• Anonym (först?)

Först till kvarn innebär vad i detta fall?

Igår ringde vi till ett bostadsbolag för att kolla om de hade några lägenheter, det hade dom och det var visning för några andra idag så vi kunde haka på sa de.

Sagt och gjort , och den var kanonfin! Det står att det är först till kvarn,  gäller det de som ringt först som vill komma och kolla på den eller de som tackar ja?

De andre skulle kolla på en annan lägenhet också, vi tackade ja redan där då den verkligen var jättefin. Hon skulle ringa på måndag till oss.

• Svar på tråden Först till kvarn innebär vad i detta fall?
  • Anonym (först?)

De kontrollerade redan oss innan visning så ja, vi är godkända!  Tack!

• Rappakalja

Jag hoppas att det är vad det betyder, det BRUKAR vara det hos bostadsbolag. MEN det kan också vara så att de som först fått erbjudande om lgh har första tjing.

• Anonym (först?)

Ja vi får se på måndag helt enkelt.

• Anonym (först?)

Tycker det blir konstigt när de bjuder med flera på en gång på sådana här lägenheter, för det blir svårt att veta vem som ska få den. Tänk om alla svarar ja där samtidigt.

Men jag vet inte. Bara hoppas de andre ville ha den andra.

• Rappakalja

Jag håller tummarna!

Ja, jag har varit på flera visningar på flera företag. Det ena har visning där en person från företaget visar, hyresgästen kan vara hemma, men det är personalen som visar lgh och de bjuder in 10 st, ibland 15 (de kan sina områden rätt bra) och där går de efter turordning. Man får tydligt se vilken plats man har i listan och ofta är ju det den som står som nr 1 som säger ja, det är ju bostadsbrist.

Men, man kan ha tur och den som står först kanske inte har koll på när man ska säga ja och missar det.

I ert fall är jag till 99% säker att det är ni som får den då ni inte fått något nr tilldelat och de andra ville kolla på en annan lgh först. Med tanke på först till kvarn uttalandet. Ville bara att ni inte ska sitta och vara skitglada och så får ni den inte sen

Men jag tror ni får den Lite konstigt dock att de inte sa det där direkt då. Jag menar om ni redan är kontrollerade menar jag.

• Anonym (först?)

Tack igen för svar.

Ja ibland gör de ju så att de fem med högst poäng osv får komma och titta, men detta bolaget har inget kösystem .

Lite otydligt det där somsagt

• Anonym (först?)

Den är vår!!!

• Rappakalja
    Anonym (först?) skrev 2016-01-11 11:13:09 följande:

Den är vår!!!

Så härligt! Grattis
Svar på tråden Först till kvarn innebär vad i detta fall?