• dn998

IVF syskonförsök under 2016

Här plussade jag igår på ruvardag 8, men lyckan varade bara i ca 2 timmar.
    Fick en rosa blödning/flytning på trosskyddet och på staven man stoppar in lutisen medGråter
    Så nu väntar jag ett tidigt missfall antar jag, vill inte....orkar inte....

ivfsyskon-är du inte bara tidigt ute? När har du testdag? Håller tummarna!{#emotions_dlg.flower}

Libra77-hur går det för dig? Har du fått rosa något mer? Håller tummarna att det var en nidblödnig, det kan det ju absolut vara.
    Vilken dag var det du fick rosa? Håller tummarna för dig med!Glad{#emotions_dlg.flower}

Tedax-jag har ju en väldigt oregelbunden mens då jag har pco och jag blev ju gravid efter min förra hormonstimulering så kan nog inte riktigt svara på din fråga. 
    Men efter min dotter var född och min mens äntligen kom igång var den rätt regelbunden i några månader....sen blev det väldigt oregelbunden igen.

Kram alla goa tjejer, snart är det vår tur!!Hjärta

• dn998
    Tedax skrev 2016-04-04 14:48:21 följande:
    Det låter ju jättelovande om du fått ett plus. Om du inte har ont och/eller blöder mer är det förhoppningsvis ingen fara. Sköra slemhinnor i kombination med progesteronpreparat som retar slemhinnorna kan ge små blödningar. Håller tummarna för dig!
    Libra77 skrev 2016-04-04 11:48:29 följande:
    Ja du.. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan hela tiden i denna karusell ... Jag går runt och funderar hela tiden och orolig att mensen ska komma.

Om det är endast rosa så behöver det inte vara något fel, men förstår att du är orolig/ledsen. Hur mår du nu? Kommit mer rosa?

Det var RD2 på kvällen som jag fick lite rosa.. Det var jättelite.. Hade man nog inte ens märkt om det om man inte som jag analyserar toapappret väldigt noga....:) efter det endast vita lutinus-flytningar...

Tjuvtestade idag.. Igen.. RD6.. Neg.. Men kollar man vid fönstret syns ett litet spökstreck.. Hoppas självklart att det kan vara något.. Enligt tillverkaren ska man dock tolka dessa spökstreck som negativt resultat... Läste någonstans att det först är dag 8 ( med blastocyst) som man som tidigast får plus....

Ska försöka att inte testa på några dagar, men en hel vecka till TD känns ju hopplöst, BM på onsdag.. Det känns sjukt skrämmande...

Illamående och sticken i tjejmagen fortsätter här.. Ibland undrar jag om något är fel eftersom symtomen är så starka... Oooh bara att vänta.. Vänta... Vill veta nu...
    Libra77 skrev 2016-04-04 15:27:00 följande:
    Nu på em. Haft rosa / bruna spottings igen.. :) Är nog mens på G.. Känner det på mig.. Suck.. Depp- måndag... Kram

Åh, jag vet inte vad jag ska tro....
    Har fortfarande väldigt lite rosa/ljusbrunt i trosskyddet och även när jag tar ut lutinusstaven, så vet inte riktigt hur detta ska tolkas.
    Gårdagens test var liiiite starkare än det jag tog i söndags, men i morse tog jag ett clearbluetest och det visade bara 1-2 veckor, men tror det borde vara 2-3 veckor med tanke på att jag är i vecka 4+1.
    Blir tokig på det här, vill bara veta så jag kan gå vidare, tänker konstant på detta....

Libra77-hur går det för dig? Spökstreck säger du, vad betyder det? Ett streck är väl alltid ett streck? Håller tummarna hårt, hårt!
    Något mer brunt?  Denna ovissheten alltså, man blir ju tokig!!

Tedax- Tack va du är snäll som hoppas, det gör jag med, hoppet är väl det sista som överger en, men jag är inte allt för positiv, är så rädd för att bli besviken.
    Googlar ju som en tok, och även om man kan blöda av vagiatorerna verkar det som att de flesta får missfall, hittar inte många som sagt att det var lutinusen som var anledningen till deras rosa flytningar, men dom kanske inte har svarat och andra sidan.....vi säger så;)

Kram kram
  • dn998
    Libra77 skrev 2016-04-07 08:16:24 följande:

Usch vilken dag :(

Igår RD8 fick jag att svagt + på clear blue testet .. Något starkare än RD7.. Dom rosa flytningarna slutade och hoppet kom tillbaka...

