Inlägg från: Anonym (chockad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (chockad)

Inga droger men positivt urinprov

ikna skrev 2016-01-05 08:02:26 följande:

Nej, kokain syns inte 3 månader efter intag. Den enda drogen som kan visa sig otroligt långt efter bruk är cannabis.

Det var kanske inte kokain utan ett ämne med buprenorfin i, då kanske det finns i kroppen längre?
  • Anonym (chockad)
    Anonym (L) skrev 2016-01-05 02:28:19 följande:

Har inte läst hela tråden men du vet för odlingen vad ämnet är nu. Jag gick på nedtrappning och fick lämna urinprov två ggr/veckan för att se när ämnet skulle vara ute ur kroppen. Från sista intag tog det TRE

MÅNADER innan mina urinprover visade negativt. Tre jäkla månader (!) tog det innan skiten var ute ur min kropp. Vet inte om jag har en konstig kropp som vägrade låta det försvinna men så lång tid tog det. Mådde så kasst under nedtrappningen att det skrämde mig.

Märkligt hur det kunde visa positivt på dig om du inte tagit något. Dom där testerna är ju inte helt pålitliga heller, men oftast så.

Lycka till

Gick du ner i vikt samtidigt? Har läst att vissa droger/THC sitter i kroppsfettet och när man går ner i vikt så hamnat det återigen i kroppen och man pinkar positivt. Jag har gått ner typ åtta kilo sen jag intog det där pulvret så tänker att det kan vara förklaringen.

Men förmodligen är snabbtestet felaktigt.
  • Anonym (chockad)

Men kan man spåra liten mängd kokain genom urinprov redan sju/åtta timmar efter intag? Tar det inte typ 12 timmar innan "bensoylecgonin" hamnar i urinet?? Långsammare än andra droger?

• Anonym (chockad)

Men kan man spåra liten mängd kokain genom urinprov redan sju/åtta timmar efter intag? Tar det inte typ 12 timmar innan "bensoylecgonin" hamnar i urinet?? Långsammare än andra droger?

Flygfotogen skrev 2016-01-05 15:53:10 följande:

Är huvudet dumt så får man lida. Lycka till, TS.

Ja extremt pantad tur man lär sig att man ska knipa igen kakhålet i fortsättningen. Sen kan jag omöjligen dömas för narkotikabrott utan att ha tagit någon substans överhuvudtaget men har ju fått gå och oroa mig i onödan, men samtidigt lärt mig nya kunskaper sååå
  • Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-05 16:12:51 följande:

Kan man påvisa droger vid det utökade testet, så kommer du ha en till det närmaste obefintlig chans att komma ur den.

Speciellt att du börja tjafsa om kokain, då din trovärdighet är till 100% bortblåst.

Och då komma med "efterkonstruktioner"(som de kommer se på det), blir mer en roande del av dagen.

Nej jag förstår att jag inte kommer kunna ta mig ur detta även om det blir felaktigt positivt igen, och jag har bara mig själv att skylla jag vet. Men det jag undra var om kokain verkligen kan synad sju timmar efter intag i urinet? Det tar väl längre tid än så för just den drogen jämfört med andra att visa spår?
  • Anonym (chockad)

Och isåfall är jag kanske körd. Då kan dom säga att det inte går att se i urinet för provet var för tätt inpå ruset men eftersom jag sagt att jag tagit det så har jag erkänt iallafall? Eller funkar det inte så?

• Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-05 18:23:41 följande:

Jag tror inte det kan bli ett falskt positivt i ett labb om man gör riktigt.

Det är bara dessa stickor som reagerar på droger, som även reagerar på andra ämnen.

I ett labb kollar man rent fysiskt i vilka ämnen som finns i din urin, via tex en spektralanalysmaskin eller vad de nu använder sig av.

Alla droger tar sig tid att synas i urinen.

All beror på hur snabbt det metaboliserar sig till det man testar efter.

Man söker väldigt sällan efter psykoaktiva substanser i urin.

Utan det är till det närmaste enbart icke aktiva metaboliter, finns säkert nått undantag.

Men ändrar inget på de vanliga drogerna.

Okej tack för dina svar. Alltså finns det chans att ifall jah skulle fått i mig kokain så kan det ändå bli negativt i ett labb för det inte hunnit ta sig till urinen än? Och då kan jag ändå bli dömd för mitt erkännande men att urinprovet var för nära själva intaget kanske dom antar då. Jaja får se.
  • Anonym (chockad)
    ikna skrev 2016-01-05 23:16:40 följande:

Polisen testar allt som oftast efter de vanligaste drogerna (cannabis, kokain, amfetamin, diverse opiater/opioider och bensodiazepiner), dessa brukar man ha en sk multisticka till som ger utslag om man stoppat i sig något av detta. Nu kan det ju ha kommit nya multistickor visserligen som jag inte har koll på då jag lämnade drogerna bakom mig för några år sedan.

