Inlägg från: Anonym (Bara anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bara anonym)

BF Augusti 2016

Men herre gud, vi är gravida, inte handikappade!

Jag kommer att vara ute o springa och åka skidor så långe min kropp

• Anonym (Bara anonym)

fortsättning på förra:

så länge min kropp orkar det. Bära matvaror, ja samma sak där.

Visst, det är väl klart man undviker vissa matprodukter, men det är ju inte särskilt vanligt med listeria, hur gjorde människor innan internet?

Hur gör de som har barn o karl som jobbar och som måste handla efter jobbet?

Vi kan ju inte packa ihop o lägga oss på soffan bara för att vi är gravida

Så länge vi orkar menar jag! Gör det ont eller att man är trött eller mår illa är det en annan sak, då gör man det man kan!

Kom igen nu brudar, vi är ju mer levande än någonsin trots små krämpor hit o dit ska vi vara lyckliga, vi kan inte göra nått åt det i alla fall! Kram på er alla!

• Anonym (Bara anonym)

Skattenmust:

Nej kanske inte sex missfall men har som de flesta andra fått ett eller flera och jag förstår, det är inte roligt. Men du kan inte göra något åt det förutom att ta hand om dig själv genom att må så bra du kan både psykiskt och fysiskt. Alltså, rör på dig, ät o må gott så mår bebis bra. Vila när du är trött. Lyssna på kroppen!

Blir det missfall så händer det av en anledning, händer det mer än tre ggr så ska man kolla upp vad som är fel. Försök att inte oroa dig, då mår bebis bäst Och du

Det kommer att gå bra ska du se! Kram

• Anonym (Bara anonym)

Jag föll omkull för ett tag sedan och tog upp det med barnmorskan vid ett senare tillfälle, då sa hon ingen fara, tänk på hur många som blir misshandlade genom hela sin graviditet och barnen kommer ut och mår bra. De är verkligen skyddade där inne, så jag är rätt säker på att en liten katt inte är så farligt.

De kan va bra mycket "våldsammare" vid ultraljudet, trycka och ha sig för att väcka den lilla och få en bra översyn.

Svar på tråden BF Augusti 2016