• lisen32

BB-väskan, vad har jag missat?

Dags att packa BB-väskan inför snitt! Vad hade ni inte velat vara utan, har jag missat något? Så här ser det ut just nu:

Kläder till barnet (hur mkt?)

Stödstrumpor

Morgonrock & tofflor

Gravidtights & ambingsbh + linne

Höga trosor

Carriwell Gördel

Purelan

Dimetikon, Psylliumfrön & katrinplommonjuice för magen

Frukt

Musik

Necessär

Laddare

Tack på förhand! :)

• Svar på tråden BB-väskan, vad har jag missat?
  • lisen32
    MotherLizzz skrev 2016-01-06 15:30:36 följande:

När har du planerat snitt?

Tack :) I februari! Funkar gravidtights eller kan de klämma åt för mycket?
  • Drottningen70

Choklad och en bok.

• Fennyxx

Rena kallingar och något ätbart till pappan, mamma får mat på förlossningsavd men inte pappan.

• Iowhannah

Gällande kläder till bebis: det räcker med en eller två pyjamaser (plus overall och mössa för hemfärden). Vi bodde på sjukhuset i en vecka men klarade oss på det. Vi fick tvätta i handfatet en gång pga läckande blöja bara.

• Fjäril kär

Hygienartiklar - men skippa allt parfymerat (shampoo, tvål, balsam osv) 

Saker till pappan, ombyte, rakgrejor osv 

Kamera om du inte vill använda mobilen 

Något att göra - att ligga på BB är aptrist!!  Mobilspel tröttnar man på väldigt fort . Så något att läsa, kanske en stickning eller en korsordsbok.  Min mp3-spelare var guld värt när jag ville slippa allt stök och ståhej på avdelningen (alla får inte enkelrum) 

Du bör även kolla om du ska ha med dig egna blöjor till Bb, de provpaket man får är oftast bara några få blöjor och räcker inte mer än ett par dagar.  (observera  - en del landsting har inte ens provpaket) 

Jag hade skippat kläder till barnet . jag använde bb:s egna babykläder för att slippa släpa hem så mycket tvätt.  Jag hade bara med mig kläder för bebis att åka hem i. 

• lisen32

Tack! Visste inte att man inte får använda parfymerad schampo & tvål! Är det för såret?

• Fjäril kär

angående avslaget så tycket jag det var skönt att köpa egna bindor och använda egna trosor. Köpte maxitrosor som satt åt om rumpan och lämnade den ömma magen fri.  Jag hittade nattbindor från Apoteket som var hur bra som helst.  Bindorna från bb är oftast stora bumullshögar och dom är förvisso bra men väl tjocka för min del i alla fall. 

• Iowhannah
    lisen32 skrev 2016-01-06 16:31:09 följande:

Tack! Visste inte att man inte får använda parfymerad schampo & tvål! Är det för såret?

Jag har inte gjort nåt snitt, men gissningsvis är det för att bebisen ska få känna din naturliga doft.
Svar på tråden BB-väskan, vad har jag missat?