• Cfmilla

BIM februari 2016

Hoppar in här med!

Bim osäkert då min cykel är allt från 32-46 dagar.

Har min mens nu, men sitter på jobbet och är sjukt illamående. Det sitter i halsen. Har ätit frukost så det är inte det. Någon mer som har haft illamående vid mens?

• Cfmilla
    ensamärstark skrev 2016-01-26 13:53:19 följande:

Idag tog jag min första tablett apiforce. Läste sen att i fertilitetssyfte att man ska ta tabletten på kvällen innan man går o lägger sig så så får det bli imorgon o fram tills ett par dagar efter ÄL! Spännande

Åh ska man ta den på kvällen, jag har kört på morgonen. Får byta då
  • Cfmilla
    Sandrisen92 skrev 2016-01-27 07:19:23 följande:

Ikväll blir det ligg! Men enligt appen äl på fredag.Kanske bäst att ligga idag och fredag då om ägget lever i 24 h:)?

Happy humping
  • Cfmilla

Okej kroppen kom igen nu! Bidrottninggele och grapefruktjuice... Chop chop! Lucky nr 4!

• Cfmilla
    Nostalgity skrev 2016-01-31 21:47:30 följande:

Förra veckan i lördags fick jag pos på äl stickan, hade sex då. Tappen öppen och mjuk då även. Så nu är jag på äl +7-8. Haft ömma bröst i 3-4 dagar, känns värst när jag ligger på mage, yrselattacker började även i förrgår och imorse mådde jag illa när jag vaknade (hungrig). Tog ett äl test i förrgår för att kolla så stickan är helt vit resten av cykeln... Och inte en skymt av streck, det var helt kritvitt.

Men imorse fick jag för mig att göra om det, men denna gång syntes ett svagt rosa streck? Behövde inte vrida det eller nånting...vad händer? Har hört att det kan reagera innan mens, men det är 8-9 dagar dit. Har BIM ca 8/2.

Någon som kan göra mig klokare?

Jag får alltid utslag på äl stickor oavsett vart jag är i min cykel. Brukar dina vara helt blanka?
  • Cfmilla
    Nostalgity skrev 2016-01-31 22:28:25 följande:

ja, helt blanka annars!

Okej! Kan ju vara att den visar att mens är på g, hört att vissa har fått utslag vid grav med. Spännande!
  • Cfmilla

Haha alltså min graf, då har jag ändå tagit bort några ännu högre tempar när jag hade feber. Tar tempen samma tid varje dag. Vaknar - tar tempen. Någon mer som har en så oregelbunden temp? Eller är det för att jag förtfarande är lite förkyld?

• Cfmilla
    frestelsen skrev 2016-02-03 08:13:56 följande:

Det är ju tomma ringar på din graf så samma tid kan du inte ta? Sen om du är sjuk så påverkar det tempen. När brukar du ha äl?

Tempen är tagen samma tid, men har inte fört in den samma tidpunkt varje dag. Kanske ska ändra tiden?
  • Cfmilla
    frestelsen skrev 2016-02-03 08:13:56 följande:

Det är ju tomma ringar på din graf så samma tid kan du inte ta? Sen om du är sjuk så påverkar det tempen. När brukar du ha äl?

Jag vet inte när jag har äl, förra månaden fick jag glad gubbe på dag 14 men hade en cykel på 38dagar så misstänker att jag har lååååång lutealfas, alt att det var ett falskt positivt? Tänkte därför tempa för att se om jag kan se någon äl. Annars får jag kontakta bm och kolla upp.
  • Cfmilla
    frestelsen skrev 2016-02-03 08:22:01 följande:

Ja annars kan ff tycka att du tempar fel o då sätta ut äl fel. Men de är inte ovanligt att tempen dippar upp och ned. Det har med hur hormonerna möts. Tror att en jämn kurva är ovanligt :) men ser ut som tempen är på väg ned o de lutar ju åt äl hållet :) men du har inte fått fertila flytningar än?

Jag har i princip inga flytningar, har aldrig fått några bygga-broar flytningar, märker framåt bim att dom blir krämigare när jag känner på tappen, så det är svårt att veta.
Svar på tråden BIM februari 2016