• Tedax

IVF syskonförsök under 2016

WallnerL skrev 2016-03-24 21:22:14 följande:

Tack!! Det verkar ha gått vägen (än så länge)! Känner absolut inga gravidsymptom så innan vul vet jag inte om jag vågar tro att det verkligen utvecklar sig som det ska... Känner mig mycket lugnare nu än i tidigare graviditeter men har ändå svårt att ta in det!

Så du fick ett plus? Grattis!

Det är ju väldigt tidigt, graviditetssymtomen kommer nog ska du se.
  • Tedax
    Libra77 skrev 2016-03-25 07:27:11 följande:

Javisst är det trist när det strular!

Vilket otroligt resultat ni fått! Det bådar ju gott! När är nu nästa steg?

Det är nu på tisdag vi hoppas på FET.. Hoppas på lyckad upptining.. Hade varit så skönt om det lyckas med den första så finns det en reserv kvar i frysen sen.. Men man får väl vara glad om något överlever. Känns i alla fall skönt att 96% ca klarar sig vid upptining. Känns såå sjukt spännande och skrämmande på samma gång!!! kram

Härligt att höra att så många procent klarar upptiningen. Vi ska göra FET om en månad om allt går som det ska, känns bara så långt bort. Två månader efter att vi satte igång med hela behandlingen.

Jag ska hålla tummarna för er och den lille blastocysten på tisdag!
  • Tedax
    Libra77 skrev 2016-04-01 15:25:08 följande:

Tack.. Det behövs känns det som.. Dagarna känns helt galet långa nu.. Man hoppas ju såå.. Försöker tänka positivt..men pendlar mellan hopp och förtvivlan...

3 veckor ca kvar för er innan det är dags??? Kram

Ruvningen verkar vara den känslomässigt tuffaste delen av hela IVF-behandlingen, ser fram emot den med skräckblandad förtjusning...

Själv väntar jag på mensen som bör dyka upp nästa helg. Då ska vi kontakta kliniken för att planera frysförsök i samband med ägglossningen, så en tre-fyra veckor måste vi vänta på att få ruva överhuvudtaget. Om någon av blastocysterna klarar upptiningen och så vidare. Det finns mycket att oroa sig för...
  • Tedax

En fråga till er som gjort IVF tidigare: Blev er cykel efter själva hormonstimuleringen påverkad på något sätt?

Min ägglossning kan i vanliga fall komma någon gång mellan dag 14 och 20, jag har inte tagit några ÄL-test denna månad, men nu på dag 22 har jag fått världens ÄL-flytningar... Och nu oroar jag mig för att hela cykeln ska bli förskjuten. Jag vill inte behöva vänta ännu längre...

• Tedax
    Libra77 skrev 2016-04-01 23:33:59 följande:

Haft en jobbig kväll här... Fick på eftermiddagen lite rosa på pappret i samband med toabesök.. Jättelite men ändå... Därefter lite brunt på trosskyddet(ursäkta detaljerna!!!) plötsligt supervärk i magen ( som mensvärk) ... Värk i någon minut, så ingenting, så värk igen... Är det mensen som kommer redan nästan en vecka för tidigt :( ???

Nu ingen värk.. Och åter igen endast vit Lutinus- flytning... Blir galen av detta... Ooooohhh snälla , snälla låt eskimån bädda in sig och stanna hos mig!!!

Hur går det?
  • Tedax
    dn998 skrev 2016-04-04 08:45:26 följande:

Här plussade jag igår på ruvardag 8, men lyckan varade bara i ca 2 timmar.

Fick en rosa blödning/flytning på trosskyddet och på staven man stoppar in lutisen med

Så nu väntar jag ett tidigt missfall antar jag, vill inte....orkar inte....

ivfsyskon-är du inte bara tidigt ute? När har du testdag? Håller tummarna!

Libra77-hur går det för dig? Har du fått rosa något mer? Håller tummarna att det var en nidblödnig, det kan det ju absolut vara.

Vilken dag var det du fick rosa? Håller tummarna för dig med!

Tedax-jag har ju en väldigt oregelbunden mens då jag har pco och jag blev ju gravid efter min förra hormonstimulering så kan nog inte riktigt svara på din fråga. 

Men efter min dotter var född och min mens äntligen kom igång var den rätt regelbunden i några månader....sen blev det väldigt oregelbunden igen.

Kram alla goa tjejer, snart är det vår tur!!

Det låter ju jättelovande om du fått ett plus. Om du inte har ont och/eller blöder mer är det förhoppningsvis ingen fara. Sköra slemhinnor i kombination med progesteronpreparat som retar slemhinnorna kan ge små blödningar. Håller tummarna för dig!
  • Tedax
    dn998 skrev 2016-04-12 10:45:16 följande:

Jag har slutat "blöda" för en vecka sen idag och testen bara ökar i färg, nu är strecken lika starka.

Så får väl se mig som gravid, men kan ju inte låta mig vara glad än, mycket som kan hända liksom....

Kliniken sa att jag skulle sluta ta lutinus på testdagen, även om jag plussa.

Jag tycker det låter konstigt?

Läser överallt om att om man kör stimulerad fet ska man ta progesteron tills modekakan tar över.

Är det nån härinne som har någon koll på det?

Är så orolig att om jag slutar med lutinus, kommer jag få mf.....även om jag skulle bli glad för att bli av med kladdet.

Såg nu att ni kommer ruva samtidigt, Libra77 och NoA22, spännande!! Håller alla mina tummar och tår!

Stort grattis! Det är ju jättebra att testen bara blir starkare.
  • Tedax
    dn998 skrev 2016-04-12 10:46:25 följande:

Tedax- hur går det för dig?

Precis som NoA22 väntar jag på mensen som borde kommit i helgen... Tror att jag hade sen ägglossning i förra veckan, så jag får nog vänta minst en vecka till, så segt...
  • Tedax
    mocha8676 skrev 2016-04-12 12:14:24 följande:

Hej! Klart du får fråga! Trombyl är blodförtunnande. Innan vår dotter blev till fick jag två st missfall direkt efter varandra. De visste inte varför men sa att en vanlig orsak är att blodtillförseln inte når fram till embryot. Så testade trombyl och fick behålla henne. Så jag bad om det direkt nu vid syskonförsök.

Antar att ni betalar era ivf försök. Hur snabbt fick ni fakturan? Har inte fått fakturan från försöket i januari än.

Välkommen!

Vi köpte ett tre-pack och betalade med faktura, som skulle vara betald innan äggplocket.
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016