Men idag RD9 är strecket på samma test betydligt svagare :( knappt synligt :( Kan ju inte betyda något annat än ett tidigt missfall antar jag :( eländes elände.. Har ju bara varit lite lite rosa i det vita.. Så trodde inte det var MF... Men men... Bara att vänta på tant röd då alltså .. Funderar på att ringa kliniken för rådgivning.. Finns väl ingen anledning att fortsätta med Lutinus egentligen... Men dom lär väl be mig avvakta till TD på måndag i alla fall.. Vi ska resa bort i helgen, så hade varit skönt att slippa Lutinus om det ändå är onödigt :( bläääää

Vad hade ni gjort???

Hej Libra!!
    Vet hur det känns :(

Tog du testen på samma tid? Jag är ingen expert, men så mycket som jag har googlat dom senaste dagarna har jag läst att man ska ta testen på samma tid och man kan inte se någon ökning fören varannan/var tredje dag.
    Jag tycker absolut inte du ska ge upp än.
    Men vet hur orolig man blir, jag är precis i samma situation som dig.
    Mitt test på dag 10 var svagare än dag 9, men har nu ökat lite igår och idag, så än ger jag inte upp och det tycker jag inte du ska göra heller.
    Däremot är jag fortfarande livrädd då jag tog ett clearbluetest i går igen med veckoindikator och det visade FORTFARANDE 1-2 veckorFörvånad
    Aldrig kan man vara lugn...
    Hatar verkligen lutinus, igår fick jag inte ens upp den halvvägs och det gjorde så ont när jag skulle föra upp den.
    Skulle inte förvåna mig om jag börjar blöda igen idag då det gjorde så ont!!:(

Jag tror och hoppas fortfarande på oss!! Vi ska klara detta! Kram kram
  • dn998
    Libra77 skrev 2016-04-07 13:37:04 följande:
    Laddade nyss ner FL appen eftersom sidan strulat så! Fick då fram min gamla tråd från 2 år tillbaka och såg att jag då testat tydligt positivt RD12.. Iofs testade jag inte RD9 då.. Så vet inte vad det skulle ha visat heller... Dock har jag googlat och sett att supersvaga plus RD 9 med blastocyst inte innebär att det är helt kört, så det känns skönt. Såg även någon som haft lite olika styrka på testerna från dag till dag så hoppas fortfarande på ett mirakel! Ska försöka hålla mig med testande till lördag... Förra ivf testade jag tydligen endast 2 ggr, RD4 tokminus och RD12 tokplus???? Bättre så kanske än att testa varje dag! :)
    Ja, förra gången fick jag ta blodprov en vecka efter insättningen och sen tog jag klinikens test på testdagen, men det var allt,sen testade jag inget mer.
    Nu testar jag varje dag och igår testade jag t.o.m 2 ggr!! Måste nog sluta med detta nu, haha....
    Men när man har dom här "blödningarna" som jag haft vill man ju se att testen ökar som dom ska.
    Jag har testdag i morgon så då ska jag ringa kliniken och höra med dom.
    Förhoppningsvis får jag ett vul så fort som det går att se om det är någonting därinne...
    Kan se om jag kan lägga in en bild på mitt test på dag 9 sen när jag kommer hem idag....återkommer!:)

Kram
  • dn998

Så himla tråkigt Libra77, skickar massor med styrkekramar{#emotions_dlg.flower}
    Skönt ändå att ni får komma igång direkt med nästa försök, jag hoppas och tror på den där eskimån, att den kommer ta sig hela vägen till ett syskon!!Glad
    Bra att ni inte gett upp, hoppet är det sista som överger en!
    Kram!

• dn998
    mocha8676 skrev 2016-04-10 23:06:02 följande:

Hej! Läst lite i er tråd.

Jag gjorde ett Misslyckat FET syskonförsök i januari. Har en dotter på snart 14 månader som blev till på tredje återinförandet av blastocyst.

Gjorde ett FET i fredags (8/4) och har testdag 21/4. Har oregelbunden cykel, så har Bm allt från imorn och sju dagar framåt. Fick panik nyss då jag glömt ta trombyl (blodförtunnande). Vet ni när "ägget" börjar ta del av blodtillförseln? Tror inte det är nån fara att jag missat, men känner mig så dum..

