Inlägg från: Anonym (Nael12) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nael12)

BF Augusti 2016

Hej! Väntar bebis nr 2 och har varit på RUL där de sa att man såg 2 streck.. vad betyder det? Vid förra graviditeten sas det bara det är tjej. :/ såg själv 2 vita streck med svart bakgrund, inte i närheten av benen eller resten av kroppen.. förstår inte vad jag såg..

• Anonym (Nael12)
    Kela1981 skrev 2016-03-21 11:00:23 följande:

Det är typ en gördel för kvinnor som precis fört barn. Hjälper att hålla ihop allting för att avlasta rygg och de obefintliga magmusklerna. Det sägs att den ska underlätta för huden att dra ihop sig och bli fastare också.

Tänker att det vore kanske skönt att ha eftersom hela mittenpartiet typ är gjort av gelé den första tiden ;)

Första tiden hade jag sånna mjuka shaping trosor och efter några veckor övergick jag till en waist trainer. Funkade för mig och kändes bra att ha ett stöd och ha det tight runt magen efter förlossningen. Det är ju väldigt individuellt vissa vill ju inte ens ha en tajt byxa runt midjan efter fl :,) så beror på hur du känner dig.
  • Anonym (Nael12)

Utomlands :) men har sett att de finns billigt på fyndiq.se och sheshops.se

Nmg skrev 2016-03-21 15:40:45 följande:

Var köpte du waist trainern?

• Anonym (Nael12)
    Nmg skrev 2016-03-21 20:32:32 följande:

Ska man ha den typ nån vecka efter förlossningen?

Tog på mig den 3 dagar efter fl i någon timme sedan ökade jag tiden för varje gång. Men även det är ju inviduellt. Tycker den va värd att ha iaf :) sen när man går på powerwalks med vagnen och har den på sig så känner man vekligen värmen och de e helt blött av svett när man tar av sig den så den punkt bränner på magen. På mig va de så iaf.
  • Anonym (Nael12)
    Kela1981 skrev 2016-04-25 18:14:56 följande:

En fråga tjejer:

Jag har typ kramp i magen och har haft hela dagen men det är mycket värre nu ikväll. Det sitter i sidorna och övre delen av magen. Svårt att förklara men det känns lite som kramp blandat med träningsvärk och gör extra ont om jag drar djupa andetag.

Gör extra ont om jag lutar mig lite framåt eller om jag står/går.

Fattar ingenting! Hade inget liknande med dottern alls :(

Har haft liknande, och samma här kände inte så med förra graviditeten. Frågade min BM men enligt henne är de "normalt".. :/ vet inte, känns ju inte bra..
  • Anonym (Nael12)

Hej allihopa. jag funderar över de här med att spara dagar eller inte. Varför spara? Kan man inte ta ledigt istället när de blir aktuellt med någon / några dagar för resa och sånt och ta ut alla dagar nu medan bebisen är liten. Vad är fördelar med att spara dagarna? Är inte alls insatt i de här med dagar och vad som är bäst att göra, hur många dagar man ska ta ut per månad osv..

• Anonym (Nael12)
    skattenmust skrev 2016-04-30 12:13:26 följande:

ja jag har aldrig varit pollenallergisk innan, men nu e det ju hemskt..

Nej jag tror inte att han kommer tillbaka till Sverige å jag åker aldrig i hela livet dit ner, men nej jag är inte ensam och ibland så blir det bästa inte vad man tänkt sig.

jag har även lämnat min religion sedan 2 år och kommit tillbaka till mitt ursprung, det känns toppen :)

Han lämnade sitt ofödda barn :/ så elakt..

Men de e bra att du mår bra :) får jag fråga varför du lämnade religionen?
  • Anonym (Nael12)
    skattenmust skrev 2016-04-30 18:16:50 följande:

hahaha ser inte heller ngn bild, trodde hon undrade om man kunde se nu alls, haha 

Min man var inte sådan från början, ( en klassiker) men ju större jag blir med magen desto med kontrollerande,svartsjuk vill stänga inne å isolera mig, förstår inte alls varför jag har behov av mina vänner eller familj, jag har ju honom å det räcker. 

Jag har försörjt honom hela tiden på min sjukskrivning, han försöker inte lära sig svenska eller hitta ett jobb....Jag ordnade ett jobb via min bror men ingen ville jobba med honom så det var kört, sedan denna- jag är din man du SKA LYDA mig!!! eh va???!!!! Detta har dock inte så mkt med religion att göra utan med kultur och tradition. Från att säja att han hatar sin egen kultur och älskar den svenska till att bli mer å mer inbiten i sin egen kultur och tänkande. Att man som kvinna ska behaga sin man....eh dra mig baklänges, NEJ den funkar inte för mig.

Tack så mkt vännen, vi mår bättre nu och jag slappnar av mycket mer i min graviditet nu med. 

Låter som du gjorde ett bra val för dig och dottern. Och det du skriver stämmer nog att det är kultur och tradition mer än religion.
  • Anonym (Nael12)
    FiusDius skrev 2016-04-30 22:36:57 följande:

Bilden försvann i förra inlägget

Så.svårt att se på denna bild men om man kollar på nub-teorin ska de vara en pojke :)
  • Anonym (Nael12)
    Curlingmorsan skrev 2016-06-07 15:22:57 följande:

Barnen är snart 11 och 14år. De tycker inte om mig heller. Jag är den elaka styvmodern som har infört regler i deras liv. Nu måste de göra läxor, duscha, byta kläder, hjälpa till och får inte sitta instängda i sina rum framför datorn alla dygnets vakna timmar. Innan vi träffades hade de inga direkta regler, gjorde inga läxor och kunde inte uppföra sig. Var allmänt kända i skolan som bråkiga och ouppfostrade. Den helgen de är hos sin mamma sitter de framför en skärm från det att de kommer på fredag eftermiddag tills det att de åker på måndag morgon. Den miste äter tom framför tvn istället för att sitta vid köksbordet med de andra. Så jag förstår att de inte tycker om mig, men jag blir väldigt ledsen och sårad för det jag gör gör jag ju för att jag bryr mig. Jag vet att de bara är barn och att det inte är deras fel att de är ouppfostrade. Men när man år efter år ställer upp och gör allt för deras skull och bara får skit tillbaks så försvinner känslorna.

Minsta sonens adhd gör att det blir mycket bråk och tjafs, både med honom och mellan mig och min sambo. Senast nu i helgen hotade han att döda lillebror i magen. "Jag kommer inte bry mig om honom, vill inte ha honom, jag kommer döda honom". Så nej det är inte alltid en dans på rosor med bonusbarn....

Jag tror barnen kommer tacka dig i framtiden.
Svar på tråden BF Augusti 2016