• Koovah

BF Augusti 2016

Här är en till med BF augusti 2016 :)

Använde mig av natural cycles innan för att läsa av när man fick ägglossning. Hade ägglossning 28/11 och plussade 15/12. Så jag är i vecka 10+5. Ska på kub ultraljud nästa vecka och ser verkligen fram emot att få se det lilla hjärtat ?

Hur har ni mått hittills? :)

• Koovah
    Familjelivet skrev 2016-01-28 20:56:03 följande:

Ett helt annat ämne mot vad som tidigare diskuterats här i tråden. När tänker ni berätta för er arbetsgivare? (Eller vissa kanske redan gjort). Jag går snart in i v14 och är nästan tvungen att berätta för mitt jobb nästa vecka. Fick reda på idag att vi ska åka till Italien med jobbet i vår, då kommer jag vara i v28-29. Måste meddela nästa vecka om man vill med. Känner att jag vill berätta att jag är gravid så de kan ha avbeställningsskydd osv. då man inte vet hur man mår då. Fast jag tycker att de känns lite tidigt att berätta..

Min arbetsgivare vet redan, eller iallafall min närmaste chef. Tyckte det var skönt att lägga korten på bordet, speciellt eftersom hon börjat reagera på att jag är så trött. Det är dock bara mina närmaste kollegor och närmaste chef som vet ännu.

Om jag hade varit du så hade jag nog berättat i ditt läge, iallafall för din närmaste chef, sen behöver ju inte alla andra veta nu. Men avbeställningsskydd för enstaka bortfall borde de ha ändå :)
  • Koovah

Jag har också typ växtvärk (mensvärksliknande) känsla till och från.

Och det där med aptiten känner jag igen. Har gått bra fram till 1.5 vecka sen men nu har jag ingen aptit alls! Så jäkla jobbigt.

Vi var på kub ultraljudet idag och fick se den lilla. Det är bland det bästa jag varit med om, så himla häftigt. Den låg stilla i början så barnmorskan kunde mäta ordentligt men sen blev det full fart och kullerbyttor! Vi fick för övrigt väldigt bra resultat också, 1:20000 så nu känns det verkligen som att man kan pusta ut! :) är det några fler som har varit/ska på kub?

• Koovah
    Myran76 skrev 2016-02-03 03:52:32 följande:

Grattis till bra kub! Fantastiska siffror. Vi gjorde det också och fick 1:10000 vilket förstås också är jättebra. Speciellt eftersom min ålder drar ner mycket. 

Och visst var det härligt att se hjärtslag och alla kullerbyttor!

Tack och detsamma får man väl säga :) 1:10000 är ju också jättebra :)

Helt underbart! Är fortfarande helt lyrisk och befinner mig som i ett slags vakuum.
    hallonpajj skrev 2016-02-03 07:16:32 följande:

Vi var på kub i torsdags, fick också 1:20000. Fast det bästa var ju att få se att det faktiskt bodde en levande och till synes frisk bebis där inne, så fantastiskt. :) Man kunde tom see när den drack fostervatten.

Kul, skönt med så bra siffror! Och ja jag håller med, det var så himla häftigt. En känsla jag tror att man inte kan identifiera sig med förrän man upplevt det själv. Fick en liten tår i ögat till och med :)
Svar på tråden BF Augusti 2016