• dn998

IVF syskonförsök under 2016

Tedax skrev 2016-02-03 07:08:40 följande:
    Usch, överstimulerad låter inget kul. Hoppas det ordnar sig...

Får du lägre doser med hormoner med tanke på att du varit överstimulerad tidigare? Diskuterade detta med läkaren i går då jag är ganska späd och har pco-äggstockar, så ville hon undvika överstimulering. Jag ska därför börja med en relativt låg dos Gonal-f (100).

Vad får man för symptom på överstimuleringen?
    Jag fick en lägre dos denna gång med tanke på att jag blev överstimulerad sist, men också för att jag inte behövde lika många ägg som sist eftersom vi ska göra fet nu.
    Har också pco och är väl inte späd, men normal och kort.
    Dock ser det nu ut som att jag är gravid i 7:e månaden, min mage har svullnat upp rejältFörvånad
    Sen har jag mått illa och kräkts.
    Äggstockarna förstoras och man känner sig bara allmänt sjuk och är väldigt öm.
    Det är jättebra att din läkare vill börja på en låg dos, då kan man ju alltid bara öka dosen allteftersom om det skulle behövasGlad
  • dn998

Jag håller alla tummar och tår för att det är vår allas tur nu i vår!{#emotions_dlg.flower}Glad

• dn998
    Libra77 skrev 2016-02-07 12:10:17 följande:

Hej allihopa! Hur står det till en söndag som denna? Jag och Lillis har varit jätteförkylda i många dagar nu????Hoppas innerligt vi blir friska till onsdagens läkarbesök...provera dag 10/10 idag...Känner mig svullen och har PMS liknande symtom???? Känns inte alls kul med tanke på att det troligtvis blir hormonstimulering???? Ni som har koll på stimulerat FET, är det sprutor vid första mensdagen som gäller eller hur fungerar det?? Lite fundersam eftersom jag ska till kliniken först på onsdag.. Mensen kanske kommer redan på tidigare om jag slutar med Proveran idag.... Kram

Här har vi också varit sjuka i omgångar, nu är det mannens turObestämd

Jag har alltid börjat på cd 2 med sprutorna, men denna omgång lät det som att jag skulle komma på vul när jag fått min mens och då skulle det bestämmas när jag skulle börja med sprutorna. Och det lär ju inte hinnas med att börja på cd 2 då.
    Har din mens kommit än? Håller tummarna att den håller sig borta nån dag tillGlad
    Jag äter ju 2 tabletter provera per dag nu och jag har redan fått spottings.
    Är bara på dag 5 med provera och ska till Paris på fredag, så den får inte komma fre-mån.
    Alltså denna ständiga oroFörvånad
  • dn998
    L M B skrev 2016-02-19 10:58:02 följande:

Hej
    Vi har en dotter sedan tidigare som kom till genom IVF och nu är det dags för ett syskon.
    Vi gjorde i fredags 12/2 ett ostimulerat FET. I onsdags och idag när jag gör.. hmm.. nr2 kommer det blod från snippan. Är jätteorolig att det ska vara mens pågång då den beräknas till i morgon.
    Någon som varit med om liknande?

Är det mkt blod? Var du hård i magen?
    Kan ju vara hemorrojder eller nåt, så  försök inte att stressa upp dig i onödan (lättare sagt än gjort, jag vetFörvånad)
    Har det kommit något mer?
    Håller tummarna för dig att det inte är mensen som är på gOskyldig
  • dn998
    Snövitt skrev 2016-02-18 21:52:36 följande:

Hej allihopa!

Jag planerar syskonförsök i sommar. Vår dotter föddes 2013 mha ivf första försöket.
    Inser att jag glömt många detaljer från hur det var då.
    Är det något jag bör känna till som ändrats de senaste åren, ny forskning, nya rön?
    Någon mer från Skåne i tråden?

Visst glömmer man bort , jag trodde att man skulle komma in i det direkt, men jag är lika dan, känns som en nybörjare igen.
    När ska ni dra igång? Har ni i frysen?
  • dn998
    NoA22 skrev 2016-02-18 20:57:50 följande:

Hallå vart tog alla vägen? :D

Idag tog jag första sprutan menopur. Mensen dök upp två dagar tidigare än vad vi trodde så nu är vi på G.

Hur går det för er?

Jaaa, var är alla??Glad

Skulle du göra fet, eller börjar du om från början?

Här kom mensen igång igår och jag var på vul idag, eftersom jag blev överstimulerad sist, ville min gyn kolla så allt hade lagt sig innan jag körde i gång igen.
    Som tur är hade allt försvunnit, så ikväll tog jag min första spruta puregon.
    Ska köra stimulerad fet.

Hur går det för alla er andra??
  • dn998
    Tedax skrev 2016-03-09 13:19:02 följande:

16 av äggen har befruktats! Hoppas att ett av dem är ett syskon till sonen. <3

Wow, stort grattis Tedax!! Kanonresultat ju!Glad{#emotions_dlg.flower}
  • dn998

Hej alla!

Nu är jag tillbaka!Flört
    Har varit frånvarande från familjeliv ett tag då jag haft det lite tungt, ett tag kändes det som allt gick emot mig...
    Första FET-försöket blev jag ju överstimulerad på eftersom jag hade för hög dos av puregon. Det blev väldigt många ägg, men denna gång är vi ju bara ute efter ett ägg så därför fick vi avbryta.
    Andra försöket ville läkaren ge mig en väldigt låg dos från början eftersom han inte ville riskera ytterligare en överstimulering
    Men nu var jag väldigt segstartad istället och tror vi höjde dosen 4 ggr för att få ett ägg i rätt storlek.
    Jag fick spruta i hela 30 dagarSkrikandes
    Men tillslut fick jag till en ägglossning och på påskafton, i lördags, satte vi in en fin liten upptinad blastocyst.
    Så nu ruvar jag och är på ruvardag 3Glad

Hur är det med er? Ska försöka läsa ikapp lite så jag hänger med om vad som händer med er!{#emotions_dlg.flower}

• dn998
    Libra77 skrev 2016-03-29 14:55:07 följande:
    Tråkigt att det strulat, har gjort det för oss också, så tråkigt..så även jag höll mig härifrån ett tag..kul att tråden hållits vid liv. FET idag... Så nu bara att vänta, vänta, vänta... Och hoppas på att eskimån vill stanna! När har ni TD??
    Jaa, visst är det tråkigt, det är så många steg som måste klaffa innan man ens får chansen att komma så långt som att sätta in den lilla eskimån.
    Men nu är det gjort och idag är det ruvardag 6.
    Är du på dag 3 nu eller?
    Vi fick testdag den 8/4.
    Får se om jag orkar hålla mig från att testa så länge, man är ju skapligt otålig vid detta laget.
    Ena sekunden är man jätte positiv och andra sekunden är man nere på botten och har noll tro på att detta ska fungera.
    Har du några känningar än då?
  • dn998
    NoA22 skrev 2016-04-01 16:45:58 följande:

Libra77 och dn998 vad härligt att ni är ruvare igen! Lycka till :)

Tedax skrev 2016-04-01 14:46:33 följande:

Libra77 och dn998: Håller tummarna för lyckade ruvningar.

Tack så mycket för alla tumhållningar, det behövs!Glad
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016