• mocha8676

IVF syskonförsök under 2016

Hej! Läst lite i er tråd.

Jag gjorde ett Misslyckat FET syskonförsök i januari. Har en dotter på snart 14 månader som blev till på tredje återinförandet av blastocyst.

Gjorde ett FET i fredags (8/4) och har testdag 21/4. Har oregelbunden cykel, så har Bm allt från imorn och sju dagar framåt. Fick panik nyss då jag glömt ta trombyl (blodförtunnande). Vet ni när "ägget" börjar ta del av blodtillförseln? Tror inte det är nån fara att jag missat, men känner mig så dum..

• mocha8676
    dn998 skrev 2016-04-12 10:35:31 följande:

Hej och välkommen!:)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där....

Vad är trombyl och varför tar du det?

Om jag får fråga såklart!:)

Hej! Klart du får fråga! Trombyl är blodförtunnande. Innan vår dotter blev till fick jag två st missfall direkt efter varandra. De visste inte varför men sa att en vanlig orsak är att blodtillförseln inte når fram till embryot. Så testade trombyl och fick behålla henne. Så jag bad om det direkt nu vid syskonförsök.

Antar att ni betalar era ivf försök. Hur snabbt fick ni fakturan? Har inte fått fakturan från försöket i januari än.
  • mocha8676
    Libra77 skrev 2016-04-12 13:56:58 följande:

Hej och välkommen!

Kul att du vill vara med! Hur går det för dig?

Spännande dagar nu!

Tog också Trombyl nu senaste FET.. Som ju då tyvärr misslyckades... Tror inte du ska fundera på dem missade tabletterna för mycket, tur att du kom på det så snabbt!

Hos min klinik betalar man kontant på plats så din fakturafråga har jag inte så mycket att säga om.. Men nog borde den väl komma snart tycker jag :) kram

Tack för att ni släpper in mig :)

Tror ju inte dom missade tabletterna kan ha varit någon fara då ägget troligtvis inte kunde ha hunnit fästa än. Ska inte oroa mig över det. Skulle det inte bli nåt denna gång heller så beror det nog på något annat.

Så ni fick betala det store beloppet direkt på plats. Hade känts lättare att göra så tycker jag. På vilken ruvardag brukar ni tidigast börja testa?
  • mocha8676
    Libra77 skrev 2016-04-12 15:33:46 följande:

Ja, vi betalade med kort på plats för FET, 13000. Nu har priset höjts till 15000.

Första försöket IVF , 5 dagars blastocyst tjuv testade jag endast 2 gånger, dag 4 neg och dag 12 positivt. Det blev en fin liten kille! Nu efter FET blastocyst började jag toktesta dag 5, dagligen ... Blir det en gång till ska jag försöka låta bli att testa innan dag 10 i alla fall....:)

Vad olika det är. För oss kostar ett FET 11000kr. Men sen tillkommer kostnad för Lutinus, trombyl, ultraljud och tester. Fick ingen info om "trepack"..

Börjar känna att det kliar i fingrarna. Vill börja testa snart. Men ska försöka hålla mig till 21/4 då testdagens är :)
  • mocha8676
    Libra77 skrev 2016-04-12 18:11:54 följande:

Vi går till en liten privat klinik, priset är Ink undersökningar och UL innan FET, VUL efter om det blir aktuellt tror jag kostar extra. Och all medicin förstås.. Så billigt är det ju inte.. Och om man ska börja helt från början blir det helt andra summor:( Så jag hoppas så innerligt på vår sista eskimå!

Har läst att olika kliniker ger olika råd när det gäller ansträngning efter återföring.. Min säger att man ska leva som vanligt.. Andra har skrivit att deras läkare sagt att man ska undvika onödig ansträngning och att bära tungt i 14 dagar. Första gången tog jag det jättelugnt (endast promenader) efter ET . Denna gång bar jag sonen (15kg) från bilen direkt efteråt. Jag vilade heller inte alls på plats denna gång, förra gången låg jag kvar 15 min... Vet inte alls om det spelar roll, men man blir fundersam när det verkar vara olika bud på olika kliniker.....

Gör alla undersökningar och så på privatklinik, med återföringen sker på sjukhuset. Till mig har dom sagt att leva som vanligt. Men jag försöker att det det lugnt och inte bära tungt bortsätt från dottern som väger ca 12 kg.
  • mocha8676
    dn998 skrev 2016-04-13 09:20:19 följande:

mocha8676-nu när vi gjorde fet i påskas skulle vi få en faktura hem, men har fortfarande inte fått nån, får väl se när det kommer, hoppas dom glömmer bort ossOk, trombyl, tack för infon, jag fick också ta något liknande när jag blev gravid med dottern, fast det var sprutor, visste inte att det fanns i tablettform, hade jag hellre velat haft.

Fast jag tog det för att jag blev överstimulerad, kanske har någonting med det att göra.

Hoppas också på att dom glömt oss :)

Men vad jag har hört är landstinget sena med fakturor.
  • mocha8676
    Libra77 skrev 2016-04-19 11:53:46 följande:

Nyss varit på kliniken, äggblåsorna ser bra ut! FET 29/4 om eskimån klarar upptiningen????

Stort lycka till!
  • mocha8676
    NoA22 skrev 2016-04-27 22:30:35 följande:

Jag fick omslag på ägglossningstestet i går så ringde kliniken. 6 dagar efter utslag är det dags för återföring. Så vi ska vara på kliniken på måndag kl 13.45. Så då blir det FET.. om frysisarna klara upptining förstås!! :)

Åh så kul!!

Min sista frysis var guldägget, hoppas det blir så för dig också!
  • mocha8676
    Tedax skrev 2016-05-19 08:10:22 följande:

Väldigt svagt positivt test i dag på BIM/RD 7, det känns som det borde vara starkare...

Jag tog ett digitalt RFSU som det står JA eller NEJ på på RD 8. Fick svar nej. Tog sen ett vanligt som inte är digitalt dagen innan testdag som var väldigt starkt sträck på.
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016