Inlägg från: Villhaenliten |Visa alla inlägg
  • Villhaenliten

BIM februari 2016

Hoppar in här! Jag har bim 29/2 och har fått (vad jag upplever som symptom) "mensvärk" de senaste dagarna och idag fick jag ömmare bröstvårtor samt "känningar" i höger livmoder. Är dock lite orolig gällande det sistnämnda, någon annan som upplevt samma sak? Är nämligen första gången för mig och detta är första försöket :)

• Villhaenliten
    Gylleneprinsessa skrev 2016-02-24 00:12:22 följande:
    Idag upplevde jag hur det nyptes på höger sida i magen. Jag antar att det var en del av tjejmagen som kändes. Har hört andra som haft sådana symptom också. Vet inte om det är graviditet eller något annat. Antar att det är relaterat till graviditet eller mens.
    Har du också känningar i högra äggstocken?
  • Villhaenliten
    Gylleneprinsessa skrev 2016-02-24 10:41:12 följande:
    Ja förmodligen. Vet du vad det betyder? Du skrev att du var orolig för det.
    Har googlat lite & har dels fått fram att det KAN betyda tidigt missfall (sällan det händer dock) men även att det ska vara en normal process i själva befruktningen och tidig graviditet, bl.a. För att livmodern växer och ska bli dubbelt så stor :)
  • Villhaenliten
    Gylleneprinsessa skrev 2016-02-24 11:02:25 följande:
    Jaså. Vi får absolut hoppas på att det inte är missfall. Jag känner inget mer i äggstocken idag.

Jag har fortfarande lite spottings. Läste om det och det står att det blödning kan vara tecken på missfall även om det oftast inte är det. Allt är typ symptom på missfall verkar det som! Det är bara att vänta och se. Blödningen vid missfall verkar dock vara mycket större. Det står också att småblödningar är vanligt vid tidig graviditet. Man oroar sig dock för att blödningarna ska bli större och resultera i mens.

Om det inte blir mer så gravtestar jag mig imorgon bitti. Måste veta om jag ska gå till gyn på cellprovstagning eller stanna hemma och vara gravid. :)
    Gravtestade igår, negativt. Men kroppen har ju inte hunnit producera tillräcklig hCG än, så jag tänkte vänta med att testa nu innan Bim alt Bim+ :) jag försöker att inte tänka på det och mentalt förbereda mig på vad som, man ska inte oroa sig i onödan :)
  • Villhaenliten
    Gylleneprinsessa skrev 2016-02-24 18:47:26 följande:
    Jag märker att jag kan bli lite nedstämd och ledsen när jag inte blir gravid och det känns som ett jätteprojekt att se till att bli gravid nästkommande månad. Sedan upptäcker jag dock allt annat jag har i livet (sambo och katt och hälsa och sådant) och uppskattar det. Så jag finner både olycka och lycka i bebisverkstaden. :)
    Jag håller med till 100%, vill ju att verkligen bli gravid NU men det kan man ju tyvärr inte styra. Har sambo och hund och även jag känner både lycka och olycka i detta :)
  • Villhaenliten

Jag har inte fått något blod alls, känns lite oroväckande då många här verkar ha fått det. Har dock för mig att om det är brunt så är det gammalt blod som kommer ut och behöver inte ha med mens att göra, men är inte säker på det utan det är vad jag har hört och läst!

• Villhaenliten
    Lilla Luna skrev 2016-02-25 15:24:58 följande:

Hur många gånger kan man behöva springa på toaletten under en och en halv timme efter att ha druckit två glas vatten? Tredje gången nu. Vad är det här?

Har de senaste dagarna varit extremt kissnödig också! Går på toa säkert 10 ggr/dag haha
  • Villhaenliten
    Agge83 skrev 2016-02-25 16:24:36 följande:

Hej! Behöver lite hjälp... Fick "mens" 12/2 två dagar senare än beräknat.. Blödde inget utan rosa flytning eller brunt, behövde ingen tampong.. Tyckte deg var konstigt.. Srn sjunk tempen dag 2 i "mensen" slutade då tempa... Sedan struntat i det... Har kännt efter det fortfarande ömma bröst, mensvärk till och från... Hade äl i går, å brukar inte ha ömma bröst innan äl eller under äl så fixk bara för mig att ta ett test imorse.. Visade så här, grejen var att efter 5 min var det ett svagt streck som var rosa men jag tänkte det var spök, stoppa testet i morgonrocken och duscha, efter 15 min tig jag upp det för att slänga å då det det ut så här.. Det syns fortfarande när det är torkat.. Nu är det lila precis som der andra när det torkat.. Fattar inget, får ta ett nytt imorn bitti igen... Nån som vart med om detta?

Jag ser strecket! Tänk bara på att testet ska avläsas inom 5 min (står i bruksanvisningen när det ska avläsas), men såg det ut sådär inom 5 min så är det nog korrekt. Gör ett nytt imorgon på morgonen :)
  • Villhaenliten
    Agge83 skrev 2016-02-25 16:33:46 följande:

Det står inom 5 men ej efter 30.. Så vet inte vad jag skall tro, :)

Hm... Då borde det vara korrekt! :)
  • Villhaenliten

Bim idag. Synligare (tror jag) blodådror på brösten och ut över armarna. Ömma känningar i bröstvårtorna försvann igår eller i förrgår om jag inte missminner mig. Kändes lite konstigt i nedre delen av magen tidigt imorse, osäker på om det är mensvärk/molvärk eller gasig i magen haha. Tog ett negativt test imorse så det kändes väldigt tråkigt, bör jag vänta lite till och ta ett nytt test eller är det kört?

Svar på tråden BIM februari 2016