• My102

BIM februari 2016

Jag hoppar in här, BIM slutet på februari/början på mars. Oregelbunden mens, 9e försöket.

• My102

En fråga om ägglossning och clearblue!!

Tog ett digital ÄL test igår kring 18-20, visade en rund ring. Tog ett idag kring 19 och en glad gubbe! Jätte glad! Då jag har oregelbunden mens, sambon jobbar och kommer hem i natt, nu tog jag ett nytt ÄL test, digitalt..vad visar den..en stor O! Varför blir det så?

När jag tog testet tidigare idag hade jag varken druckit så mycket och det var timmar sen jag gick på toa, nu ikväll har jag druckit dessto mer och kissat oftare innan jag tog det senaste testet. Kan det vara orsaken? Eller höll min ÄL bara i sig i några timmar?

Otroligt tacksam för svar!

• My102

Fick glad gubbe på ÄL test i fredags kväll, ska ha mens kring 29 feb, om ja jag har räknat rätt, då är mensen regelbunden igen! Har inte haft det sen i juli!

Hoppas hoppas på ett plus på vårt 9e försök!

• My102

Kommer här med kanske en dum fråga, men å andra sidan finns inte några dunma frågor ;)

Förra fredagen, den 12 feb så fick jag en glad gubbe på CB ÄL test. Som jag förstår det så indikerar det på att ÄL hormonet (vad det nu heter?) har ökat och att ÄL bör ske inom 12-48h.

Så då ska jag alltså inte räkna ÄL från ett positivt test utan mellan 13-14 februari? Tänker jag rätt då? Så då bör jag vara på ÄL+5? (räknat från tisdag om ÄL skedde på måndag som senast)

• My102
    Cfmilla skrev 2016-02-20 23:05:19 följande:

Senast söndag skulle nog jag säga

Tack :)
  • My102

Då har jag lite funderingar igen som jag hoppas ni kan hjälpa mig med..

Jag har haft oregelbunden mens så jag försökt att lista ut luthefasen..

Jag har lyckats fått ÄL pos på CB två ggr.

Första gången var den 26 juli och eftersom ÄL ska inträffa senast 48h efter post test så räknar jag dagen efter 48h har passerat som första dagen efter ÄL. I augusti fick jag mens den 8 augusti. Alltså på den 11 dagen efter ÄL. Nu fick jag pos på CB ÄL den 12 februari, alltså så är jag idag på dag 11 efter ÄL och mensen bör då dyka upp idag eller missar jag något i mina uträkningar?

Blir galen av att inte ha koll på hur kroppen fungerar :/ tacksam för all hjälp!!! <3

• My102

Jag känner mig så nere..har haft en skit dag på jobbet men efter gårdagen svaga SVAGA plus så kände en sån glädje..tills på eftermiddagen då jag fick mer ont i magen än innan, har innan inte riktigt haft mensvärk mer en brännande känsla, och jag går på toaletten kring halv sju i kväll å upptäcker en ljusrosa flytning, inget i trosan eller så. Tog ett test och mitt tålamod tryter riktigt fort så jag tog isär det.. Såg ut som färgrester och konstaterar fakta och går på en tjejmiddag, skit svårt att försöka hålla humöret uppe plus att denna fråga kom upp "jaha, när ska ni skaffa barn då?" Jag kräks på den frågan nu.

Lyckas slita mig loss kring halv elva, kommer hem, går på toa, har fortfarande haft en del menssmärtor under kvällen och mycket riktigt kom det en rikligare blödning med en klump i. Hade dock inget på bindan och inget i trosan innan första blödningen heller. Jag blir så ledsen! Och smått frustrerad. Jag tar fram dem gjorda grav testen och tittar, plusset sen igår syns fortfarande och det jag tog idag visar också ett svagt plus.. Jag vet inte vad jag ska tro.

Jag har tagit otaliga med test under denna 9 månaders period och jag har aldrig fått ett streck på ställe förrut så detta är/var defentivt någonting.

Någon som har varit med liknande?

Svar på tråden BIM februari 2016