Inlägg från: Anonym (lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lisa)

Kontaktförbud mot sambons ex

jag blev gripen och anhållen för stämpling till mord och olaga hot. 2 dygn senare blev 

Du har blivit gripen och anhållen i 2 dygn, med andra ord riskerade du häktning men hade "tur" att bli frisläppt med besöksförbud.

Du måste ha gjort något REJÄLT GROVT för det är inte lätt att få besöksförbud. Inte ens grovt misshandlade kvinnor får det i alla lägen. 

Jag hoppas att mannen du bor med har vett nog att hålla dig borta från hans barn eftersom du helt uppenbart är labil och inte mår så bra psykiskt = kan vara direkt livsfarlig för hans barn!
  • Anonym (lisa)
    Anonym (G) skrev 2016-01-08 11:12:54 följande:

Stackars barn. Vad är det för stolpskott till farsa som väljer såna här kvinnor?!

Ja det kan man verkligen undra?!
  • Anonym (lisa)
    Rappakalja skrev 2016-01-08 11:13:52 följande:

Att mamman är sjuk om hon gjort det du skriver att hon har gjort betyder ju inte att du är frisk.

Antingen har du väldigt känsliga vänner eller så behöver du hjälp. Att pappan tillåter misshandel av sitt barn hos mamman tyder på att inte heller han är en lämplig förälder.

Hans prat om att hon hotar med vårdnadstvist, ja men låt henne stämma honom då. Han borde för länge sen ha orosanmält och ambulanspersonalen borde ha gjort det när de fick hämta henne alltså bör det finnas papper på att hon inte är stabil.

Detta stackars barn omges ju av instabila personer och kanske har det bättre i fosterhem.

OM en liten 6-åring är ensam hemma med en mamma som skurit sig så illa att hon behöver åka in med ambulans så kan jag garantera att soc har startat en utredning.

De hade i så fall tagit kontakt med pappan till barnet och eventuellt även ts.

Eftersom ts inte verkar veta något om detta kan man misstänka att detta aldrig har hänt!

Den enda som verkar galen och därav farlig för barnen är ts.

Mannen har förstått det och i panik stuckit från ts och räddat sina barn!
  • Anonym (lisa)
    Anonym (Whatdoesntkillyoumakeyoustronger) skrev 2016-01-21 01:24:21 följande:

Pappan är hemma. Socialen är inkopplad, Åklagaren har lagt ner förundersökningen och avskrivit ärendet. Många steg åt rätt riktning än sålänge.

Bra! Hur länge ligger besöksförbudet kvar?

Är barnet placerat hos sin mamma tills vidare? Under utredningstiden som är 4 mån menar jag.
Svar på tråden Kontaktförbud mot sambons ex