• sophier

BF Augusti 2016

Hej! Jag hoppar gärna in här, bf 30/8 och v.7+5 idag :)

Dock osäker på det här med bf, alla appar säger olika. Jag körde Natural Cycles när vi försökte (mäter temp för att hålla koll på när man är fertil) och den borde ju ha mest koll eftersom den vet exakt när ägglossningen var, men den säger att bf är v.40+1, alltså 1/9.. Andra appar säger antingen 30e eller 31a augusti (dvs vissa räknar med 39+6 och vissa 40+0).

Hur räknar ni ert bf?

• sophier

Vi kommer ta reda på kön, vi är för nyfikna för att kunna låta bli :) även om det såklart inte spelar någon roll vad det än blir. 

Imorgon har jag inskrivning på MVC, men har redan gjort två stycken VUL där allt såg bra ut och de kunde se hjärtaktivitet och även att den hade växt ordentligt mellan första och andra VUL:et. (anledningen till VUL:en var att jag hade vinterkräksjukan för några veckor sedan och hade en ordentlig smärta i nedre delen av magen på höger sida efter det, fick åka in till gynakukten och de kunde se att det inte var utomkvedhavandeskap men det var för tidigt att se ett embryo utan de såg bara hinnsäcken, så läkaren där rekommenderade att göra ultraljud någon vecka senare. Och sedan den läkaren jag gjorde ultraljud hos ville att jag skulle komma tillbaka ytterligare en vecka senare för att se så att embryot växt som det ska).

Kändes otroligt skönt att få se hjärtaktiviteten och att det vuxit ordentligt :) känner mig inte lika orolig för missfall efter det (är v.8+6 idag).

• sophier

Smärtan försvann förresten efter några dagar, så det var nog bara något relaterat till kräksjukan, någon muskelbristning eller liknande av de häftiga kräkningarna.

Svar på tråden BF Augusti 2016