• Serah

BF Augusti 2016

Hej! Finns det plats för en till? :) Är i v.12+4 nu enligt ul/kub idag. Har inte vågat att skriva i nån augustitråd tidigare då jag varit osäker on jag ens har en liten i magen då mina symptom är borta. Det enda jag känner är trötthet och det beror ju på lågt hb.

Känns läskigt detta då vår bebis är oplanerad ovh vi har en på snart 10 mån plus två som är 6 och 8.

• Serah
    Yarrow2 skrev 2016-02-21 02:29:28 följande:

Serah, som vi ;) har en 15 månaders och en som fyller 3 i maj. Har 16 månader mellan dem. Fullt sjå här hemma och så helt plötsligt blev där en till, vi som inte ens har tid med sex :) haha.

Är runt vecka 14 nu, vet fortfarande inte exakt. Kan vara vecka 16, eller 12 med.. Eller ja. Kanske inte 12 då jag gjorde positivt test på julafton.. Men jag tycker det är jobbigt att inte veta. Vi har fortfarande inte berättat för någon, det känns för overkligt liksom..

Oj det kan jag tänka mig. Du kommer nog vara tufft i början men jag tror barnen kommer ha stor glädje av varandra som äldre :)

Jobbigt att inte veta vilken vecka du är i. Du kan inte boka in ett privat ul för att kolla upp det?

Jag hade blödningar i början av graviditeten och trodd det var kört. Bokade in provat ul och där i var en liten böna med tickande hjärta. Var sån lättnad! Men vart flyttad en vecka... Vilket innebär att jag skulle blivit befruktad en dag efter mens...?! Så himla skumt. Tror inte riktigt på det men men. Får se när den lille vill kika ut helt enkelt, 21 augusti (som var enligt sista mens) eller 29 augusti (enligt vul och kub ul) :p

Vi har inte heller berättat för någon än. Vet inte när vi gör det heller. Troligtvis efter rul då vi vet könet. Orkar inte höra mer "nu måste det vara en flicka", har fått höra det alla tre gånger, vilket är väldigt tröttsamt :(
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-22 17:12:32 följande:

Hej på er, Hoppas det är okey att jag hoppar in i denna grupp, tråd.

Jag väntar 3 dje barnet och är beräknad från början till den 29 aug, men kub ul sa att det beräknas till den 22 aug istället.

Jag är väldigt orolig i denna graviditet och undrar om de finns fler här inne som man kan bolla tankar och ideer med kring detta.?

Har haft 6 missfall innan så är lite nojjig fast vi sett att räkan är sprallig, rörlig.

Var på akuten i lörd då jag hade ont i buken, vilket visade sig vara den där underbara förstoppningen samt lite växtvärk från livmodern som växer, Jag upplevde att läkaren tryckte ner sina fingrar ganska så hårt i buken vilket väl hemma skapade oro. Har någon annan varit med om en lite "hårdare" usk? Och det inte varit något farligt?

Åh! Då förstår jag att du är orolig! Är det tidiga missfall du haft innan? Tänkte om du kunde trösta dig med att du nu gått över den värsta perioden och går över till den lite mer säkra. Plus att du varit på kub, med bra resultat antar jag.

Jag trodde det var kört för oss innan kub ul, kände ju inget alls, inga symptom öht. Förutom tröttheten då. Men det var sån lättnad att se en liten figur på skärmen!

Går in i v13+0 imorgon. Vågade mig på att ladda ner gravidappen igen. Med trean gjorde jag det inte förrän i v 17 eller nåt. Var så orolig hela tiden. Hoppas du kan slappna av ännu mer efter rul! :)
  • Serah
    Snuttispluttis skrev 2016-02-21 14:13:11 följande:

Hej! Okej om jag hänger här lite? 13+0 idag (enligt mens) och börjar tro att det ska bli nåt av den här graviditeten också :) Har en liten tjej på åtta månader sen tidigare så blir inget vilande här även om det är behövligt.

Usch så orkeslös jag är!

Tänkte höra om nån annan också har känt sd redan? Inget ont, men tydligt sd en kväll när jag hade gått och lagt mig. Antar att det är för att jag inte vilar tillräckligt och pga tät graviditet.

Ha det gott!

Välkommen (från en annan nykomling, som vågat sig in här efter kub ul).

Känner mig också väldigt orkeslös. Kommer ihåg killens D droppar och laktulos men glömmer jämt mina järntabletter :p

Har inte känt några sammandragningar än. Även om det är tätt inpå tidigare graviditet. Men din är mycket tidigare än min så kag tror det kan bero på det, som som du skrev :)
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-22 21:15:54 följande:

Hej hej,  , ja mina tidigare mf var väldigt tidiga, hade jag inte plussat så tidigt så hade jag kanske inte märkt att jag var gravid,(förutom den enorma smärtan när det hände) Men jag visste och det gjorde riktigt ont in i själen dom första gångerna men sedan stängde man av. Tills nu, då oron kommer smygandes när jag helst av allt vill njuta. Jupp Kub UL gick bra och hon var väldigt livlig och verkar dessutom redan ha temprament, När bm skulle knuffa lite på henne så drog hon upp ena benet och sparkade till, för att sedan vända ryggen till, haha va vi skrattade. Min man sa det, jaa mammas berömda temprament ;)  Jag har inte vågat regga graviditeten på varken pampers eller libero, och kommer vänta lite till ändå, går in i vecka 14+.0 imorgon tror jag. Så ja den mest kritiska perioden är över, dessutom så är jag redan så stor att många tror att jag är i 5-6 månaden, hahaha Men det blir väl så med 3 dje barnet :) Jag som dig, har inga symtom, mer än ömma boobs, thats it.  Jag hoppas också att jag kan slappna av efter rul men det känns som en evighet tills dess, hehe när är du beräknad? Och tack för svar :)

Det kan jag tänka mig! <3 har bara varit med om ett och bara det tog hårt! Så jag kan knappt tänka mig din smärta du måste ha känt!

