Inlägg från: Anonym (Alex) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alex)

BF Augusti 2016

Jag har bf 10 augusti. Finns det någon chans att jag ska ha blivit gravid med en kille jag hade samlag med i September? Eller måste det varit ett samlag i i november som resulterade i graviditet?? Blev ni alla gravida vid ett samlag i november? Varför jag frågar är för att jag inte han få tillbaka min mens efter jag slutade med p-pillrena så kan inte räkna utifrån sista mensen (har endast gått efter ultraljud)

• Anonym (Alex)

Kan det vara farligt för bebisen om jag rör på mig för lite? Har under hela min graviditet lidit av trötthet och illamående så har mest blivit sängliggandes, (är endast i vecka 18 nu) och när jag väl rört mig utomhus har det varit att jag tagit bilen till jobbet och väl på jobbet sitter jag ner hela dagarna. Klart jag rört på mig lite utöver det men inte alls mycket. Undrar om bebisen kan ta skada av att jag rör på mig för lite?

• Anonym (Alex)

Omg! Är i vecka 18 och råkade få i mig rökt skinka (pålägg på macka) idag! Sådan som redan är förpackad.. Vad kan hända med bebisen? :(

• Anonym (Alex)

Usch är så hemskt rädd! Var på Rul igår och bebisen mådde bra, såg frisk ut och alla mått stämde med varandra. Dock fick jag en blödning för en vecka sen, åkte in till gynakuten men dom kunde inte se vad de berodde på. Skickade hem mig och sa "allt är bra du behöver inte oroa dig" Igår på Rul berättade jag att jag blödigt och Bm hittade direkt orsaken. Hinnan som bebisen ligger i har "gått sönder" lite. Hon sa att sålänge jag inte blöder igen, vilket kan tyda på att mer har gått sönder, behöver jag inte oroa mig.. Men usch vilken hemsk oro jag går runt med nu :( är det någon som varit med om liknande?

Har fått en tid hos en läkare om 1 månad som ska kolla hur det har utvecklats men jag blir ju galen av detta! :(

• Anonym (Alex)

Hej allihopa! Behöver hjälp med en fråga, kan ett samlag jag hade 6e september resultera i en graviditet med en bebis som enligt flera ultraljud har BF den 14e Augusti? Eller måste samlaget ha skett i November månad?

• Anonym (Alex)

Måste med säkerhet veta att killen i September inte är pappan.. Hade ingen koll på mensen så har gått utifrån ultraljuden, som säger att samlaget ska ha skett i November.

Mika86 skrev 2016-05-18 17:14:26 följande:

Nopp helt omöjligt, jag hade bf den 11/8 o hade då mens 6/10.

Är det nåt som inte stämmer ang uträkningen eller är du orolig att fel kille är pappan?

• Anonym (Alex)

Hej! Tänkte kolla om det är någon här som vet hur många man får ha med vid förlossningen? Skulle gärna vilja ha med både min mamma man & syster. (Tänkte föda på Danderyds sjukhus)

Svar på tråden BF Augusti 2016