Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Vad ska jag ta mig till? Vet fortfarande inte om jag vill ha barn!

OM ni skaffar barn, är du då beredd att jobba på dom bitar som kan bli en utmaning?  Dvs göra det du kan för att tex depressioner och nattsömn ska funka med barn i familjen? 

det är lätt att innan man har barn snöa in sig på en massa "tänk om.."   men om man låter dessa ursäkter bli en sanning så kanske man inte är redo för barn eller inte alls bör skaffa. Den som vill ha barn brukar oftast börja se en del lösningar . 

ni är två om saken, du kommer inte ensam få stå med frågor kring depression och sömnlöshet tex, du kommer ha en flickvän som stöttar och hjälper givetvis .  Men låt det bara inte bli en ursäkt för att komma undan föräldraansvaret när barnet redan finns. 

jag tror du förstår min poäng här.  

vad är du beredd att göra för att kunna skaffa barn? 

• Fjäril kär

jag tänker såhär också när det gäller föräldraskapet, det blir vad man gör det till. Ser man hinder och svårigheter i sitt liv på dom flesta punkter så kommer man få det jobbigt den dagen man får ett barn. 

jag fick mitt första barn som 21-åring och jag blev ensamstående från början, det var tufft o tungt absolut men barnet har aldrig hindrat mig från att göra vad jag vill med mitt liv.

jag har rest , dejtat, pluggat, gjort karriär, flyttat, träffat folk , ägnat mig åt hobbys och intressen, osv osv , mitt barn har bara fått följa med på dessa resor och vi har haft det galet roligt, javisst har det stundvis varit oehört tufft men jag har ändå rott i hamn mina projekt och livsmål. 

jag har kämpat mig igenom depressioner och  panikångest och tuffa dagar då jag krälat på botten av livet men ändå sett framåt i livet. 

Jag ångrar ingenting och är glad att jag gjort den här livsresan.  Jag har alltid försökt hitta lösningar på det som dykt upp och jag har alltid varit villig att ta hjälp och stöd från omgivningen. 

Med det sagt så är det ju en myt att livet tar slut för att man får barn. Javisst så kanske det mest spontana försvinner - men handen på hjärtat, hur ofta egentligen gör du exat det där spontana?  Hur ofta drar du på en sista-minuten-resa osv?  Spontanitet finns kvar även med barn men den ser ut på ett annat sätt. 

och självklart är det så att fokus förändras när man får barn. Det som var skitviktigt i ett parförhållande när man inte hade barn kommer att ompriorteras när ett barn föds och man får lite perspektiv på saker o ting

• Fjäril kär

Om du väljer att avsluta och sen starta om med ny tjej så ställs du förmodligen ändå inför samma fråga. Dom flesta vill faktiskt ha barn förr eller senare.

Svar på tråden Vad ska jag ta mig till? Vet fortfarande inte om jag vill ha barn!