Napp endast på dagsov? Hjälp!
Hej kloka kvinnor (och män)
Min son som snart är 5 månader använder napp (naturgummi, ganska stor!) och en snutte när han ska sova, både på dagen och natten. Snuttar bara lite på nappen, är nog mest känslan att ha den i munnen han gillar tror jag. Sedan 1 månad tillbaka ungefär vaknar han ca 1ggr/h på natten när den åker ut och jag känner hur det börjar bli tufft att inte få någon djupsömn för mig och lillen. Till saken hör att han alltid har varit svår att få att sova på dagen och det är i nuläget en omöjlighet utan nappen och får han inte sova på dagen blir kvällarna riktigt tuffa.
Jag skulle alltså vilja behålla nappen på dagen men ta bort den på natten då den stör oss alla. Hur ska jag gå tillväga? Nån som har tips eller gärna solskenshistoria på att det funkar jättebra att behålla på dagen. Han sover aldrig på samma ställe på natten som på dagen så jag tror ju att han vet när det är dag eller nattsömn som gäller. Han flaskmatas och han har besvär med reflux och gaser så vi har det tufft med magen också vilket nappen hjälper till att trösta.