Inlägg från: Gylleneprinsessa |Visa alla inlägg
  • Gylleneprinsessa

BIM februari 2016

Jag hoppar in här lite sent. Jag och sambon har typ vårt fjärde försök nu med första barnet. Jag har haft lite oregelbunden mens nu de senaste två månaderna, jag bör dock ha min BIM idag. Jag testade i morse men det var negativt. Dock har inte mensen kommit än. Ibland känns det inte alls som om den ska komma, sedan ibland får jag molvärk i magen. Jag tycker att värken känns lite ytligare och skarpare den här månaden än annars när det är vanlig mensvärk. Jag håller hoppet uppe tills mensen kommer. :)

• Gylleneprinsessa

Jag och sambon tog en promenad tidigare ikväll och då kändes det som om mensen kom. Såg när vi kom hem två små pyttttttttttttttttesmå mörka flytningar/blodfläckar som jag tolkade som början på mensen. Sedan dess har det dock inte kommit något mer. Funderar på om det inte var mens. Vi får se om den kommer tills imorgon bitti. Jag är på BIM +1 idag vad jag vet. Dag 29 i cykeln. Förra månaden kom mensen efter 26 dagar. Kommer inte mensen igång så gravtestar jag igen på fredag eller något. Spännande att vänta och se. :)

• Gylleneprinsessa
    Ledilnaan skrev 2016-02-23 09:24:20 följande:

Jag tog ett test i söndags, bim-2 om min cykel på 26 dagar stämmer, det visade iallafall negativt. Idag ska jag få mens, men det kan lika gärna dröja två dagar till innan det börjar, så jobbigt att bara gå och vänta. Har haft mensvärk sen förra veckan, och kan ju såklart inte komma ihåg om jag brukar ha det eller inte. :-/
    Brösten ömmar och min temp är högre än vanligt, men det brukar ju sjunka precis innan mensen startar. Tänkte testa på lördag om inte mensen kommit innan dess.

Ni som testar med stickor, vad kissar ni i? Tycker ni inte det är krångligt att behöva samla upp hela tiden? Har ni köpt från testlagret? Är de bra? Köper ni 20-pack direkt? Funderar på om jag skulle våga köpa därifrån eller om man ska hålla sig till de kända märkerna!? Många frågor

Grattis till er som har plussat!

Jag har köpt stickor från testlagret. Jag var optimist och köpte bara fem. Jag tror att de är bra. De visar ju negativt för mig (hittills) men svaren är tydliga. Det är inte jättekrångligt att samla upp kisset, jag har tagit en rund plastburk från köket som det funkar bra med (kommer inte att använda den till något annat sen!). Jag tycker stickorna är bra för de är så pass billiga.
  • Gylleneprinsessa

Nu vet jag inte vad jag ska tro så ni får gärna hjälpa mig. De senaste fyra månaderna har mina cykler varit 29, 29, 27 och 26 dagar långa. I söndags var dag 28 på denna cykel. Igår, måndag, fick jag en pyttepyttepytteblödning, sedan inget mer. I morse hade jag blött typ en pyttedroppe till. Sedan har jag haft typ totalt 2 droppar till idag. Mensen börjar liksom inte. Sedan så känner jag att det sticks i livmodern, vilket jag inte känt förut. Jag har andra månader enbart haft molande värk, inte stickande.

Det är underligt att mensen inte börjar, att jag ändå har lite värk och stickningar i tjejmagen och att min senaste cykel var på enbart 26 dagar och denna minst 30 eller 31 dagar. Vad tror ni? Gravid eller är det bara något knas med mensen? I söndags testade jag negativt.

Gick runt och var nedstämd idag för jag trodde att mensen kom igång i morse men upptäckte sedan på eftermiddagen att jag inte blött mer alls. Man slits mellan hopp och förtvivlan...

• Gylleneprinsessa
    Cfmilla skrev 2016-02-23 19:36:51 följande:
    Oh spännande... Vissa får ju lite spottings innan mens när dom är gravida. Vad är du på äl+?
    Det läskiga är att jag fått spottings vissa andra månader då jag inte varit gravid också. Jag är typ på ÄL +16 tror jag. Är inte helt säker för mensen har ju varit lite oregelbunden de senaste månaderna och jag har inte använt ÄL-test.

