• Plärtan

Kön på rul. Skulle ni lita på detta?

Var på rul idag och fick se en frisk och pigg bebis! Underbart!

Jag frågade barnmorskan om hon kunde se om det var en pojke eller flicka. Hon körde runt och tittade en stund och sa sen "Jag kan inte garantera er något men jag tror mycket mer på det ena könet än det andra" Hon frågade om vi fortfarande ville veta och sa sen "Jag tror att det är en flicka "

Sen sa hon att "Jag har ju inte sett nån snopp under hela undersökningen iaf och det brukar man göra i denna vinkeln om det är en pojke "

Hon ville inte säga någon procent i hur säker hon var och vi var tacksamma att hon ville kolla alls.

Hade ni efter de orden känt er hyfsat säkra på en flicka eller hade ni kollat upp det privat?

Vi har två pojkar sen innan och då var det solklart även för oss att det var pojkar på ultraljudet.

Och självklart är det viktigaste att bebisen var frisk, vi är bara nyfikna!

• Svar på tråden Kön på rul. Skulle ni lita på detta?
  • Linnis92

Var också på RUL idag och fick samma svar. "Med viss reservation skulle jag säga att det är en flicka, jag kan inte lova något men har inte sett något som liknar en pojke". Vi nöjde oss med det svaret och kommer inte kolla upp något närmare.

Som du sa, viktigaste är ju att det är en frisk bebis!

T i
  • UK Jennie

Om ni bara ar nyfikna sa tycker jag inte att det finns nagon anledning att dubbelkolla? Vi ska ocksa fraga, men det finns ju liksom ingen riktig anledning till att man 'maste' veta! Kul att kolla liksom, men det gor ju ingen skillnad egentligen

• Sofie mamma till 2 prinsar

Jag har 4 barn och två var tydligt pojkar på rul, en var ganska säkert en tjej och det stämde medan en var 90% säkert en flicka då inga pojkdelar syntes och det visade sig vara en fullt normalt utrustad pojke.

Svar på tråden Kön på rul. Skulle ni lita på detta?