Vart lite nyfiken, hur fick ni reda på könet? Bm vi hade kunde inte se.

Jag är beräknad till 29 aug, var den 21 enligt sista mens men enligt både vul och ul så måste det ha blivit senare...har rul i början av april. Känns som en evighet!!
  • Serah
    Snuttispluttis skrev 2016-02-22 21:35:04 följande:

Tack för välkomnande! :)

Har alla gjort ul redan? Här i Norge är det så svårt att få tidigt ul om inget direkt är fel och det kostar typ 1500 kr att köra privat så vi får snällt vänta till rul med att ens se om det finns nåt där inne. Alltså, det är ju inget som indikerar att det skulle vara nåt fel, men ni vet ju hur man nojjar och oroar sig :/

Inga fler sd sista dagarna, men känner av ligamenten ibland när jag byter ställning och kissar. Bra tecken ändå så jag är nöjd :)

Skattenmust, vad hemskt med så många mf i bagaget. Tur ändå att du har fått flera barn ändå :) Att man orkar försöka igen.

Mulan91, jag är också dödligt trött igen. Skulle kunna sova/vila dygnet runt om jag kunde. Har tagit vitaminer, järn och omega3 sen grav. med dottern dock så tror inte att det är någon brist iaf. Har du kollat sånt?

Oj! Dyrt! Jag valde kub, visst kostar det men 330kr är inte lika farligt som 1500kr :o det var av olika skäl vi valde det. Dels för stt jag är över 30, vill se att allt är bra innan rul, med nr 3 uppräcktes en cysta på rul som följdes upp under hela graviditeten, det slutade väl men oron att nåt liknande ska dyka upp med denna finns ju också. Nu var dwt för tidigt att se ändå så... :/ men sannolikheten är nog väldigt liten skulle jag tro (hoppas jag)

Kostar kub mycket i Norge? Eller var det den summan du skrev?

Ligamenten känner jag också, som mest när bag ligger ner och reser mig snabbt, eeler det klassiska när man nyser, Aj!

Hade 118 i järn så det var bara att börja knapra igen för min del. Men jag är lika trött för det :p
  • Serah
    Anonym (Malin) skrev 2016-02-23 14:43:47 följande:

Har aldrig känt nån konstigt efter sex men har däremot en annan fundering, det har till och från knakat rätt rejält i mina höfter när jag reser mig och liksom ilar till i blygdbenet, rätt obehagligt men inget jag lagt nån större energi på men idag efter jag åkt längdskidor (bara 5km) så kan jag knapp resa mig, det ilar och gör ont i hela "höftpartiet" eller vad man ska säga... Snälla säg att detta är övergående, är ju bara i v15, vill inte känna mig som en pensionär redan!

Låter som foglossning, men jag är ingen expert tyvärr. Trots tre barn så har jag inte haft några större problem med fogarna. Vissa får det tidigt. Hoppas ändå att du får det lindrigt
  • Serah
    Snuttispluttis skrev 2016-02-23 14:00:03 följande:

1500 är bara för att få ett vanligt ul :/ Har ingen aning om vad kub kostar. Säkert massor..

Hade lätt betalat 330 kr bara för att få se knodden innan rul.

Förstår att ni ville kolla. Cystor har väl en tendens att vilja komma tillbaka? Skönt att det gick bra förra gången iaf.

Åh, vid nysning har jag inte känt nåt än. Tror inte att jag gjorde det med dottern eller. Men det är vanligt alltså?

Dock när jag hostar känns det som att jag ska kräkas för hostningen sitter så djupt :/

Har järntabletterna börjat hjälpa då? Det tar väl några veckor innan man känner nån eventuell skillnad tror jag.

Usch jag hoppas inte stt cystor är nåt som kan komma igen :( vill inte att lillen ska råka ut för samma smärta igen.

Vanligt med känningar vid nysning? Haha ingen aning :D jag känner mig lika novis för varje graviditet haha.

Usch hostan lät inget rolig alls :(

Så kan det ju vara. Har ju bara ätit i kansle en vecka nu så det kan vara att det dröjer
  • Serah
    Anonym (Ont vid samlag?) skrev 2016-02-23 18:04:49 följande:

Har en udda fråga tror jag- Kan man bli så rädd för något att bebis får hjärtinfarkt i magen? Dom säjer ju att bebis känner vad mamman känner?Jag har en hemsk spindelfobi och det har syster min med, En stor jäkel klättrade längs väggen jämte mig i köket när hon pekar och skriker spindel bakom mig.Jag skrek rakt ut och blev kallsvettig.Kan detta påverka bebis?

Ingen fara. bebis kanske märker sv din pulsökning skulle jag tro, inget mer. Är själv sjukt rädd för spindlar och småkryp. Får panik när jag ser dom. Och mina barn mår bra ^^
  • Serah
    Mulan91 skrev 2016-02-23 20:32:55 följande:

Testade bikarbonattestet idag bara för att haha! Får se om det stämmer sen ;) visade på pojke vilket jag smått har känt på mig att det är i magen sen tidigare..

Spännande! Är också nyfiken på att testa. Men hittade inget bikarbonat förra veckan då jag var ute och letade i Ica butiken här dår jag bor.

Har tre pojkar så det blir väl en till skulle jag tro. Alla tecken pekar på det också så.
Svar på tråden BF Augusti 2016