Inlägg från: Elderberry |Visa alla inlägg
  • Elderberry

Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!

Hm, "normalt" men internationellt. Kan ju försöka:

Gabriel
    Tomas
    Michael
    Marcus
    Victor
    Sebastian
    Marius

Stavning med c är väl vanligare i engelsktalande länder, var därför jag valde att stava Marcus och Victor så.

Vet ju inte riktigt vad det är för namn ni tycker om, "normala" säger inte så mycket för mig, får mig att tänka på "vanliga", men det kanske inte är vad du menar?

• Elderberry

Ah, okej, då förstår jag lite bättre :) Synd med din man där, är själv inte religiös alls (ateist) men jag bryr mig verkligen inte om sånt, det är ett vackert namn. Hade kanske förstått honom om det var namnet Jesus, men nu är det ju "bara" en ängel

• Elderberry
    Alexandra1986 skrev 2016-01-09 11:13:29 följande:
    Haha jag visade honom ditt inlägg och han fnissar bara ;)
    Han kanske ändrar sig nån gång, så dissa inte namnet totalt. Man kan ju göra om orden lite, liksom, Gabriel, en ängel, men är det verkligen "guds" ängel? nja, det kanske är eran lilla ängel?

Ska försöka mig på fler namnförslag nu, eftersom din man inte vill ha religiösa namn så går väl Adam bort också, och många andra, men jag kör på ändå. Jag har ingen koll på många av namnen, mycket möjligt att vissa av dessa nämns i bibeln också, jag går bara efter vilka jag tycker är fina!

Jonathan
    Benjamin
    Tristan
    Jacob
    Mark
    Herman
    Florian
    Nicholas
    Arthur
    Leonard
    John
    Adrian
  • Elderberry
    Alexandra1986 skrev 2016-01-09 18:11:46 följande:
    Maken gillar Nicholas, jag tänker bara på prinsessan Madeleine ;) Men egentligen är det ju ett fint namn .
    Jag hade Nicholas på min lista med namn på eventuellt framtida son flera år innan hon fick sitt första barn. Blev lite småsur över att hon tog det namnet hehe, känns som att alla kommer tro att man blev inspirerad av henne då, men det blev jag ju inte.

Men vem bryr sig egentligen, det är ett gammalt namn, har använts av kungafamiljer i många olika länder, finns ingen anledning att haka upp sig på att hon gav sitt barn det namnet.

Det namnet finns kvar på min lista, för när jag tänker efter så har jag haft folk som heter Madeleine runt mig, och inte en enda gång har jag kopplat dom till prinsessan! :)
Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!