• sofiabergs

Menopur/IVF Umeå

Hej på er alla

Imorgon startar jag med injektioner, menopur 150 enheter.
    Första gången för mig och min man, 25 respektive 30 år gamla :)
    Jag har ingen passage i mina äggledare men har ägglossning, min man är det inget fel på. Något som har varit med om detta? Hur har det gått för er ?

Någon som har varit sjukskriven heltid under injektionerna, ägguttag osv?
    Någon som har tips & råd?
    Hur ser viken ut för en del?

Tusen frågor, men det är miljontals frågor i huvudet :)

Tacksam för ALLA svar =)

• Svar på tråden Menopur/IVF Umeå
  • Mollan79

Hej
    Jag har gjort några ivf-försök och jag har inte varit hemma nåt under spruttiden men har tagit ledigt några dagar efter ägguttag. Det blev även några komptimmar för blodprov och vul under dom två veckorna med sprutor.
    Jag önskar er lycka till på resan mot barn :)

• MissNewYork

Vid mina sista två ivfer fick jag menopur istället för puregon. Menopur gav mig färre ägg men med mycket bättre kvalitet. Väntar tvillingar nu efter ivf med menopur :)

• Mollan79

Jag har använt både gonal-f och menopur. Men det var med menopuren jag lyckades bli gravid men fick tyvärr missfall. Tyckte det var jobbigt att blanda till och börja med men det lär man sig fort. Jag har haft 10 och 6 ägg vid mina försök med menopur, gonal-f funkade inte på mig.
    Vi ska göra ett nytt försök nu efter julledigheterna :)

• sofiabergs

Okej tack för era svar:)

Däremot verkar det inte som jag får komma igång med menopuren nu, fick en rejäl blödning igår ( 4 dagar för tidigt) men idag är det knappt något alls, endast lite rött på tampongen (största modellen) så ringde till gyn och dom bad mig avvakta om det inte kommer igång nu ikväll, så himla typiskt!

Någon som har varit med om det?

• Mollan79
    sofiabergs skrev 2016-01-04 17:43:43 följande:

Okej tack för era svar:)

Däremot verkar det inte som jag får komma igång med menopuren nu, fick en rejäl blödning igår ( 4 dagar för tidigt) men idag är det knappt något alls, endast lite rött på tampongen (största modellen) så ringde till gyn och dom bad mig avvakta om det inte kommer igång nu ikväll, så himla typiskt!

Någon som har varit med om det?

Uh, va tråkigt.
    Min mens krånglar oxå just vid försöken. Annars är den som en klocka! Det är nog vanligt tror jag, psyket påverkar kroppen så mkt mer än man tror.
    Hoppas den kommer igång ordentligt så du får börja med sprutorna. Kram!
  • lompan

Hej! får jag fråga er hur länge ni fick vänta på att få en tid från det att remissen var inne? :)

Svar på tråden Menopur/IVF Umeå