Mina blödningar är mer som ljust brunaktiga flytningar. Jag har inte sett någon röd färg än. Svårt att veta. Ska ta cellprov hos gyn på torsdag. Det stod att man ska boka om om man har mens eller är gravid. Jag har ju inte fått någon riktig mens än och i söndags visade testet negativt så jag vet inte om jag ska ringa och boka om eller inte. :P Kommer mensen imorgon så får jag väl göra det. Annars får jag gravtesta mig igen. :)
  • Gylleneprinsessa
    Villhaenliten skrev 2016-02-23 22:03:53 följande:

Hoppar in här! Jag har bim 29/2 och har fått (vad jag upplever som symptom) "mensvärk" de senaste dagarna och idag fick jag ömmare bröstvårtor samt "känningar" i höger livmoder. Är dock lite orolig gällande det sistnämnda, någon annan som upplevt samma sak? Är nämligen första gången för mig och detta är första försöket :)

Idag upplevde jag hur det nyptes på höger sida i magen. Jag antar att det var en del av tjejmagen som kändes. Har hört andra som haft sådana symptom också. Vet inte om det är graviditet eller något annat. Antar att det är relaterat till graviditet eller mens.
  • Gylleneprinsessa
    Villhaenliten skrev 2016-02-24 00:43:45 följande:
    Har du också känningar i högra äggstocken?
    Ja förmodligen. Vet du vad det betyder? Du skrev att du var orolig för det.
  • Gylleneprinsessa
    Villhaenliten skrev 2016-02-24 10:46:23 följande:
    Har googlat lite & har dels fått fram att det KAN betyda tidigt missfall (sällan det händer dock) men även att det ska vara en normal process i själva befruktningen och tidig graviditet, bl.a. För att livmodern växer och ska bli dubbelt så stor :)
    Jaså. Vi får absolut hoppas på att det inte är missfall. Jag känner inget mer i äggstocken idag.

Jag har fortfarande lite spottings. Läste om det och det står att det blödning kan vara tecken på missfall även om det oftast inte är det. Allt är typ symptom på missfall verkar det som! Det är bara att vänta och se. Blödningen vid missfall verkar dock vara mycket större. Det står också att småblödningar är vanligt vid tidig graviditet. Man oroar sig dock för att blödningarna ska bli större och resultera i mens.

Om det inte blir mer så gravtestar jag mig imorgon bitti. Måste veta om jag ska gå till gyn på cellprovstagning eller stanna hemma och vara gravid. :)
  • Gylleneprinsessa

Jag bör vara på BIM +3 idag. Mår rätt illa och hade lite ont i ländryggen tidigare. Funderar på att kanske testa ikväll eller så. Om jag håller mig idag så hoppas jag att kisset är tillräckligt koncentrerat tills ikväll.

• Gylleneprinsessa
    Villhaenliten skrev 2016-02-24 12:06:08 följande:
    Gravtestade igår, negativt. Men kroppen har ju inte hunnit producera tillräcklig hCG än, så jag tänkte vänta med att testa nu innan Bim alt Bim+ :) jag försöker att inte tänka på det och mentalt förbereda mig på vad som, man ska inte oroa sig i onödan :)
    Jag märker att jag kan bli lite nedstämd och ledsen när jag inte blir gravid och det känns som ett jätteprojekt att se till att bli gravid nästkommande månad. Sedan upptäcker jag dock allt annat jag har i livet (sambo och katt och hälsa och sådant) och uppskattar det. Så jag finner både olycka och lycka i bebisverkstaden. :)
  • Gylleneprinsessa

Jag testade nu i eftermiddag efter att ha hållit mig i fem timmar. Det var negativt. :( Mensen kommer dock fortfarande inte igång. Har dessutom både ryggvärk och huvudvärk. Jag fattar inte varför inte mensen kommer om jag inte är gravid. Jag får bara små små små brunaktiga flytningar någon droppe i taget. Fortfarande inget rött och inget "rent blod". Tur att jag ska till gyn imorgon. Det finns en risk att de får en fråga eller fem om allt detta då.

• Gylleneprinsessa

Vet någon hur länge spottings kan hålla i sig och vad de kan bero på? Jag har haft dem sedan i söndags nu. Vad betyder det om mensen ersätts av enbart spottings i flera flera dagar? Usch. Tänk att kroppen måste hålla på och krångla när man hoppas på graviditet.

• Gylleneprinsessa

Ajaj. Jag fick mens i morse så det är bara att ta en värktablett (ruskig mensvärk) och börja på ny kula om någon vecka. Typiskt. Jag hoppar över till BIM Marstråden.

Svar på tråden BIM februari 2016