Inlägg från: HejPippi |Visa alla inlägg
  • HejPippi

katt kissar inte klart i låda..

findusen skrev 2016-01-06 00:27:26 följande:

Fastnar inte det lätt i lådan? Som lim i botten? Har ett svagt minne av att det blev så tidigare OCH att man då får gräva bort allt, istället för att bara "lyfta" som vid kristallsand... samt att det luktade?

Köp everclean! Det är kattsand som klumpar sig och de flesta katter gillar den sanden. Det blir ingen lukt alls. Värt att prova iaf!
  • HejPippi
    findusen skrev 2016-01-06 00:42:25 följande:

Är det billigare än detta från Ica? Kostar ca 90 för 10 l om jag minns rätt.. ever clean är så dyrt!

Det kostar 199 för 10kg på animail där jag brukar köpa. Men det är väldigt drygt och det luktar ingenting så det är helt klart värt det. Min katt vägrar gå på toa om jag tar annan sand. Men du kan ju alltid prova den där sanden från Ica först och se om det funkar?
  • HejPippi
    findusen skrev 2016-01-06 01:02:34 följande:

Hm har vi missuppfattat varandra? Haha.. jag använder kattsand (kristall) från Ica (som på bild) och ever clean har väl bara kristall också? Eller "sand-sand" också? *klockan är mycket...zzzzz* hehe

Hm :) nej men jag tror inte everclean är kristallsand? Den är liksom grå och icke genomskinlig vilket kristallsand är väl?
Svar på tråden katt kissar inte klart i låda..