Hej och välkommen!:)
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där....
    Vad är trombyl och varför tar du det?
    Om jag får fråga såklart!:)
  • dn998

Jag har slutat "blöda" för en vecka sen idag och testen bara ökar i färg, nu är strecken lika starka.
    Så får väl se mig som gravid, men kan ju inte låta mig vara glad än, mycket som kan hända liksom....
    Kliniken sa att jag skulle sluta ta lutinus på testdagen, även om jag plussa.
    Jag tycker det låter konstigt?
    Läser överallt om att om man kör stimulerad fet ska man ta progesteron tills modekakan tar över.
    Är det nån härinne som har någon koll på det?
    Är så orolig att om jag slutar med lutinus, kommer jag få mf.....även om jag skulle bli glad för att bli av med kladdet.

Såg nu att ni kommer ruva samtidigt, Libra77 och NoA22, spännande!! Håller alla mina tummar och tår!{#emotions_dlg.flower}Glad

• dn998

mocha8676-nu när vi gjorde fet i påskas skulle vi få en faktura hem, men har fortfarande inte fått nån, får väl se när det kommer, hoppas dom glömmer bort ossFlört
    Ok, trombyl, tack för infon, jag fick också ta något liknande när jag blev gravid med dottern, fast det var sprutor, visste inte att det fanns i tablettform, hade jag hellre velat haft.
    Fast jag tog det för att jag blev överstimulerad, kanske har någonting med det att göra.

• dn998
    Tack så mycket för alla grattis{#emotions_dlg.flower}Glad
    Ska försöka sluta testa nu, men det är svårt, är så nojig.
    I går när jag var på dag 5+1 tog jag ett digitalt test som visade 2-3, det borde visa 3+, visserligen är det bara 1-2 dagar det handlar om, men blev så orolig.
    Så här orolig var jag inte med dottern.
    Hade jag inte haft "blödningarna" så hade jag inte varit så här testtokig.
    När det gäller lutinus, fick jag utskrivet mer igår av läkaren, han tyckte inte det behövdes, men ingen fara om jag tog dom. Känns ändå mer säkert att ta dom, iaf psykiskt;)
    Håller tummarna för att er mens kommer snart Tedax och NoA22Glad
  • dn998

Libra77-håller tummarna att allt ser bra ut för dig på tisdag!
    Det är så himla tråkigt att det inte gick vägen för dig denna gång.
    Men tror på din sista blastis, så att ni kommer slippa tänka på om det var sista chansen eller inte!
    Hoppas du får din äl som vanligt nu, så att ni kan komma igång direkt!
    Stor kram{#emotions_dlg.flower}

• dn998

Va härligt NoA22Glad

Här är det nog kört tyvärr....tog ett digitalt i morse och det visar fortfarande 2-3 veckor.
    Är i v 5+5 så nu borde det ju verkligen stå 3+.
    Åhhh....vill inte!!
    Men mina test från testlagret ökar, idag var nästan teststrecket starkare än kontrallstrecket.
    Men det här bådar inget gottGråter

• dn998
    mocha8676 skrev 2016-04-18 21:53:15 följande:

Testade tre dagar för tidigt nu på kvällen. Är gravid :)

Stort stort Grattis!! Va härligt!Glad{#emotions_dlg.flower}
    Libra77 skrev 2016-04-19 11:53:46 följande:

Nyss varit på kliniken, äggblåsorna ser bra ut! FET 29/4 om eskimån klarar upptiningen????

Åh, det är ju snart ju!! Håller alla mina tummar hårt, hårt, hårt för denna eskimå!{#emotions_dlg.flower}
  • dn998

Nu verkar det som att många av er är på gång, va härligt!
    Jag håller på er ska ni veta!!:)
    Ruvar du nu Libra77?
    Själv är jag väldigt osäker på om min lilla lever eller inte.
    Det är så svårt att förklara men har ingen bra magkänsla alls....på måndag får vi domen.
    Med dottern hade jag kraftigt illamående hela graviditeten och nu har den kommit här med.
    Kan ju vara ett gott tecken, men kan ju även vara MA.
    Näe, nu ska jag sluta deppa:)
    Trevlig helg och valborg på er!!{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016