• flo123

Jag sabbar allt!!!

Hej? Jag heter Matilda. Och jag skriver ut det här för att jag skäms. Jag vet att det här är ett dåligt forum att skriva på. men Tack till er som vill hjälpa mig ändå?    Nu till saken. Jag är så förälskad. I min underbara pojkvän? Jag tycker om han så himla himla mycket! Och jag vet att han älskar mig också. Men problemet är att vi bråkar varje dag utan överdrift. Men när vi träffas så är det annorlunda. Vi skrattar och har det så bra vi säger väldigt mycket saker till varann alltså te.x "Jag älskar dig mer en allt och alla" "du är det bästa som hänt mig" Och det värsta "Jag ska aldrig lämna dig jag lovar" Vi har nu varit tillsammans i mer en ett halvår. och det är mycket för min ålder. Men jag sabbar det. jag har brutit alla mina löften gång på gång. och han litar på mig på nytt varje gång.. och tro mig när jag säger det jag skäms. Senast idag började vi bråka så mycket att jag faktiskt lämnade honom. Och det är inte första gången jag gör det heller. Under en lång period i vårat förhållande så har jag matat på med skit på honom. Jag har sagt saker som att han är världens sämsta kille att allt är hans fel osv osv. Och när han blir arg på mig och säger idiot tar det hus i helvete för mig.. Förstår ni hur jag menar. Alltså han får inte bli arg om jag kallar han saker. men jag får bli hur arg jag vill när han bara kallar mig idiot. Men han är egentligen den tryggaste människan på jorden. Jag har aldrig träffat en sån mjuk kille. Som verkligen värmer upp mitt hjärta. Jag har haft många killar. och av dom har jag fått slag dom har varit otrogen svikit mig och verkligen stampat på mitt hjärta. Trotts att jag gått igenom det och vet hur det känns så har jag varit exakt lika hemsk emot min kille.. Jag skriver ut mig nu för att jag ska skämmas... Jag har varit otrogen emot han 2 gånger jag har gjort slut och krossat hans hjärta på allvar 4 5 gånger. Om inte mer. Jag har skyllt det mesta på han. Jag säger allt han gör till hans vänner men jag säger aldrig vad jag gör fel. Även fast jag vet mycket ordentligt vad jag har gjort.. Och det är oftast jag som är värst i våra bråk. Han ber mig alltid om ursäkt även om han inte gjort något fel. Och jag har fått tagit priset till att jag varit såhär. han har dragit sig tillbaka blivit osäker och obekväm. Han tror inte på det jag säger längre om att jag älskar honom. och jag förstår han. Men jag visar det inte. Det är något fel på mig. Jag lämnade han senast idag. Men jag fick han tillbaka.. han finns alltid.. Och nu behöver jag hjälp.. Vad fan ska jag gör för att sluta vara så sjukt elak emot honom. Ps. Jag lider av Adhd deppration och har en dålig bakgrund. så små saker blir 5000 gånger värre för mig.     Men det ska inte ha någon betydelse. han ska inte behöva ta så mycket skit för att jag mår dåligt. snälla vad ska jag göra??    Tack för ni tog er tid till att läsa? HJÄLP!?Gråter

• Svar på tråden Jag sabbar allt!!!
  • Långbenopluto

Har ni gått igenom allt det och bara haft en förhållande i 6 månader??

Men, du är inte bra för honom!

Lämna honom så han kan få träffa en bra tjej som inte är otrogen etc....

• Anonym (Stackars kille)

Håller med ovanstående. Stackars kille. Du behöver ta tag i dig själv innan du ger dig in i en relation igen, se det här som ditt första steg i rätt riktning.

• En struts

Jag tycker du verkar ha dålig självkänsla, men att du ändå har känslor för honom. Annars skulle du inte skriva och rådfråga såhär. Glad
    Men han verkar för mjuk för dig, och osäker. Han står alltid kvar där, fast du har lämnat honom, uppenbarligen, och ger dig nya chanser. Du tar dem, men sen sabbar du allt igen.
    Jag känner igen problemet.
    Jag tror det kan vara så att du inte vill erkänna för dig själv att du har känslor för honom.
    Samtidigt så möter du så lite motstånd så du behandlar honom som skit.
    I mitt fall var jag ihop med en kille som jag hela tiden deklarerade för att "vi bara var kompisar", men ändå låg vi med varandra, och sen var jag samtidigt ute och låg med andra.
    Vad är det för behandling? Det var inte juste av mig.
    Men jag tyckte att den "vännen" var för töntig. Samtidigt så gav han mig en trygghet,
    och så hade jag känslor för honom som jag inte ville erkänna.
    Men jag är så glad över att det inte blev vi två.
    Jag hade blivit galen, att leva ett liv med honom.
    Men svar ja, man kan ha känslor för någon som det ändå inte är rätt med.
    Man fiskar väl självförtroende hos den där partnern som alltid står kvar, när man är på vift.
    Men grundmaterial för en relation? Nej, det är det inte.

Hoppas svaret hjälper.

• En struts
    En struts skrev 2016-01-08 23:37:15 följande:

Jag tycker du verkar ha dålig självkänsla, men att du ändå har känslor för honom. Annars skulle du inte skriva och rådfråga såhär. Glad
    Men han verkar för mjuk för dig, och osäker. Han står alltid kvar där, fast du har lämnat honom, uppenbarligen, och ger dig nya chanser. Du tar dem, men sen sabbar du allt igen.
    Jag tror det kan vara så att du inte vill erkänna för dig själv att du har känslor för honom.
    I mitt fall var jag ihop med en kille som jag hela tiden deklarerade för att "vi bara var kompisar", men ändå låg vi med varandra, och sen var jag samtidigt ute och låg med andra.
    Men jag tyckte att den "vännen" var för töntig. Samtidigt så gav han mig en trygghet,
    Man fiskar väl självförtroende hos den där partnern som alltid står kvar, när man är på vift.

