• feliciaka

Vi som planera bli gravida 2016!

Hej allesammans!

Jag och min sambo har också beslutat oss för att bli gravida under 2016! Är lika orolig som övriga här.. Är också rökare, lever inte jätte hälsosamt + att jag har en hel del sjukdomar i bagaget.. Bl.a. diabetes och njurfel.. MEN! Jag håller alla tummar och tår och hoppas på att kunna bli gravid, har ägglossningstest och tog ett idag och har ÄL, så det funkar som det ska iallafall! 

• feliciaka
    monument87 skrev 2016-03-22 08:23:46 följande:

Hej Hej alla

Bra tråd! Detta är mitt första inlägg på fl.
    Jag kastade mina piller i helgen efter att jag och sambon haft barnsnacket. Jag känner mig så glad och så jävla rädd som många av er andra. Försöker att intala mig att det blir bra och att vi tar allt som det kommer.

Vi får se vad som häner :)

Då är vi två! Bestämde oss för en månad sedan ca att nu är det dags! Här är det glädje upp över öronen blandat med "SHIT", stort steg att planer bara känner jag.. Håller tummar för er! Lycka till! :)
  • feliciaka
    SamsonS skrev 2016-03-23 19:55:40 följande:

Woho! Äntligen en stegring på äl testet! Bara hålla tummarna för att det fortsätter öka och bli positivt imorgon eller på fredag :) vi kör på varannan dag så vi borde inte missa den iaf :)

hejja!! :)
  • feliciaka
    monument87 skrev 2016-04-01 22:52:42 följande:
    Hejja heja till er med! Nu har tanken ändå lagt sig lite mer till rätta i huvet. Nu är det bara och vänta och se när och om det tar sig ??

Ja det håller jag med om! Tankarna har lagt sig lite här också, men gud vad vi hoppas på de där plusset! Har beräknad bim om 4 dagar och har börjat känna värk i magen samt spända/ömma bröst - vilket är helt normalt för mig innan mens så att tolka det graviditetstecken är svårt.. Hoppas symptomerna håller i sig och att mensen håller sig borta!! 

Vi håller alla tummar och tår!! Hejja hejja!

• feliciaka

Jag plussade strax efter jag skrivit här! Är idag i vecka 26 och vi förväntas få en pojke

Vi bestämde oss för att börja försöka i mars och i april plussade jag så vårt tog på första försöket. Jag drack järn (dock av andra orsaker) och tog rosenrot tabletter. Använde även äl stickor för att jag tidigare ätit p-piller så jag ville börja ta reda på exakt hur mins mens och äl yttrade sig. Men ändrade varken kost eller motionsvanor utan jag levde på som vanligt

• feliciaka

Kan tillägga att jag är typ 1 diabetiker med njurar som håller på att ge med sig. Rökare och sämst på att äta bra så till alla er som är oroliga över att kost och så kan påverka - i mitt fall har de inte spelat någon roll! Och då har jag INTE oddsen på min sida med de bagaget av sjukdomar jag har. Lycka till!

• feliciaka
    Mamaria84 skrev 2016-09-15 21:54:02 följande:

Jättegrattis! Vad härligt! Jag hade svårt att få igång äl efter att jag slutat med p-piller, vet inte om det var en slump men den kom igång samma månad jag började med rosenrot. Så kommer definitivt fortsätta med det! Jag lider av en munsjukdom som kan göra det svårare att bli gravid så äter även en del vitaminer, det gör även att jag inte får röka och måste äta nyttigt. Jag försöker bara vara positiv och inte vara stressad (så svårt!) Härligt att du vann över oddsen! Jag ska göra mitt första gravtest på söndag, håller tummar och tår..

Jag ibland är det så.. kroppen är konstig ibland! Nej det är svårt att säga, vet inte heller om det var rosenrot som gjorde att det tog sig på första försöket eller inte. Jag och mitt ex var tillsammans i 5 år och körde avbrutet men blev aldrig gravid så jag trodde inte jag kunde få barn... men månaden efter jag la mina piller med min nuvarande så tog det sig direkt! Men alla känslor, tankar och funderingar är hemska.. Det är svårt att inte stressa, men försök att inte jämföra med andras situationer, en del blir gravida lätt och för andra tar det tid. När det väl händer så är det meningen och hade det inte hänt då hade de varit en annan bebis i magen liksom. Jag försöker tro på att det finns en anledning till varför det hände just DEN månaden och inte innan eller efter jag håller alla tummar och tår och hejjar på er!! Lycka till!!
Svar på tråden Vi som planera bli gravida 2016!