• NoA22

IVF syskonförsök under 2016

Amie77 skrev 2016-03-06 08:40:10 följande:

Plus idag! Innan händerna var tvättade så var där ett tydligt plus. Wow, kan knappt fatta det. Är orolig och glad på samma gång!

Välkommen till gruppen och stort grattis till plusset!! Jag har inte skrivit här på ett tag, alla i gruppen bara försvann här för några veckor sedan. Så jag hittade en annan grupp :)

Var det första syskonförsöket?

Jag var och fick ett fint 5 dagars tillbaka igår och fick testdag den 18 mars. Så nu är vi inne i evighetsväntan innan det datumet kommer :) Är också syskonförsök. Vi har dock haft en lång resa nu även på syskonförsöken, började maj 2015 och hunnit med 4 FET och nu var det ett färskförsök!! Nu bara måste det få gå vägen!!
  • NoA22

Libra77 och dn998 vad härligt att ni är ruvare igen! Lycka till :)

• NoA22
    Libra77 skrev 2016-04-10 20:13:30 följande:

Så var det över för denna gång! Som väntat kom tant röd igår och slet ner mig från det rosa molnet.. Som sagt var jag förberedd på detta eftersom jag till och från haft rosa flytningar.. Inte alls lika stabilt som förra gången.. Men visst blir det snopet.. Man blir ju så glad över ett plus.. Även om det är svagt, så hoppet fanns ju även om det var litet... Men det blev ett tidigt missfall, som jag inte ens hade märkt av om jag inte toktestat många dagar innan det egentligen var dags...varför ska man thuvtesta när det ändå är TD resultatet som gäller ??? Inget mer sånt!

Men nu har jag bestämt att mig att inte lägga mer energi på att vara ledsen utan istället blicka framåt.. En till eskimå i frysen.. Nu hoppas vi på att han är stark nog att överleva upptiningen när det är dags och därefter stanna kvar. Bestämt att jag ska ringa kliniken i morgon när dom öppnar kl 9. Kanske kan vi prova redan denna cykel med FET om ägglossning blir normal. Läst att många kliniker tillåter ostimulerat FET utan uppehåll efter misslyckat ostimulerat försök Så hoppas på att slippa vänta jättelänge! Någon som vet vad som gäller? Hur går det för er? Kram

Nej vad tråkigt att läsa! Mycket bra inställning att blicka framåt. Vi får hoppas på din lilla eskimå i frysen!!

Vi har hunnit med många FET och när det är ostimulerade kan man köra direkt vid nästa ägglossning. Eftersom kroppen inte varit påverkad av hormoner så är det ju som ett vanligt hemma försök om du förstår hur jag menar. Kroppen vet ju egentligen inte att det var på något annat sett :) Det är den informationen vi fått i alla fall..

Jag väntar på min mens nu, hoppas att den ska dyka upp i morgon. Vi kommer göra ett FET vid nästa ägglossning om någon av de små i frysen klarar upptiningen (har 2 st) :)
  • NoA22
    Libra77 skrev 2016-04-11 18:09:22 följande:

HejNoa22!

Då hoppas vi på att mensen kommer i morgon! Hur många dagars eskimåer är det ni har i frysen? Är det blastisar? Hur många FET har ni gjort innan?

Då kanske vi kommer att ruva typ samtidigt:)

Ringde kliniken idag, får börja på ny kula redan i morgon! Dvs lite ägglossningsstimulering 5 dagar, så VUL om en vecka, och om allt ser bra ut FET strax innan Valborg ... Men nu är det bara en liten eskimå kvar i frysen... Sista chansen för oss att få ett barn till... Troligtvis går vi inte vidare med ny IVF om det nu misslyckas... Vi har ju i alla fall fått en underbar son! Många lyckas aldrig! Men än så länge har vi inte gett upp! :)

Mensen har inte dykt upp här än tyvärr :( Hoppas inte kroppen ska börja krångla med mig nu!! Min mens som alltid är punktlig..

Vi har 2 st blastocyster, så jag hoppas att det är starka rackare :) Vi har gjort 4 FET nu som syskonförsök (dock med 2 dagar embryon) och ett FET innan vi fick sonen.

Vad härligt att ni får köra igång direkt igen. Hoppas verkligen detta funkar för er nu eftersom det är sista försöket. Håller tummarna lite extra hårt.

Skönt ändå att ni tagit det beslutet på ett sett, då kan man ställa in sig på det.. Jag kan inte komma till det beslutet, är orolig att jag kommer göra mig olycklig om vi inte beslutar det snart!! Skulle kunna fortsätta i en evighet och ruinera oss både ekonomiskt och psykiskt tyvärr.. Vill av hela mitt hjärta ha ett syskon till min son. Är så otroligt lycklig och tacksam för att vi har lyckats att få ett barn, men vill även kunna få ge honom ett syskon. Så just nu kan jag inte nöja mig med tanken. Men jag antar att för att man ska få "fred" i hjärtat så måste man ta ett beslut hur länge man ska hålla på..
  • NoA22
    dn998 skrev 2016-04-12 10:45:16 följande:

Jag har slutat "blöda" för en vecka sen idag och testen bara ökar i färg, nu är strecken lika starka.

