Inlägg från: Alexandra1986 |Visa alla inlägg
  • Alexandra1986

Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!

MeEmmA skrev 2016-01-09 17:24:37 följande:

Mår faktiskt rätt så bra, börjar såklart bli lite tröttsamt o tungt att vara gravid, men just nu väntar jag med spänning på när han väljer att kika ut. Avskyr att inte ha någon kontroll över det:)

Det kommer att gå fort för dig till april, tycker inte det var längesen jag blev gravid. Hur mår du själv?

Ja ok, antar att du mår som man ska då men klart tungt ändå! Jodå jag mår ok, har ibs sen innan så den ställer ju till det en del och värre lär det bli. Men de här vanliga krämpor har antingen inte börjat eller så har jag tur.
  • Alexandra1986
    LMG skrev 2016-01-09 15:56:28 följande:

Hade min lilla i magen varit en pojke hade bebisen fått namnet Colin, och Nicholas i mellan namn. Men nu verkar det som att det är en liten tjej därinne :) annars gillar jag också Vincent, Milton och Adrian

Maken gillar Nicholas, jag tänker bara på prinsessan Madeleine ;) Men egentligen är det ju ett fint namn .
  • Alexandra1986
    Anonym (Pinnen) skrev 2016-01-09 18:23:46 följande:

Jag håller med dig! Ett jättefint namn, men jag skulle aldrig ta det namnet pga Prins Nicholas. :/

Dante, kanske?

Dåliga associationer men säkert ett fint namn egentligen :)
  • Alexandra1986
    Anonym (Anna) skrev 2016-01-09 18:36:14 följande:

Finn :) Jag läste i en annan tråd att dom skulle döpa sin lille till det och jag tycker det är ett fint namn :)

Jag med! Den där tråden om familjen som klagade.
  • Alexandra1986
    charlie00 skrev 2016-01-09 22:08:42 följande:

Johannes gillar jag jättemycket! Annars David, Gabriel och Jakob. Bibliska namn är tydligen bra namn hehe.

Ja! Alla de namnen har jag som förslag men problemet för honom är som sagt den bibliska aspekten ;)
  • Alexandra1986
    Hampus80 skrev 2016-01-09 22:44:12 följande:

Anton, Peter & Hampus kan inte gå fel ;)

Maken är inne på Anton, det är fint men finns namn som jag föredrar. Peter är jättefint men han heter Petter så det blir lika knasigt som att vi skulle döpa honom till Alexander trots att det är ett väldigt fint namn. :) Hampus känns väldigt gulligt liksom.... :)
  • Alexandra1986
    charlie00 skrev 2016-01-10 13:01:27 följande:

Haha äsch, de är ju inte lika "hårt" stämplade som t.ex. Abraham eller Moses.

Men hm, Filip eller Viktor då? Joel och Samuel är fina namn, dock bibliska men kanske inte lika förknippade som Gabriel.

Ja Filip eller Joel är också fint :)
  • Alexandra1986
    Anonym (J) skrev 2016-01-10 15:02:10 följande:

Jag gillar verkligen Gabriel men min sambo tycker INTE om det. Sander tycker jag också är fint. 

Ja, men man har ju ett tag på sig innan namnet är bestämt. Ni kan ju ha ett arbetsnamn så länge så att ni har något att kalla honom för :)
  • Alexandra1986
    Mymlan1986 skrev 2016-01-10 17:02:22 följande:

Vi ska också ha i vår och har ännu inget bra förslag på pojknamn. Ta inte illa upp nu, men.... Något jag funderat på är om ex Leon i framtiden kommer bli ett sk "White Trashnamn", jag tycker det är fint nu, MEN det gjorde säker mammor förr när de döpte sina barn till Ronny, Johnny och Sonny med... Är det bättre att välja klassisk eller ska man gå på vad man gillar nu??

Beror väl kanske på vad man lägger in i benämningen "White thrash". Jag förstår väl inte riktig hur ett namn kan avgöra detta...
  • Alexandra1986
    Anonym (B) skrev 2016-01-10 17:13:28 följande:

Vilgot

Algot

Noel

Joar

Sixten

William

Wilmer

Reuben/Ruben

Emil

Hayden

Jack

Lukas

Dexter

Alvin

Edvin

Pontus

Frej

Felix

Lorentz

Moritz

Porter

Harry

Liam

Zach/Zacharias/Sakarias

Alvar

Ossian

Colton

Severin

Sigvard/Sigge

Cedric

Damian

Charlie

Malkolm

Edward

Didrik

Milo

Milton

Wilton

Fabian

Flynn

Nathan

Många bra förslag! Tack :)
  • Alexandra1986
    race skrev 2016-01-10 17:18:52 följande:

Normala namn som är internationellt gångbara. Vad menar du med det? Måste de vara etablerade namn internationellt, eller funkar det om det går att uttala ganska bra internationellt och det låter som ett namn? Det är ju skillnad att åka utomlands och heta Alfred och Love (kanske inte jättebra exempel, men jag kom inte på något bättre).

Namn:

Albert, Alexander, Alexis, Aron, Adrian, Alex, Albin, Benjamin, Casper, Carl, Christoffer, David, Daniel, Dan, Edvin, Elliot, Erik, Edmund, Edward, Fred, Frank, Harry, Henry, Henrik, Hektor, Harald, Isac, Julian, John, Jesper, Jim, Jimmy, Jack, Jon, Jerry, Joel, Jonathan, Lukas, Lo, Leo, Markus, Morgan, Martin, Melker, Milton, Mikkel, Maximilian, Max, Noak, Noah, Nils, Oliver, Patrik, Peter, Ron, Ralf, Sam, Sandor, Simon, Samuel, sammy, Sven, Theodor, Thor, Tristan, Theo, Viktor, Vincent, Vikram, Walther, Wilhelm, Wilmer, William

Räcker att man kan uttala de. Vi har släkt i slaviska länder och det vore trevligt om de kan uttala namnet :)

Tack för alla dina förslag!
  • Alexandra1986
    Anonym (Eckerö) skrev 2016-01-10 19:00:37 följande:

Vad tycker ni om Elias, Charlie, Theo, Kane

Ja jag gillar de, min man gillar särskilt Theo jag kan tänka mig det men då vill jag gärna att han heter Theodor och kallas Theo. Elias är fint men väldigt vanligt, de två andra namnen känns inte riktigt rätt dock!
  • Alexandra1986
    Anonym (Fint namn) skrev 2016-01-10 22:06:49 följande:

Det hade mina föräldrar döpt mig till om jag blev en pojk, fast jag blev en Cornelia i stället. :)

Cornelia är fint :)
  • Alexandra1986
    modsey skrev 2016-01-10 17:55:18 följande:

du har säkert fått masa fina men lägger till ändå i lite olika stilar.

Olle

Carl

Nils

Kaspian

Petter

Erik

Leon

Petter är väldigt fint fast det heter hans pappa så får bli mellannamn :) Annars gillar jag Leon också!
Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!