Inlägg från: Axelberg79 |Visa alla inlägg
  • Axelberg79

BF Augusti 2016

Jag ska ha i slutet av juli men jag hittade ingen grupp för det. Jag är 37 år och väntar mitt andra barn den 26 juli. Mitt första barn blir 13 år i september. Vi ska på rul 4/3 så jag är full av förväntan även om jag sett "lillsmurf" redan 2 ggr. Jag gjorde KUB testet efter som jag "börjar bli till åren" Haha men allt så väldigt bra ut. Det jag är lite orolig för är att under dessa 18v som jag varit gravid så har jag haft 2 dunder förkylningar och en väldigt kraftig magsjuka, men jag har ännu inte känna några rörelser.... Hoppas så innerligt att det inte påverkat lillsmurf något.

• Axelberg79

Roligt att även andra blivande har lite roligare smeknamn på den lille än bara bebben eller bäbisen ????

• Axelberg79

Det enda jag kommer på att jag tycker är godare nu än förut är kall mjölk. Och att jag absolut inte är så sugen på godis och glass.. jag har alltid varit en enorm sockerråtta :)

• Axelberg79

Är det nån mer än jag som har huggit ont i huvet på kvällarna. .. vet inte om jag ska koppla det till graviditeten eller om det är nått annat... Jag vill ju inte gå och ta tabletter varje dag heller...

• Axelberg79
    Mulan91 skrev 2016-02-26 19:11:09 följande:

Tror man ska ta det lugnt och oroa sig, sk spökveckor verkar vara ganska vanligt. Hade en sån för ett tag sen :) sen mådde man dåligt igen hahaha!

Idag var jag på UL och bekräftade BF 27/8 :) bebisen rörde sig jätte mycket, var så roligt! De sa att min moderkaka växer i framvägg vilket kan göra att man inte känner rörelser så tidigt...

Vilket e konstigt för jag har känt rörelser sen typ två v tillbaka :o och VET att det inte är bubbel i magen... Skumt det där haha.

Vet ni om det innebär nåt annat om moderkakan sitter i framvägg? Typ risker eller så? Hade inte så på min första..

Då har du fått tid dagen efter mig :) men på fredag ska vi på rul får se om de flyttar datumet en gång till.
  • Axelberg79
    Snuttispluttis skrev 2016-02-26 20:13:08 följande:

Lite ont i huvudet en del kvällar, men tror att det i mitt fall beror på att jag har druckit för dåligt. Kan det vara det för dig också?

Nej jag har alltid en flaska med mig och flera som står framme på olika ställen, jag börjar fundera om det är min nacke som spökar. Jag var i kontakt med min naprapat för att kolla om det gick bra att få behandling under graviditeten, och det var ingen fara. Han sa att det är bara att anpassa övningarna. Jag ska dit på tisdag , får hoppas att det släpper då.

Sen vet jag att om jag fuskar det minsta med maten så kommer huvudvärken som ett brev på posten.
  • Axelberg79

Åååhhhh jag är såååå överlycklig just nu.... Det biffar och har sig i magen ikväll så jag bara ligger och myser med ett gigantiskt leende på läpparna.. Detta är första gången som jag riktigt känner dom ???

• Axelberg79

Ibland faller lusten på och ropar jag på sambon (om han är hemma...) Men tyvärr lyckas jag aldrig få lika bra orgasm som innan.... Lite besviken är jag eftersom när jag var gravid med min son då hade jag en enorm sexlust....

• Axelberg79
    skattenmust skrev 2016-03-01 09:54:55 följande:

Fick min första sammandragning igår, i ett blint raseriutbrott...

blev lite orolig för själva sammandragningen men så fort jag lugnade ner mig så släppte det och sedan så ska väl kroppen börja träna lite snart antar jag, någon annan som känt av det redan?

Var som sagt första igår och då var jag rasande så fick den nog på grund av det..

Jag brukar få sammandragningar när jag stressar och kanske rör mig lite för fort.
Svar på tråden BF Augusti 2016