Mamaria84 skrev 2016-09-15 21:54:02 följande:
Jättegrattis! Vad härligt! Jag hade svårt att få igång äl efter att jag slutat med p-piller, vet inte om det var en slump men den kom igång samma månad jag började med rosenrot. Så kommer definitivt fortsätta med det! Jag lider av en munsjukdom som kan göra det svårare att bli gravid så äter även en del vitaminer, det gör även att jag inte får röka och måste äta nyttigt. Jag försöker bara vara positiv och inte vara stressad (så svårt!) Härligt att du vann över oddsen! Jag ska göra mitt första gravtest på söndag, håller tummar och tår..
Jag ibland är det så.. kroppen är konstig ibland! Nej det är svårt att säga, vet inte heller om det var rosenrot som gjorde att det tog sig på första försöket eller inte. Jag och mitt ex var tillsammans i 5 år och körde avbrutet men blev aldrig gravid så jag trodde inte jag kunde få barn... men månaden efter jag la mina piller med min nuvarande så tog det sig direkt! Men alla känslor, tankar och funderingar är hemska.. Det är svårt att inte stressa, men försök att inte jämföra med andras situationer, en del blir gravida lätt och för andra tar det tid. När det väl händer så är det meningen och hade det inte hänt då hade de varit en annan bebis i magen liksom. Jag försöker tro på att det finns en anledning till varför det hände just DEN månaden och inte innan eller efter

jag håller alla tummar och tår och hejjar på er!! Lycka till!!