Inlägg från: JenNor83 |Visa alla inlägg
  • JenNor83

BF Augusti 2016

Hej!

Får man hoppa in här? Är 32 år och väntar 3:e barnet sådär väldigt oplanerat :) är beräknad 28/8 -16, syskonen kommer då vara 3 och nästan 5 år gamla...

Bor utanför Örebro...

• JenNor83

Tack!

Vi har inte gått ut med det och vi tänker nog vänta, åtminstone tills efter vi gjort kub så vi vet att det står rätt till, det var väldigt oplanerat och egentligen inte alls ett bra tillfälle då jag precis ska börja 3e terminen på min utbildning :/ men vi kände lite att det kanske var meningen ändå eftersom vi skyddat oss och maken dessutom står på väntelistan för en sterilisering *skrattar*

Vi skulle ju inte ha fler...

• JenNor83

Så kan det gå :) jag mår illa hela tiden, inte så jag kräks men det gör det svårt att få i sig nån mat, har inte haft så under de andra graviditeterna så det är nytt för mig :(

Dessutom har mitt luktsinne fått fnatt, jag känner minsta lilla lukt på typ 1 km avstånd....skitjobbigt!

• JenNor83

Ska på hälsosamtal morgon, då är jag i v 7+3, sen får jag boka kub när drt är gjort, inskrivning får jag i v 11...var samma sak förra gången :) jag har iaf samma BM som förra graviditeten vilket är skönt för henne klickade jag med direkt :)

• JenNor83

Inga cravings här än, vill helst inte äta alls :( det enda som inte ger mig kräkkänslor är lokavatten :/

• JenNor83

Hej igen!

Ett tag sen jag skrev nu, har legat däckad totalt, fick lunginflammation OCH bihåleinflammation och sen lägger vi ett hemskt illamående på det...men nu börjar det ordna upp sig, jag orkar iaf stå upp nu :) ska in och ta blodprover imorgon och sen boka tid för kub...

• JenNor83

Hej igen!

Här har jag kommit fram till att dagisbacillerna som barnen drar hem kan ta död på vem som helst, min lunginflammation kom tillbaka igen när de kom hem med en ny förkylning :( funderar starkt på att hålla dem hemma tills i maj eller nåt :/ har missat skolan i 4 veckor nu och nu kan jag inte missa mer :( nästa vecka är obligatorisk hela veckan och dessutom en tenta, jag har liksom inte tid att vara sjuk längre...

Ursäkta gnällandet (skyller på att jag bor i gnällbältet)????

• JenNor83
    Mika86 skrev 2016-02-08 20:25:14 följande:

Fy fan din stackare, tycker vi haft det jobbigt som haft 3 veckors rullande sjuka odå bara influensan.

Förstår precis hur du känner, man vill bara stänga in sig nu när det är sjuktider.

Hoppas du lyckas ta dig igenom nästa vecka utan jätte bekymmer.

Krya på dig

Tack!

Funderar starkt på att flytta till Bora Bora eller liknande nästa år när det är influensasäsong *skrattar* tycker mest synd om barnen. Jag orkar ju inte göra nåt annat än att ligga eller sitta,det dåliga samvetet tar över lite när jag inte kan leka med dem eller ta med dem ut när de frågar, de vill ju inte bara leka med pappa hela tiden :(
  • JenNor83

Äntligen fått tid för KUB nästa vecka, jag vill se att det verkligen ligger nåt därinne...särskilt efter alla mediciner jag fått proppa i mig sista tiden...

• JenNor83

Hej, längesen jag skrev som vanligt, här flyter livet på, minstingen har vattkoppor så jag väntar mest på att stora tjejen ska börja få prickar hon också...men imorgon har jag iaf kub, är lite nervös...finns det verkligen nåt därinne? ?

• JenNor83
    Anonym (Malin) skrev 2016-02-23 14:43:47 följande:

Har aldrig känt nån konstigt efter sex men har däremot en annan fundering, det har till och från knakat rätt rejält i mina höfter när jag reser mig och liksom ilar till i blygdbenet, rätt obehagligt men inget jag lagt nån större energi på men idag efter jag åkt längdskidor (bara 5km) så kan jag knapp resa mig, det ilar och gör ont i hela "höftpartiet" eller vad man ska säga... Snälla säg att detta är övergående, är ju bara i v15, vill inte känna mig som en pensionär redan!

Foglossning skulle jag gissa på,känner igen det,har haft det bägge graviditeterna förut och nu kom det i v12 typ,är i v 14 nu och kan knappt gå så jag har tid hos fysioterapeuten och troligtvis får jag väl kryckor den här gången också,hoppas det är övergående för din del och endast beror på överansträngning :)
Svar på tråden BF Augusti 2016