skattenmust skrev 2016-04-30 18:16:50 följande:
hahaha ser inte heller ngn bild, trodde hon undrade om man kunde se nu alls, haha
Min man var inte sådan från början, ( en klassiker) men ju större jag blir med magen desto med kontrollerande,svartsjuk vill stänga inne å isolera mig, förstår inte alls varför jag har behov av mina vänner eller familj, jag har ju honom å det räcker.
Jag har försörjt honom hela tiden på min sjukskrivning, han försöker inte lära sig svenska eller hitta ett jobb....Jag ordnade ett jobb via min bror men ingen ville jobba med honom så det var kört, sedan denna- jag är din man du SKA LYDA mig!!! eh va???!!!! Detta har dock inte så mkt med religion att göra utan med kultur och tradition. Från att säja att han hatar sin egen kultur och älskar den svenska till att bli mer å mer inbiten i sin egen kultur och tänkande. Att man som kvinna ska behaga sin man....eh dra mig baklänges, NEJ den funkar inte för mig.
Tack så mkt vännen, vi mår bättre nu och jag slappnar av mycket mer i min graviditet nu med.
Låter som du gjorde ett bra val för dig och dottern. Och det du skriver stämmer nog att det är kultur och tradition mer än religion.