt liv ännu mer. Det måste ju gå att klara av själv. Finns ingen annan väg att gå så jag behöver tips. När jag är själv med henne älskar jag henne. Hon är som en annan person då.

• Anonym (Hm)

Men gå till en privat psykolog då? Som inte arbetar i landstinget/kommunalt!

• Anonym (Annica)

Vill inte avslöja för mycket. Men vi bor i en sådan liten ort att det inte finns något privat. Närmaste privata är 2,5 timmar bort.

• Wennerlof

Tycker nästan det är skamligt att du INTE är förälder nog att söka hjälp. Det är ju synd om tösen. Hon behöver en förebild. Någon att se upp till, inte någon som ger 17 i att söka hjälpen man behöver pga att ryktet sprider sig. Så oansvarsfullt! En psykolog har tystnadsplikt ! Det kommer inte skvallras i byn om att du inte tycker om ditt barn. Sen får väl folk tro vad dem vill. Skit i vad andra tycker! Snälla TS....

SÖK HJÄLP!

• Anonym (Annica)

Jag önskar att jag kunde söka hjälp. Men vi känner alla psykologer här. Kan inte berätta mer. Men det kommer komma ut hur mycket de än har tystnadsplikt. Jag vet det bara.

• Anonym (Va FAN!)
    Anonym (Annica) skrev 2016-01-02 02:56:57 följande:

Jag önskar att jag kunde söka hjälp. Men vi känner alla psykologer här. Kan inte berätta mer. Men det kommer komma ut hur mycket de än har tystnadsplikt. Jag vet det bara.

Då får du väl flytta då...
  • vettefaen
    Anonym (Annica) skrev 2016-01-02 02:04:32 följande:

Jag jobbar inom sjukvården så det skulle sprida sig och förstöra mitt liv ännu mer. Det måste ju gå att klara av själv. Finns ingen annan väg att gå så jag behöver tips. När jag är själv med henne älskar jag henne. Hon är som en annan person då.

Va inte så stolt, skaffa hjälp.
  • BaraUpptaget

Förstår att du inte vill söka hjälp, speciellt nu när de börjat med sammanhållen journalföring.

Jag gick till en psykolog p.g.a att jag varit utsatt för sexuella övergrepp. När jag sedan gick till vårdcentralen pga öroninflammation, fick jag frågor om övergreppen. Man känner sig som en genomskinlig plastpåse.

Jag rekomenderar dej att prata med en präst, de har absolut tystnadsplikt, man måste inte vara religiös.

Alternativt privat psykolog, men det är ju för dyrt för normala människor.

Bra att du skriver hur du känner. Viktigt att prata om detta med någon. Tycker absolut inte du ska skämmas. Intressant att du älskar henne när du är ensam med henne, är hon annorlunda då?

Jag tyckte inte om min mamma när jag var barn, ville inte sitta i knät lr kramas, stötte henne ifrån mej. Fastän hon inte var elak mot mej.

Nu som vuxen har vi en nära och fin relation, saker kan förändras.

Svar på tråden Jag älskar inte min dotter ...