Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Axelberg79 skrev 2016-03-05 15:48:09 följande:

Vid inskrivningen sa min BM att det borde vara lag på att gravida ska har förbud på att googla... hahahahahahahaha jag tyckte det var väldigt roligt sagt. Tycker att man bara får höra skräck historier och blir uppstressad. Jag är mycket mer orolig nu med denna lillsmurf än när jag skulle få min son för 13 år sedan.

Samma här. Min kille googlar mer än jag och hade så många frågor vid mötet med bm och hon sa på en gång att han fick googleförbud från och med då. Tyckte också det var roligt :) men lika bra för man är ju expert på att hitta oroande svar.
  • Hazel Grace

Åh jag längtar också efter att få känna rörelser. Jag går in i vecka 16 imorgon, första barnet. Har känt mig nervös och nojig för att jag mått så oförskämt bra och knappt märkt av min graviditet. Större bröst och kan inte knäppa byxorna längre men det är ändå något som oroar mig och det släpper inte. Rul är inte förrän 6 april och tiden går så sakta.

Trots det så kan jag inte sluta titta på kläder och möbler och allt möjligt till pysen. Åh, jag vill bara se bebis nu!

• Hazel Grace
    Kela1981 skrev 2016-03-09 07:05:09 följande:

Så kände jag också med första barnet. Mådde oförskämt bra, jobbade, tränade och åt som vanligt. Vågade inte riktigt tro på det förrän efter rul men allt var ju bra såklart.

Och det ska du se att det är hos dig också :)

Hoppas så. Tack :)

Hakar på listan också!

BF:

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön
  • Hazel Grace

Jag har inte kunnat hålla fingrarna i styr och faktiskt införskaffat en vagn idag. Känns lite verkligare att det ska komma en bebis, har haft riktigt svårt att ta in och tro på det. Var runt på flera ställen förra veckan och föll pladask för en teutonia som jag inte kunnat släppa. Den var dessutom på kampanj så då blev det att vi åkte idag igen och kollade runt, men den var fortfarande favoriten. Så då tog vi med den hem men den får stå i förrådet ett tag till.

• Hazel Grace

Jättesöta magar ni har! <3 ska också lägga upp senare när det syns tydligare. Är fortfarande rätt så liten bula. Angående cravings så har jag inte haft några direkt. Min kollega berättade att när hon var gravid så åt hon också massa citroner. hon saltade på den också. Något du testat skattenmust? ;) jag älskar stark mat i vanliga fall men nu känner jag inte alls sug efter det. Jag dricker däremot väldigt mycket. Vatten, saft, läsk, mjölk.. Så länge det är iskallt.

• Hazel Grace

Här har vi sex som vanligt. Jag är dock lite torr och kan få kramp i magen ibland om jag når klimax men annars så kör vi på :) barnmorskan sa till oss på inskrivningen att det är helt ofarligt och att det rent av kan kännas som massage för bebisen. Och att peta bebisen i huvudet är omöjligt hur välutrustad killen än är sa hon med :) haha!

• Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-03-16 21:19:26 följande:

meeen jag skrev ju ett svar så försvann allt...okey, ja aså jag har ju aldrig haft sex som gravid men så idag genom ett trollslag så kom lusten å jag kastade mig över min mans stora glädje, Men så fick jag ont i nedre buken efteråt vilket skapade rädsla å lusten försvann igen pga det... hahahahahaha, kul kommentar din bm sa ;)Meen du, jag är säker på att du är en vacker gravid mamma som känner så som vi andra gör, lite otympliga :) 

Ja jag har känt mig lite skeptisk och så men han kan verkligen förföra mig min kille ^^
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 21:27:02 följande:

Tänker som dig med det där :) Fast blir det en pojke hoppas jag att de blir tajta också.

Skönt att kunna använda alla kläder från dottern också!

Hur säker var bm på att det var en tjej?

Och vi känner samma som er när det gäller sex. Bebisen hör ju nu också..

Åh bebisen hör... Det har jag inte tänkt på. Stackars liten! Haha omg
  • Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-03-17 13:08:35 följande:

Haha, men eller hur! :P Jag får tyvärr erkänna att jag är väldigt ljudlig i sängen och bara tanken på att min bebis ska vänja sig vid de ljuden tar bort all eventuell lust..

Haha vore ju lagom kul om bebis första ljud låter som en själv under akten. Haha Nej shit jag får bromsa lite här hemma nu ;)
    skattenmust skrev 2016-03-17 21:41:22 följande:

så lite rara du  Skulle ha svarat tididare idag men har en såndär jättekänslosam dag där jag bara gråter typ, för ingenting...hahaha galet..hahahaha, han kan verkligen förföra mig, *asg* det var inga dåliga creds, haha min man är helt underbar men jag e väldisgt skeptisk till sex, så den lyckas jag på ngt vis stänga av..

