modsey skrev 2016-01-11 20:34:22 följande:
Du utsätter ju faktiskt ditt barn för att att som äldre tonåring bli sjukare igenom ditt val. Om du vaccinerar köper jag ditt resonemang då det håller vägen ut, men inte om du bara håller barnet ifrån vattkoppor i tron att hen ska slippa det helt. Risken att då som vuxen bli sjuk är ju inte helt obetydlig och tro mig ( har jobbat på infektion och IVA) man kan bli rejält sjuk som vuxen i det. Och som du ser på de ganska få texter jag klippte in åt dig, så ÄR risken större med komplikationer när man är vuxen mot när man är barn. Tvärtemot vad flera alltså påstår i tråden att de aldrig läst eller hört.
Nej, jag utsätter inte mitt barn för någonting. Han kanske aldrig ens får vattkoppor.
Mycket märklig tankevurpa att tro att en person som
inte aktivt smittar ner sitt barn utsätter sitt barn - när det är precis tvärtom.
Jag kan förstå att man vill argumentera för, och försvara, sitt beteende när man medvetet har gett sitt barn en smittsam och jobbig sjukdom. Men att försöka få dem som istället
låter bli att smitta sitt barn att vara likställda med människor som kör utan bilbälte - det är ju helt befängt och saknar all form av logik. Krystat.