• Ledilnaan

BIM februari 2016

Hoppar in här om jag får!? Är en tjej på 29 år som har 3 söner, försöker nu sedan i oktober få till en liten fyra Inbillar mig att jag har mer "mensvärk" än jag brukar så här tidigt, brösten är mega ömma, fast det har de varit sen vi började försöka. Dock var de aldrig ömma innan. Har bim på tisdag 23 feb, tänkte dock testa mig redan på söndag, orkar inte vänta längre .
    Har ett testa tidigt test hemma, med känslighet 15mlU/mL, såg att det finns på apotea.se test med känslighet redan på 5mlU/mL får bli såna till nästa månad om det inte togs sig denna.

• Ledilnaan
    Ledilnaan skrev 2016-02-18 14:42:12 följande:

Hoppar in här om jag får!? Är en tjej på 29 år som har 3 söner, försöker nu sedan i oktober få till en liten fyra Inbillar mig att jag har mer "mensvärk" än jag brukar så här tidigt, brösten är mega ömma, fast det har de varit sen vi började försöka. Dock var de aldrig ömma innan. Har bim på tisdag 23 feb, tänkte dock testa mig redan på söndag, orkar inte vänta längre . Har ett testa tidigt test hemma, med känslighet 15mlU/mL, såg att det finns på apotea.se test med känslighet redan på 5mlU/mL får bli såna till nästa månad om det inte togs sig denna.

Tar mitt inlägget och smyger härifrån igen...
  • Ledilnaan
    fernandasmamma skrev 2016-02-19 09:45:15 följande:
    Varför?
    Ingen sa välkommen, så tänkte att gruppen kanske är full. Vill inte tränga mig på.

Grattis till er som plussat!
  • Ledilnaan
    Cfmilla skrev 2016-02-19 11:38:19 följande:
    Klart du ska stanna. Ibland så hinner man inte riktigt läsa alla inlägg.

När hade du bim? Vilket försök var du på? Välkommen
    Jag har bim på tisdag eller onsdag, jag har en cykel på ca 26 dagar, ibland 28.
    Vi har försökt sen i oktober, så det blir väl 5 försöket nu tror jag.
    Vi har bestämt att blir det inget denna månaden så avvaktar vi tills maj innan vi försöker igen, vill inte ha barn fött i nov/dec.
  • Ledilnaan

Är det nån av er som testat de nya (vet inte om de kanske har funnits länge) testerna som känner av redan så lågt som 5mlU/ml?

• Ledilnaan
    HCS skrev 2016-02-19 16:21:32 följande:

Jag har inte testat dem. Tycker att de känns lite osäkra eftersom de mäter från så lågt som 5 och är rädd för falskt positivt på dom. Men predictor early som mäter från 10 tycker jag är bra.???? Har inte fått nåt tydligt spök på dem och jag plussade tidigt med det idag. Skarpt på predictor men svagt på cb. :)

Jag har ett på 15 som jag tänkte testa på söndag, det andra jag har är det vanliga med 25. Återstår att se om det blir nåt plus eller inte.
  • Ledilnaan
    HCS skrev 2016-02-19 16:21:32 följande:

Jag har inte testat dem. Tycker att de känns lite osäkra eftersom de mäter från så lågt som 5 och är rädd för falskt positivt på dom. Men predictor early som mäter från 10 tycker jag är bra.???? Har inte fått nåt tydligt spök på dem och jag plussade tidigt med det idag. Skarpt på predictor men svagt på cb. :)

Grattis till ditt plus förresten!
  • Ledilnaan
    Anateresa skrev 2016-02-19 18:29:46 följande:
    [hur tidigt inpå äl tänkte du testa med 15?
     Tänkte testa två dagar innan Bim, så blir det ÄL+12 kanske?
  • Ledilnaan
    Villhabarn29 skrev 2016-02-19 19:28:57 följande:
    11 eller 10. Osäker på när äl var, men antingen 8e eller 9e feb:)
    Jag hade också Äl runt den 9e, så om det är nåt så borde jag kunna få svar på söndag..
  • Ledilnaan

Jag tog ett test i söndags, bim-2 om min cykel på 26 dagar stämmer, det visade iallafall negativt. Idag ska jag få mens, men det kan lika gärna dröja två dagar till innan det börjar, så jobbigt att bara gå och vänta. Har haft mensvärk sen förra veckan, och kan ju såklart inte komma ihåg om jag brukar ha det eller inte. :-/
    Brösten ömmar och min temp är högre än vanligt, men det brukar ju sjunka precis innan mensen startar. Tänkte testa på lördag om inte mensen kommit innan dess.

Ni som testar med stickor, vad kissar ni i? Tycker ni inte det är krångligt att behöva samla upp hela tiden? Har ni köpt från testlagret? Är de bra? Köper ni 20-pack direkt? Funderar på om jag skulle våga köpa därifrån eller om man ska hålla sig till de kända märkerna!? Många frågor

Grattis till er som har plussat!

• Ledilnaan

Fick rosa på pappret idag, men det var annorlunda mot vad det brukar, men eftersom jag har ganska mycket mensvärk så tror jag att mensen börjar nu lite smått. De andra gångerna som jag har varit gravida så har jag aldrig fått nån spottingsblödning, så varför skulle denna gången vara annorlunda?
    Bara att ta nya tag och hoppa in i Bim Maj tråden, när den kommer...

Svar på tråden BIM februari 2016