Hoppas svaret hjälper.

Just det. Jag tycker att min relation till den killen jag skriver om, påminner om den relation Saga hade till Christian i Paradise Hotel förra säsongen lite. Fast han var ju som ett fullständigt plåster på henne. Det verkade delvis som hon hade svårt att värja sig,
    men visst släppte hon till då och då,
    och då gav hon ju honom nytt hopp varje gång.
  • flo123
    Snövits skrev 2016-01-08 22:46:48 följande:

Har ni gått igenom allt det och bara haft en förhållande i 6 månader??

Men, du är inte bra för honom!

Lämna honom så han kan få träffa en bra tjej som inte är otrogen etc....

Jag förstår precis vad du menar, men jag tänker inte lämna honom för gör jag det blir han ju bara ännu mer sårad?.. och även jag för jag Älskar honom för mycket. skulle inte klara av att de han med någon annan. eller klara av att leva ett liv utan han. jag tror att han och jag kan få det riktigt bra om jag bara lär mig sluta med det jag gjort emot honom.
  • Långbenopluto
    flo123 skrev 2016-01-09 14:32:01 följande:
    Jag förstår precis vad du menar, men jag tänker inte lämna honom för gör jag det blir han ju bara ännu mer sårad?.. och även jag för jag Älskar honom för mycket. skulle inte klara av att de han med någon annan. eller klara av att leva ett liv utan han. jag tror att han och jag kan få det riktigt bra om jag bara lär mig sluta med det jag gjort emot honom.
    Du älskar honom inte....! Man behandlar INTE en person som man älskar på det sättet... då har du väldigt konstig uppfattning vad kärlek är....
  • flo123
    Snövits skrev 2016-01-09 14:47:09 följande:
    Du älskar honom inte....! Man behandlar INTE en person som man älskar på det sättet... då har du väldigt konstig uppfattning vad kärlek är....
    Haha, Jo jag älskar honom jävligt mycket! Varför skulle jag annars sitt och skriva ut mig såhär? Jag skriver ut mig för att få hjälp att bli en bättre flickvän. Och jag vet vad kärlek är. En gemensam trygghet glädje och starka känslor som man kan känna som ett varmt flöde genom hela kroppen. Men har man varit tillsammans länge behöver man inte känna det där exakt helatiden men man vet att det finns där.

Kärlek är mer en sex kyssar och fina ord. Det är så mkt mer. och man behandlar varann mjukt och fint. men ibland kan man ryka ihop. men det går över..

Och det jag tror det är att han behöver bearbeta allt som har hänt. och jag ska finnas vis hans sida och vara tjejen han vill vara och finnas för honom. hålla mina armar öppna om han skulle behöva mig.

Jag har fått mig ett riält uppvaknande.   Jag vet vad jag har gjort fel och vi försöker bygga upp det här. Även om det kommer ta tid. men jag vet att vi kan kämpa.

Och då behöver vi en push.. inte nedtryckande. Rynkar på näsan
  • Långbenopluto

Så du trodde att n¨n här skulle ge dig nåt upplyftande tillbaka efter ditt omogna beteende...??

Dags att vakna upp tjejen!

• flo123
    Snövits skrev 2016-01-09 15:41:21 följande:

Så du trodde att n¨n här skulle ge dig nåt upplyftande tillbaka efter ditt omogna beteende...??

Förstår inte riktigt hur du menar men, Jag har vaknat upp :/ annars skulle jag inte stå upp för mig berätta vad jag gjort och visat att jag ångra mig.
  • Anonym (elak. -.-)
    Snövits skrev 2016-01-09 15:41:21 följande:

Tycker du fan är elak.
  • Anonym (elak. -.-)
    En struts skrev 2016-01-08 23:37:15 följande:

Hoppas svaret hjälper.

Jag kan hålla med om att det är synd om han. Men om det stämmer att ni gått igenom såhär mycket så är ni väldigt starkt par som har klarat det. Och om jag förstod allt rätt så är ni fortfarande tillsammans? Glad

Jag tror ni kommer ta er långt! Bara du inte försöker såra han så mycket mer så kommer han förmodligen börja lita på dig på nytt och inte vara bakdragen ifrån dig.

Lycka till! Hjärta
  • Långbenopluto
    Anonym (elak. -.-) skrev 2016-01-09 15:49:33 följande:
    Tycker du fan är elak.
    Ja, jag säger sanningen rakt i ansiktet på "stackars" Matilda... så får jag väl vara elak då.
  • Zarch

Det finns en stor problematik med det här TS, hade du varit kille och skrivit samma trådstart så hade man bett dig att söka psykiatrisk hjälp och lämna din stackars tjej som du utövar psykisk misshandel på.

Så det är väl som så att jag tror att du borde börja att fundera där.

• Johan75
    flo123 skrev 2016-01-09 15:48:54 följande:
    Förstår inte riktigt hur du menar men, Jag har vaknat upp :/ annars skulle jag inte stå upp för mig berätta vad jag gjort och visat att jag ångra mig.
    Vad har fått dig att "vakna upp"? 
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Jag sabbar allt!!!