Hazel Grace skrev 2016-05-24 18:51:25 följande:
Nmg haha! Jag har också sett dom där snurra på typ fb, tycker också det är roligt :D hej framtiden liksom!
Jag har haft lite problem med sammandragningar på jobbet senare tiden. Särskilt när jag sträcker mig och lyfter saker. Bm tyckte inte jag skulle oroa mig men dra ner på tempot. Det är sjukt svårt dock, jag kan inte ta det lugnt. Väntar på svar från fk angående graviditetspenning men är så säker på att få det avslaget. Är helt galet trött nu för tiden med. Hade kunnat sova hela dagen idag.
Jag sjukanmälde mig må-tis pga sammandragningarna, och gick tillbaka till jobbet idag.
Jag tog det väldigt lugnt, och tänkte på hur jag rörde mig osv. Försökte med så minimal stress som möjligt (jobbar på fsk). Gick bra under dagen men nu på kvällen drog sammandragningarna igång igen. Kroppen säger ifrån av minsta lilla :(
Hallonpajen skrev 2016-05-24 20:24:49 följande:
Mikamon, jag är ungefär lika långt gången som du och har oxå haft problem med sd. Jag tycker att det har varit värst när jag haft problem med magen, och undrar om det är sd-smärta jag känner eller om det helt enkelt är tarmknip. Det är inte så lätt att veta vad som är vad!
Har testat urin för gbs tre gånger, alla svar negativa och allt annat är bra. Så länge de ger med sig vid vila ska det vara ok även om det såklart är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Men obehagligt är det!!
Ja och det är så svårt att veta hur ont sammandragningarna får göra! Några säger att det inte ska kännas alls, och så säger andra att det kan kännas som molande mensvärk. Jag är ganska härdad av mensvärkar jag hade förut innan graviditeten, men dom här sammandragningarna gör nästan lika ont. Ligger bara och kvider stundvis. Och magen är fortf trög så det kniper både här och där. Får man ta Microlax eller liknande?