• SSK13

BIM februari 2016

Hej hej!

Redan byte till en ny tråd. Så knasigt allt är, egentligen skulle BIM varit idag för mig. Men sen kom ju allt mycket tidigare och har redan haft mens och ÄL igen. Högst oklart när ÄL var dock så vet inte om den enda gången vi fick till det hamnade inom rutan. Men hoppas kan man ju!

Enligt gammal cykel BIM 8/2. Men allt är rubbat sen missfall i november. Hoppas iaf att mensen inte kommer lika fort som sist (sju dagar för tidigt).

• SSK13

ÄL + 11 idag. Ingen mens ännu vilket är rekord sen missfallet i nov. Tog ett predictor early och ett ägglossningstest eftersom det känts lite ägglossigt också samt sekretet är typ fortfarande mer äggviteaktigt.

Predictor early helt negativt. Ägglossningstestet såhär. Det är ju typ någon timme från positivt eller någon timme efter positivt om jag varit i ägglossningsdagarna. Så konstigt! Några tankar?

• SSK13
    Cfmilla skrev 2016-02-05 10:22:36 följande:

Konstigt, du kanske har äl igen? :-O

Jättekonstigt... Lägger in en bild. Övre bilden är ÄL + 7 och andra ÄL + 11.

• SSK13
    Amee91 skrev 2016-02-05 10:53:41 följande:

Kan ju hoppas på att de visar en tidig graviditet! :)

Finns ett litet, litet hopp. Eller nä, hoppet är ju jättestort! Men ställer in mig på dubbel-ÄL eller typ att testet reagerar innan mens som vissa säger att de gör. Fortsätter ta ÄL-test som om det vore ägglossningstider för att se, om det är ÄL bör ju testen bli svaga inom ett dygn.
  • SSK13
    hittanyttid skrev 2016-02-05 11:19:12 följande:

Är det inte bättre att du tar ett gravtest imorgonbitti? ÄL-tester ska ju kunna reagera på samma hormon så det är väl bra att testa? Håller tummarna för dig (och oss andra!)!

Jo det skulle jag kunna. Men tog ju ett idag som var negativt. Så tänker att jag kanske sparar gravtesten till ÄL + 13/14 för att se, det är på söndag/måndag. Följer med

ÄL-test istället ifall det skulle vara ÄL. Då borde ju ÄL-testen bli svagare inom ett dygn.
  • SSK13
    ccccccc skrev 2016-02-06 04:52:15 följande:

plussat! bim-2. lycka till alla som väntar på att testa.

Grattis!
  • SSK13
    Sweettoth skrev 2016-02-06 06:46:41 följande:

Hej, jag måste berätta att ni hade rätt, det var en nidblödning, jag testade positivt igår kväll!! Så nu är det bara att be till gudarna att den lilla ärtan håller sig fast för gud vad glada vi skulle vara! 

Vi är 30 år och vi blev gravida på första försöket, han fria till Giftemål(i april gifter vi oss) och jag slutade med mini-piller och blev gravid vid första ägglossningen <3

Grattis och lycka till!
  • SSK13

Hej!

Jag har varit lite i bakgrunden ett tag nu känner jag. Är lite deppig pga mina jätteoregelbundna cykler Är på cykeldag 35 idag, trolig ÄL förra lördagen så ÄL + 9. BIM på lördag.

Haft svag mensvärk varje dag sen ÄL. Väntat och trott att mensen ska komma varje toalettbesök.

Aldrig haft en cykel som denna... :/ Jag hade hög feber när ÄL "borde" varit, och någon berättade att om man är sjuk kan ÄL skjutas upp. Och ja, jag fick positiva ÄL-stickor på cykeldag 25/26. Samt väldigt mycket ÄL-värk. Och äggvitesekret. 

Har såklart testat med vanliga graviditetstest för att se så jag inte är gravid ändå, BIM var egentligen för en vecka sen och vi hade sex vid det jag trodde var ÄL (trots att jag var sjuk). 

Nåväl. Önskar mig helst av allt ett positivt graviditetstest och en bebis i höst, andra önskningen om den första inte slår in denna veckan är en regelbunden menscykel som jag hade innan. Nu är det omöjligt att pricka in ÄL lite casual sådär, utan måste ha koll på kroppen och med älstickor. Jobbar treskift så regelbundet sex har vi inte riktigt annars då jag är väldigt trött beroende på hur jag jobbat, men är det ägglossningstider vill jag ju ändå såklart :)

• SSK13
    Cfmilla skrev 2016-02-15 13:09:27 följande:

Åh jag är med dig!!! Jag säger det samma. Hade äl på cd 21 denna månaden, fick tempa och köra stickor för att hitta. Nöjd dock att jag hittade den över huvud taget. Önskar med en bebis till höst eller regelbunden mens tack! Äl + 3

Ja vad håller våra kroppar på med egentligen?! Jag är på cd 38 idag. Suck... Men testar nog imorgon. Ifall ifall :) hur lång var den långa cykeln du hade? Nåt med 40 dagar va?
  • SSK13

Jag har gråtit varje dag i en vecka nu, helt fruktansvärd pms eller vad?! Känt mensvärk från och till sen ÄL. Finnar runt hakan. Dödstrött. Lotionsflytningar. Ont i ryggen. Gasig. Kissar jätteofta.

