Inlägg från: LillanMa |Visa alla inlägg
  • LillanMa

BF Augusti 2016

Axelberg79 skrev 2016-03-05 15:48:09 följande:

Vid inskrivningen sa min BM att det borde vara lag på att gravida ska har förbud på att googla... hahahahahahahaha jag tyckte det var väldigt roligt sagt. Tycker att man bara får höra skräck historier och blir uppstressad. Jag är mycket mer orolig nu med denna lillsmurf än när jag skulle få min son för 13 år sedan.

Haha exakt så sa min BM också, men jag äter då allt men med måtta, åt salami till frukost fast vissa påstår att det är big no no, hade ingen aning om det när jg fick min son för 8 år sedan, då åt jag mängder med salami för jag hade nån dille på det. Men jag är betydligt mer noijig den här gången än förra!
  • LillanMa

Man kan som sagt inte lägga sig på soffan i 9 månader! Livet fortsätter som vanligt trots man är gravid, det har det gjort i många generationer.. Jag handlar dagligen, bär kassar osv... min son på 8 år kommer springade emot mig efter skolan och hoppar upp i famnen... det är ingen sjukdom att vara gravid, visst att kroppen kan säga ifrån, men då får man vila då! Min kropp har sagt ifrån skidåkningen men då får man hitta andra sätt att röra sig på.

• LillanMa

Jag har ingen erfarenhet av missfall men det handlar väl sällan om att man inte lyssnat på kroppen eller att man gjort något fel själv, det är väl ingen man kan förebygga eller undvika med att göra rätt eller fel? Blir det ett missfall så beror det väl på att det är fel på fostret. Rätta mig om jag är helt ute och cyklar? Jag har som sagt inte nån som helst koll på det. Visst att man får vara orolig men man mår nog inte bra i långa loppet av att fundera och analysera sönder allt man "får eller inte får" göra. Och visst min rygg tar stryk av hoppandet, både som gravid och icke gravid, men han är ju rätt söt när han kommer så det är svårt att stå emot ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016