Två p-piller på samma dag? Farligt?
Hej, är en snart 17-åring som ätit p-piller prionelle 28 i mer än 1 år. Har de senaste månaderna börjat på ny karta så fort jag ska ha mens då det är ett stort elände för mig. Min barnmorska har gett rådet att när mensen väl börjar trots jag är T.EX mitt i kartan ska jag äta 1 sockerpiller i 4 dagar sedan börja på ny karta.
Så hade jag min "fake-mens" för två veckor sen och nu idag började det igen, mycket konstigt då det minst brukar ta en månad mellan varje blödning. Och nu fick jag för mig att jag inte kanske tagit mitt p-piller imorse? Har alarm 6 varje morgon. Och grejen är att jag inte kommer ihåg, har ingen ordning alls på mina p-piller. Då jag egentligen ska ha börjat på ny karta efter "fake-mensen" har jag fortsatt på samma karta istället för en ny så vet inte vilken dag det började. Som det ser ut nu så har jag 1 enda piller kvar på min karta och jag kan INTE minnas om det var den jag skulle ha tagit imorse eller om det fanns 2 piller kvar. Herregud, är verkligen världens klant och svindålig på att förklara.
Men då jag tycker det är en aning konstigt att jag börjar blöda utan anledning så tror jag det är den enda orsaken att jag glömt tagit mitt p-piller. Så min fråga är, OM jag tog mitt p-piller imorse, är det farligt att ta ett till nu ikväll? För jag vill verkligen att det blir ordning och reda igen.
Och jag vet om att det inte är bra att börja på ny karta hela tiden, men jag får sån extrem mensvärk så jag får lust att ta en pistol och skjuta mig själv. (Bokstavligen) och har problem med extrema blödningar. Hoppas min lama förklaring kring detta gjorde att nån förstod och kanske kan hjälpa mig..