Förvånar mig dock lite att du testat positivt för buprenorfin då den allt som oftast går på en separat sticka eftersom den inte är en opioid som i 99% av fallen ger utslag på en multisticka.

Känns inte som att polisen plockar fram den för att man åkt in i fyllecell och dessutom är så pass ung som dig.

Men tycker för övrigt inte att du ska oroa dig, vet du med säkerhet att du inte tagit något preparat innehållande det så kommer labbtesterna garanterat visa negativt.

Tror den ingick i multustickan. Bup förkortades den med. Hmm så du menar att buprenorfin inte brukar ge utslag i 99% av fallen eller vad menar du??

Ja jag vet med säkerhet att jag inte tog något men sen fick jag drinkar på krogen men inte tror jag någon skulle lägga i typ Subutex eller nått i drinken känns inte som det är det ruset dom isåfall vill man ska få.. Och jag kände mig ju inte påverkad på något sätt annorlunda sätt. Ska verkligen bli spännande (och läskigt) vad labbprovet visar...
  • Anonym (chockad)

Allra sista frågan. Kommer polisen kontakta neuropsykiatrin? Dom kommer ju se på analysen att jag har narkotikaklassad medicin (ritalin) i kroppen och då måste dom väl nästan fråga dom, ELLER är det faktiskt sekretess så att dom inte får göra det?

• Anonym (chockad)

Ingen som vet om det är "tystnadsplikt"?

• Anonym (chockad)
    Anonym (H) skrev 2016-01-10 18:12:03 följande:

Polisen har rätt att begära ut din journal och se vad du fått utskrivet, antingen med tillstånd från dig eller med ett domslut (eller vad det nu kallas) då det är relevant för utredningen.

Så om jag är misstänkt för narkotikabrott, men utan rättegång, så kan dom inte begära ut journalen? Om mitt urinprov visar ritalin och jag har sagt att jag har det på recept får dom ändå inte kolla upp om man inte tar det till domstol eller jag ger tillåtelse?
  • Anonym (chockad)
    Anonym (hmm) skrev 2016-01-10 19:15:38 följande:

Hon kan också bara visa upp receptlistan själv, de kunde jag göra när jag fick benzo utskrivet

Jag hamnade ju i fyllecell och sa att jag har ritalin på recept och gick göra urinprov men dom bad inte om någon receptlista. Så isåfall kommer dom be mig komma in på station och visa den då att det behövs? Så länge dom inte kontaktar neuropsykiatrin själva så..
  • Anonym (chockad)
    Anonym (hmm) skrev 2016-01-10 21:50:39 följande:

Om testet visar positivtt så kommer du bli kallad till förhör, jag visade min receptlista direkt i mobilen så de inte går att fejka, och polisen Kontaktade inte någon alls för mig iaf, även fast testet va positivt på annat också

Okej.. prata med polisen och blev inte alls vettigare. Hon sa att hon inte kunde lämna resultat på telefon men dom hade fått det. Jag skulle få vänta flera månader innan det blev en utredning och då få brev. Men då det sannolikt är negativt tycker jag bara dom kunde säga det så slipper jag oroa mig men nej. Jaja bara att vänta då!
  • Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-11 14:48:19 följande:

Gå dit och fråga själv, går det?

Där kan man ju legitimera sig, att man är den man säger man är.

Är utomlands fram till sommaren så det är tyvärr inget alternativ.. Finns ju legitimering på mobilen men det funkade ine heller. Så det enda jag verkar kunna göra nu är att vänta. Till i sommar trodde hon. En väldigt otrevlig polis var det.
  • Anonym (chockad)
    klyban skrev 2016-01-11 20:51:55 följande:

Poliser gillar inte knarkare, oavsett om du är en eller inte.

Antar du får vänta då.

Och det baserar du på? Tragiskt isåfall. Drogmissbrukare är inga tungt kriminella utan människor som tex försöker fly från verkligheten, passa in eller bara få spänning i en tråkig tillvaro. Även den bäste kan falla dit. Många behöver ju dock stöd/hjälp från samhället och varför jobba som polis om man ser ner på de svaga, som inte gör andra illa utan enbart sig själva? Hmm
Svar på tråden Inga droger men positivt urinprov