• Anonym (TS)

Minskad sexlust hos 40-åring?

Jag är en kvinna på 29 år som är intresserad av en man som är 40 år. Jag har aldrig tidigare dejtat någon som är såpass mycket äldre än mig. Tankarna svävade iväg lite och jag började fundera på om 40-åriga män är lika intresserade av sex som jag har fått för mig att yngre män är? Tappar man sexlusten med åldern? Det är väl säkert individuellt, men var bara nåt jag började tänka på och om det oftast kanske är så att lusten minskar? Hoppas att nån vill dela med sig av sina erfarenheter och inte tycker jag ställer en allt för tokig fråga :)

• Svar på tråden Minskad sexlust hos 40-åring?
  • Tecum

Kan bara tala för mig själv, men jag hade inte mindre sexlust när jag var 40 än vid 25-30. Men det är klart att på sikt spelar åldern in. Efter 55 har min lust minskat något.

• Anonym (TS)
    Tecum skrev 2016-01-02 15:00:05 följande:

Kan bara tala för mig själv, men jag hade inte mindre sexlust när jag var 40 än vid 25-30. Men det är klart att på sikt spelar åldern in. Efter 55 har min lust minskat något.

Tack så mycket för ditt svar :)
  • busslightyear

Jag känner nog snarare att sexlusten har ökat efter 40. Det är likadant med min fru. För oss är det nog så att vi har fått en nytändning. Speciellt min fru, hon har förstått hur sexig hon är för mig. Samtidigt som jag har blivit bättre på att säga till henne hur het och vacker hon är. Det gäller att både ge och ta.

• Anonym (TS)
    busslightyear skrev 2016-01-02 21:17:14 följande:

Jag känner nog snarare att sexlusten har ökat efter 40. Det är likadant med min fru. För oss är det nog så att vi har fått en nytändning. Speciellt min fru, hon har förstått hur sexig hon är för mig. Samtidigt som jag har blivit bättre på att säga till henne hur het och vacker hon är. Det gäller att både ge och ta.

Tack för att du delade med dig! Härligt med en nytändning :)
  • Solglitter

Hej, är visserligen tjej och 40+ och jag har starkare sexlust än nånsin. Det sägs ju att kvinnor får ner lust med åldern och män tvärtom, men vet inte om det stämmer på alla.

Dock kan du vara helt lugn för 40 år är ingen ålder i sammanhanget. Det är ju iofs individuellt men jag tror knappast att sexlusten börjar avta så tidigt. Tvärtom är väl 40 perfekt, då har han dessutom erfarenhet och vet troligen mer än en 25-åring hur man ska tillfredsställa en tjej och har inte för bråttom att komma utan kan säkert 'styra' lite också. Bara fördelar så lycka till;)!

• bastardized

Skulle nog vilja säga att det är precis tvärt om baserat på hur jag känner själv samt hur min umgängeskrets i samma ålder yttrat sig i ämnet. 

Go for it!

Svar på tråden Minskad sexlust hos 40-åring?