BF Augusti 2016
Hej! Stort grattis allihopa!
Nu när jag börjar må bättre efter trötthet och hemskt illamående sedan ungefär v6. vill jag också vara med, om man får :)
Nu är jag i vecka 14 och bebis är beräknad 5 augusti.
Hej! Stort grattis allihopa!
Nu när jag börjar må bättre efter trötthet och hemskt illamående sedan ungefär v6. vill jag också vara med, om man får :)
Nu är jag i vecka 14 och bebis är beräknad 5 augusti.
Jag önskar mig också bättre aptit, men det har åtminstone blivit bättre sedan jag bara lyckades få i mig diverse kex. Är lite rädd att jag inte får i mig tillräckligt eftersom jag inte ökat i vikt än :/. Någon annan som känner likadant?
Jag tycker det börjar synas lite på magen, men det ser mest ut som att jag lagt på mig lite extra fett.
Vi var på kub i torsdags, fick också 1:20000. Fast det bästa var ju att få se att det faktiskt bodde en levande och till synes frisk bebis där inne, så fantastiskt. :) Man kunde tom see när den drack fostervatten.
Jag blev så nojig att vi valde att göra kub trots att jag "bara" är 26. Jag är glad att vi gjorde det, för jag kände att jag kunde slappna av mer efter det, fast stor del i det var nog för att vi fick se att bebisen finns och att den lever. :)
Min trötthet har lättat lite, går inte längre och lägger mig vid 7/8 på kvällen. Problemet nu är att jag vaknar varje natt och kan inte somna om på flera timmar. (är i vecka 14)
Åh vad mysigt :) , längtar tills jag kan känna bebisen röra på sig.
Min magkänsla har sagt pojke hela tiden men tänkte kolla på rul senVerkligen en underbar känsla, dock väldigt tidigt jag kände det nu, varit i v 16-17 annars förutom med andra barnet.
Vilken vecka är du i?
Vi berättade för min familj vid jul, typ v8. Hade ändå inte kunnat dölja det eftersom jag mådde så dåligt. Min sambo berättade för sin så fort vi förstod att det var positivt.
För chefen berättade jag precis efter ultraljudet i v13, då fick vi ju veta att det faktiskt levde en bebis där inne :). Bara en annan kollega som vet.
För kompisar efter ultraljudet när vi har träffat dem, men min sambo har haft jättesvårt att inte säga något, så han har "råkat" säga till flera stycken innan ultraljudet.
Jag tar fortfarande (v15) vitaminerna som barnmorskan rekommenderade.
Hur håller ni er lugna under tiden mellan undersökningar?
Känner att jag ofta blir orolig att något ska hända bebisen eller att den inte mår bra. Jag skulle vilja kunna njuta mer, men det är så jobbigt att inte veta.
Ja, hur håller man sig lugn? Jag är i vecka 16 och har rul först om 4 veckor...
Känner inte av bebis ngt och magen är lite lagom halvfet bara. Känner mig inte särskilt gravid.
Men, jag är gravid tills motsatsen är bevisad. Visar rul att allt är fel så blir det ju inte bättre för att jag är orolig nu.
Försök att njuta av att du är gravid, vilket du är. Resten av tankarna får man skjuta åt sidan :)
Jag är faktiskt ganska lugn mellan undersökningarna. Däremot blir jag väldigt nervös precis innan en undersökning. Därimellan tänker jag att allt säkert är bra, men när jag väl ska få svar svart på vitt och framför allt när de börjar med ultraljud eller doppler och det tar någon minut innan de hittar något så känns det som om mitt hjärta ska stanna. Svårt att tygla den där känslan. Men det är nog viktigt att försöka tänka positivt mellan undersökningarna för det är ju så lång tid och bra om man kan slappna av lite. Du får prova affirmationer, andning, yoga eller vad som nu kan hjälpa. Eller att komma hit och skriva av dig :)