Så får väl se mig som gravid, men kan ju inte låta mig vara glad än, mycket som kan hända liksom....

Kliniken sa att jag skulle sluta ta lutinus på testdagen, även om jag plussa.

Jag tycker det låter konstigt?

Läser överallt om att om man kör stimulerad fet ska man ta progesteron tills modekakan tar över.

Är det nån härinne som har någon koll på det?

Är så orolig att om jag slutar med lutinus, kommer jag få mf.....även om jag skulle bli glad för att bli av med kladdet.

Såg nu att ni kommer ruva samtidigt, Libra77 och NoA22, spännande!! Håller alla mina tummar och tår!

Vet inte om jag sagt det förut, men säger det igen i så fall, Stort grattis!! Om plusset blir starkare och starkare borde du ju vara gravid. Vad härligt :) Förstår ändå din oro pga blodet. Hur var det hade du tagit något digital test? Har du fått tid för vul? Låter konstigt det där med lutinus, du kan inte ringa kliniken igen då och dubbelkolla!?

Kram
  • NoA22
    mocha8676 skrev 2016-04-10 23:06:02 följande:

Hej! Läst lite i er tråd.

Jag gjorde ett Misslyckat FET syskonförsök i januari. Har en dotter på snart 14 månader som blev till på tredje återinförandet av blastocyst.

Gjorde ett FET i fredags (8/4) och har testdag 21/4. Har oregelbunden cykel, så har Bm allt från imorn och sju dagar framåt. Fick panik nyss då jag glömt ta trombyl (blodförtunnande). Vet ni när "ägget" börjar ta del av blodtillförseln? Tror inte det är nån fara att jag missat, men känner mig så dum..

Hej och välkommen!

Härligt att ruva. Har tyvärr inget bra svar på din fundering..
  • NoA22
    mocha8676 skrev 2016-04-12 12:14:24 följande:

Hej! Klart du får fråga! Trombyl är blodförtunnande. Innan vår dotter blev till fick jag två st missfall direkt efter varandra. De visste inte varför men sa att en vanlig orsak är att blodtillförseln inte når fram till embryot. Så testade trombyl och fick behålla henne. Så jag bad om det direkt nu vid syskonförsök.

Antar att ni betalar era ivf försök. Hur snabbt fick ni fakturan? Har inte fått fakturan från försöket i januari än.

Vi har betalat med kort direkt på plats på de 4 FET vi gjort nu som syskonförsök. Nu senast när vi gjorde IVF korta protokollet så tog vi på fakturan och fick med oss den hem direkt. Verkar vara lite olika hur de gör med det och verkar vara lite olika med priser också ser jag.

På CvL där vi går kostade alla våra FET 12000 styck, gjordes förra året. I år har dom ökat till 14000 om jag inte minns fel! IVF som vi gjorde nu kostade 30500. Usch när man skriver det inser man ju att det här verkligen kan ruinera en :( Nu har vi ju redan lagt ner precis under 80000! Handlar ju om sjuka summor när det tar lite tid som det gjort för oss :(
  • NoA22
    Tedax skrev 2016-04-12 17:02:52 följande:

Noa22: Känns lite konstigt att skriva, men håller tummarna för att mensen kommer. Snart!

Haha tack, nä det är ju verkligen inget man längtar efter i vanliga fall.. Sjukt att man just nu inte vill nått annat. Håller tummarna för att din också dyker upp snart!
  • NoA22

Min mens dök äntligen upp igår kväll. Pratade med kliniken idag och jag ska börja med ägglossningstest den 25e. Borde bli FET i slutet av april eller början av maj för oss!!

Tedax hur går det för dig? Har din dykt upp än?

• NoA22
    Libra77 skrev 2016-04-14 21:30:18 följande:

Va kul! Då är det dags snart!

Det känns som många kliniker jobbar med ägglossningstest inför FET.. Det gör inte "min"... Istället VUL på kliniken för all kolla äggblåsorna dag 10 efter mensens första dag..och gör därefter en bedömning och bestämmer datum för FET.. Att det kan vara så olika????

Ja vad lustigt.. Men de verkar göra olika med det mesta tycker jag. Finns väl inget rätt och fel men man skulle ju vilja veta vad som är mest effektivt! I sett fall borde det dock inte spela roll vilken av varianterna de kör. Kollar man bara dag 10 eller kan det vara så att man får komma på ytterligare kontroll? Kan man se redan då när man kommer ägglossa?

På min klinik så gör man tydligen återföring 6 dagar efter utslag på ägglossningsstikan med blastocyst! (Har ju bara gjort med 2 dagars förut och då är det 3 dagar efter utslag) Hur räknar de för er på er variant?
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016