Inlägg från: Anonym (Whatdoesntkillyoumakeyoustronger) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Whatdoesntkillyoumakeyoustronger)

Kontaktförbud mot sambons ex

Har fått kontaktförbud mot sambons ex som han har ett barn ihop med och gemensam vårdnad. Hon bor här varannan vecka.

Besöksförbudet gäller väl bara mellan mig och mamman och inte mig och dottern????

• Svar på tråden Kontaktförbud mot sambons ex

Jag har enbart skrivit på ett kontaktförbud och det är ett kontaktförbud per person så det kan bara vara mot mamman. Alltså går jag fri mot dottern. Har inga papper!

Min sambo ex har hatat mig från första stund! Innan vi blev tillsammans och jag flyttade in här så kunde vi föra en normal konversation och bete oss som normalt folk men så fort jag kom in i huset har hon bara taggarna utåt och gör allt för att jäklas och för att sabba för mig och min sambo. Minsta lilla så hotar hon med vårdnadstvist.

Jag har aldrig kontaktat henne utan det är alltid hon som kontaktar mig så jag är inte bekymrad över detta, tvärtom om jag är glad att jag slipper henne! Är det någon som kommer bryta mot detta förbudet så är det hon inte jag! 

Eftersom att dottern bor här varannan vecka så vill jag bara vara säker på att jag kan vistas i samma hus som hon utan att få problem. Har kollat med åklagarmyndigheten nu och fått bekräftat att det bara gäller mamman! De skulle även skicka ut ett nytt exemplar av beslutet. 

Jag har inga problem med dottern och kommer aldrig att göra henne något ont! Inte mamman heller för den delen men det är hon som valt att hata mig.. Ser hellre att hon är här än där för här har hon det bättre. Mamman har hållit på bra länge nu och hennes enda mål är att trycka ner mig riktigt så i söndags löpte jag amok och frustrerat avreagerade mig muntligt framför mina vänner efter att min sambo drog i panik utan att jag visste någon anledning. Men jag visste att det hade med henne att göra. Och blev sedan arresterad för olaga hot alternativt stämpling till mord. Mycket skit ska man uppleva här i livet.

Jag är inte psykisk sjuk. Mamman är mer sjuk för hon kan både dricka sig full medans hon har barnet, ambulansen har fått komma och hämta henne för att hon skurit sig när hon haft henne och hon har stängt in henne i ett rum m.m. Det är väldigt moget och bra gjort från en förälder i närheten av sitt barn. Jag har då aldrig gjort något sånt i närheten av henne.

smulpaj01 skrev 2016-01-09 16:10:30 följande:

Hur går det? Är pappan hemma igen?

Pappan är hemma. Socialen är inkopplad, Åklagaren har lagt ner förundersökningen och avskrivit ärendet. Många steg åt rätt riktning än sålänge.

Hon har varit hos pappan i nästan två veckor och nu är hon hos mamman men kommer tillbaka till pappan nästa vecka. Kontaktförbudet gäller till början på april. Om hon inte bryter mot den tidigare vill säga.

Anonym (nn) skrev 2016-01-24 00:30:40 följande:

Hej ts. Vad hände med din förra tråd? Jag skrev till dig i den som du inte svarade på :)

har nog bara missat den. ska kolla
Svar på tråden Kontaktförbud mot sambons ex