NMG- Jättefin bebis mage :)HAHAHAHAHAAHA nU dööör jag av skratt :DJag förstår exakt hur du menar, jag dansade runt lite här idag med musik på när min man satt i soffan å såg helt paff ut när ena plagget efter det andra åkte av, hahahaha jag är ju åxå fortfarande kvinna även om det mesta kretsar kring bebis nu, Vi hade ju kuttrsju igår och jag sa till min man efteråt, ja nu är nog bebis i chocktillstånd och undrar vad som petade henne i sidan, så lutade jag mig ner å ropade till magen, ingen fara, bara pappa som hälsar på :D HAHAHAHAHAAHAH

Han såg inte lika road ut som jag som vek mig dubbelt av skratt.

Min fd som jag har dom andra barnen med, han vägrade ju sex under hela graviditeten, han sa- Men barnet bor där inne, man ska visa respekt, jag vill inte att ngn stoppar ner ku*en i min brevlåda. hahahaha sicka tankar.Jotack ,min man har varit utan i månader, ja typ sedan jag blev gravid, klart jag får dåligt samvete men vi ska ju båda må bra av det. Min man blir galen av att se mig röra mig överhuvudtaget, han tittar på mig som om jag vore en liten pralin, hahaha

Men han respekterar min rädsla pga vad som hänt innan. Men klart jag känner med honom, så jag försöker att ge han mer kel nu istället för själva samlag, man kan ju njuta av varandra på annat sätt med ;)

Javisst han är en riktig charmör när han vill ha något. Haha! Jag ska också säga så till magen nästa gång så får vi se vad killen säger :) och som du säger så kan man ju kela och göra annat än att rent ut ligga. Ska satsa lite mer på det nu.
  • Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-03-18 13:08:31 följande:

Läste att om bebisen hör typ hundskall i magen kommer den ha lättare för att sova vid hundskall sen. Blir liksom van. Känns lite fel att bebisen ska bli van vid sexljud :P

Haha! Ja lite olämpligt första ljud kanske ;) hundskall och andra ljud kommer pysen få vänja sig vid då vi har en valp här hemma som älskar att jaga våra två katter. Blir mycket spring, skällande och jamande :p
    Kela1981 skrev 2016-03-18 12:46:22 följande:

Gick in i vecka 19 idag. Det innebär ju att jag är typ halvvägs igenom !!! What?! Vad hände? Tyckte det var nyss jag plussade!

Rul om en vecka och sen sätter allt det roliga igång ;)

Vill bara säga att jag tycker det är såååå himla roligt att det är så aktivt här inne. Oavsett vilken tid på dygnet man går in så är det alltid något nytt som hänt :)

Puss på er allihop <3

Håller med! Den här tråden är så underbar <3 alla får vara med och man får alltid gensvar från någon (tycker jag det känns som iaf) var med i en annan tråd men där skriver ingen. Kanske en gång i veckan om ens det. I septembertråden jag hängde lite i (tänkte att eftersom jag beräknat 30/8 så kunde det ju bli september också) där gick alla med i en fb-grupp som dom startat. Kändes lite trist. Men här är det så god stämning och härliga människor <3
  • Hazel Grace
    Snuttispluttis skrev 2016-03-19 12:23:37 följande:

Härligt med så många djur! Vi ska skaffa hund, men nu med en bebis på väg får det vänta tills barnen blivit några år.

Jag är uppvuxen på bondgård oxh har alltid haft katt. Sen flyttade jag till stan och kände mig helt lost utan en kompis. Köpte då en katt och kände att det var exakt det som fattades. sen förra fick min kollegas dotter allergiska reaktioner mot deras kattunge så då fick jag ta över henne med. Och i höstas kom min sambo hem med en hundvalp. Trots att jag sagt att det räckte med två katter. Var lagom glad då men fan va söt han är! Så det gick ju inte att neka, han fick stanna :) han är lika stor som katterna nu och han har lyckats hoppa på min mage några gånger också med kraft så säga. Men fick höra från bm som andra sagt att det är ingen fara. Många som redan har småbarn får ju regelbundet sparkar på magen i vardagen och ut kommer helt friska barn ändå. Så länge smärtan inte håller i eller blir värre så behöver du nog inte oroa dig :)
    Zarizen skrev 2016-03-19 14:49:51 följande:

Jag har två katter och de ligger gääärna på mig hela tiden och helst på min mage.

När jag väntade min son så låg katterna jämt på magen och spann. Sen när Liam kom ut så lät han konstigt och hade speciella "sovljud" för sig. Då kom jag på att han spann ju, som katterna. Ärligt. Så gulligt.

Skattenmust ditt namn finns inte med i bf-listan va?

Åh va söööt! Bebis som spinner <3 jag ska lägga mig bredvid katterna när dom spinner och lära min bebis deras nöjda läte. Hur gulligt som helst!
    Nmg skrev 2016-03-19 21:47:20 följande:

Men va knäppt, man tänker ju inte att man ska dö för att

Man får ont i knät! Man ska nog intr googla heller, blir bara mer nervös då. Haha

Vännen du borde nog ordineras googleförbud. Det fick min sambo vid första mötet med bm för att han hade så många frågor om saker han läst och hittat på internet. Gäller ju även sjukdomar och symptom. Man känner ofta efter för mycket när man läser också. Försök varva ner och tänk på att allt snart går över.
Svar på tråden BF Augusti 2016