Massa fina graviditetssymtom. Men som kan vara pms, stress, livet i allmänhet osv osv. Men hoppas kan man ju ;)

• SSK13
    Cfmilla skrev 2016-02-18 21:20:37 följande:

Ja min långa var 46 dagar så nedrans segt! Men denna borde vara kortare, har ju iaf hittat äl!

Nu inbillar jag mig en massa symptom. Lika irriterande det. Haha'!

Åh spännande, ska hålla mina tummar för dig!!!

Just det ja, 46 dagar. Detta är mitt längsta sen jag fick mens för 14 år sen. Kul, jättekul. Tack kroppen. ;)

Vilken ÄL dag är du på nu? Jag är på ÄL + 12 idag. Och har symtomen som jag skrev i inlägget ovan. Plus muntorrhet kom jag på. Min kropp håller nog på att balla ur haha.

Men för en stund sen nu började det ömma igen nertill i magen... Går inte säga om det är mensvärk, känns som ÄLvärk eller vad. Bara ömt. Om jag får mens hoppas jag den kommer så jag märker det INNAN jag testar. Undrar om någon kissat på Stickan, sen torkat sig och sett att mensen kommit? Det borde vara hemskt!
  • SSK13

Fast nu har jag helt plötsligt kommit på att min extrema muntorrhet och törst samt många toalettbesök är diabetes! Inte gravsymtom. Hypokondrikern i mig skriker. Tur jag har tillgång till blodsockermätare imorgon.

Vore ju sjukt trist om jag fått typ 2-diabetes. Kan inte somna nu, haha!

• SSK13

Fick mens idag. Cd 39. Eller blir ju cd 1 igen nu. Hoppas cykeln kan bli mer normal igen efter detta. Känns dock lite jobbigt att behöva leta efter ÄL eftersom den inte kommer riktigt punktligt längre.

• SSK13
    HCS skrev 2016-02-19 17:20:54 följande:

Nej va trist! Hoppas hoppas det blir rätsida på cykeln igen nu! Styrkekram.

Tack så mycket :)

Grattis till ditt plus! :) har ni försökt länge? Kram
  • SSK13
    Cfmilla skrev 2016-02-19 17:01:31 följande:

Men äsch! Tur att den kom idag ändå och slippa gå ännu länge!

Ja det stämmer väl ganska bra mot min sena ägglossning så mensen kom ju rätt i förhållande till den. Hur går det för dig?
  • SSK13
    sebbejonte skrev 2016-02-26 15:25:04 följande:

Jag lämnar denna tråden nu. Vi fick precis svar från läkare att min sambo inte har några spermier :(

Åh :( jag har sett dig i de trådar jag varit med i de senaste månaderna och blir så ledsen för er skull :/ kommer ni gå vidare med andra metoder?

Massor med kramar
  • SSK13
    sebbejonte skrev 2016-02-28 18:47:13 följande:

Tack. Blev sånt chockbesked men nu har det lagt sig lite. Då min sambo blev uppringd av läkaren som frågade om han kunde komma till mottagningen var jag inte med då det inte var ett planerat besök. Han fick lite dålig förklaring på svaret på provet så jag ska ringa labbet imorgon o be dom förklara för det står att det fanns få rörliga/döda spermier? Jaha vilket är det liksom?

Kanske det finns några. Läkaren skulle skicka remiss till en urolog där fler prover skulle tas för att kolla så ingen inflammation orsakar detta eller om det är stopp någonstans. Läkaren pratade även om IVF och ICSI.

Jag som har bim idag har ju såklart inte fått min mens....tog ett RFSU igår kväll som var negativt.

Ja det är klart det är ett chockbesked. Bra att du ringer upp, bättre än att gå och fundera.

Tänker att du också fått svar på dina frågor om något hänt med dig och din kropp. Har för mig att du tyckt det tagit lång tid med tanke på att du blivit gravid lätt förut med din fd?

Din nuvarande har inga barn alls? Hur har han tagit det hela? Kramar
Svar på tråden BIM februari 2016