• Marie89

Han somnar bara vid bröstet 4 mån.

Jag har fått höra massa "låt henne inte somna vid bröstet" sen låt henne inte somna till flaskan. Nu har jag en tjej på två år, som är så trygg med sömnen så både på dagen och kvällen lägger vi bara ner henne i sin säng och hon somnar utan några som helst problem. Jag tror på att får de somna tryggt vid bröstet och vet att en förälder tar upp de om de vaknar och är orolig i längden ger de en trygg sömn och bra sömn.

Säger som de ovan att det är jättesmidigti att låta de somna vid bröstet, skulle de sen bli ett problem i framtiden så ta det då, varför skapa sig ett problem för att det kanske annars blir ett problem i framtiden låter helt idiotiskt i mina öron.

• Marie89

Straw2008

Min man har lätt kunnat lägga våran dotter sen hon slutade med amning 11 månader gammal, då somnade hon till en början till flaskan och det slutade hon med av sig självt sen. Jag lägger hellre alla kvällar om det går snabbt och smidigt, än turas om och det blir omständigt. Hon somnade til amningen när jag sätt i tvsoffan sen bar jag bara upp henne till sin säng. Nu tar läggningen ca 2-3 min så hade det varit så att bara jag kunde lägga henne hade jag utan tvekan gjort det.

Varför göra läggningen omständig bara för att bägge ska kunna lägga? Förstår ju att man vill kunna turas om ifall det tar typ en timma att lägga men då kan man väl ta det den dagen det problemet kommer?

Det jag menar är att går det smidigt att lägga på det sättet man gör och barnet trivs med det, varför ändra på något bara för att man ska? Visst det kan bli ett problem att få de att somna utan amning, men ta det den dagen man ser det som ett problem.

• Marie89

Det jag menar är att ser man det inte som ett problem såär det ju onödigt att skapa sig ett problem bara för att det kanske kan bli ett i ett problem senare.

Givetvis att se ts det som ett problem nu, så ska hon ju göra något åt det. Det jag säger är att det är idiotiskt att skapa problem som inte finns.

Svar på tråden Han somnar bara vid bröstet 4 mån.