Inlägg från: Anonym (Malin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin)

BF Augusti 2016

Hoppar med här jag med, är i v 13 och väntar mitt andra barn, har en son på 8 år sen tidigare, är själv 28.. Tillskillnad från många andra mår jag toppen, nästan lite för bra, hade varit skönt med lite illamående så man faktiskt vet att det är nån där inne ;) Börjar dock inbilla mig att jag känner att det fladdrar till ibland, så man får hoppas allt är i sin ordning :)

• Anonym (Malin)

Är i v 14 nu, mår fortfarande bra förutom den fruktansvärda tröttheten som aldrig vill ge med sig.

Ska göra glukosbelastning nästa vecka, hoppas på att få till ett ultraljud då för att kika så det faktiskt är något där inne :) vi blir inte erbjuden kub i vårt landsting så det vore inte dumt o få kika lite. Har tid för rutin ul på skärtorsdagen och dit känns det som en evighet :)

• Anonym (Malin)

Har aldrig känt nån konstigt efter sex men har däremot en annan fundering, det har till och från knakat rätt rejält i mina höfter när jag reser mig och liksom ilar till i blygdbenet, rätt obehagligt men inget jag lagt nån större energi på men idag efter jag åkt längdskidor (bara 5km) så kan jag knapp resa mig, det ilar och gör ont i hela "höftpartiet" eller vad man ska säga... Snälla säg att detta är övergående, är ju bara i v15, vill inte känna mig som en pensionär redan!

• Anonym (Malin)

Vi ska till Barcelona i april, kommer vara i v 23 då, är inte speicellt orolig för nåt virus, myggorna finns inte där samt att det är väl inte ens bevisat att det är myggorna som gör barnen sjuka? Myggan och viruset finns i massvis med länder med det är bara i Brasilien barnens föds med neurologiska komplikationer. Min filosofi är att man inte kan gå och oroa sig för allt, då blir man nog sjuk i allt möjligt till slut :)

• Anonym (Malin)

Jag och min son bodde tidigare i Thailand, så jag tror vi är vaccinerade mot det mesta faktiskt, men det kan vara bra och läsa på lite, vad som gäller för olika länder.

Vet inte om jag läst något om din sjukdom men vad råkade du ut för egentligen?

• Anonym (Malin)

Har jag lindrig halsbränna brukar banan fungera! :)

Jag har molvärk dagligen, är i v 17 nu, känns som det aldrig kommer släppa men och andra sidan börjar man vänja sig vid den också.

Jag köpte en sån där hjärtdoppler, vet att det finns delade meningar med en sån, men för mig fungerar den bra, har lyssnat på hjärtat två gånger och det är skönt med en bekräftelse när man inte fått gjort nåt ultraljud. :)

• Anonym (Malin)

[quote=76420063][quote-nick]Nmg skrev 2016-03-08 20:44:00 följande:[/quote-nick]Vilken vecka

Är ni i ni som Känt rörelser? Jag är i v 15+4 (andra graviditeten) ryckte jag kände nånting för nån vecka sen men det kan ha varit tarmarna. Nu är det jätte lugnt.. Men det kanske är förstudier än?

Det är mitt andra barn och jag har väl känt av den i några dagar dagligen, innan visste man inte riktigt om det var bebis eller inte, men nu går det inte att ta miste på är i v 17 nu...

• Anonym (Malin)

Hoppar på listan,

Malin 28 år BF 19/8 andra barnet, hoppas få reda på kön efter UL 24/3 :)

• Anonym (Malin)
    Kela1981 skrev 2016-03-13 21:12:53 följande:

Nja jag fick reda på att moderkakan inte ligger i framkant.

Eftersom dottern föddes med KS så går jag på extra ul för att kolla så snittet sköter sig ;)

Men du har rätt, det är ju fortfarande tidigt :)

Kommer bara ihåg hur mysigt det var att känna dom där buffarna :) Det är ju en hemlig grej mellan bebbe och mig ;)

Är lite nyfiken på extra kollerna pga av snittet, min son föddes med urakut snitt och vi båda höll väl mer eller mindre på att stryka med.. Jag har inte hört någonting om några extra kontroller pga av det... Har ju läst en del om att det kan bli komplikationer med ett tidigare snitt.. Fick inte ens göra någon kontroll efter för att se om det läkt ordentligt, men sånt kanske man inte gör?

Hur ofta får du kolla det? Eller var det inte så längesen du gjorde det kanske? Ursäkta min nyfikenhet :)
  • Anonym (Malin)

Jobbar 100% har som plan att fortsätta så till det är dags att gå på semester i mitten av juli :) förra graviditen jobbade jag till två veckor innan BF men känner att jag vill vara ledig nån vecka mer innan denna gång, man blir ju latare med åren ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016